۱۳۹۷/۰۷/۱۱

جشن‌های سه‌روزه روز وحدت آلمان با شعار "فقط با شما" آغاز شد

جشن‌های روز وحدت آلمان با شعار "فقط با شما" در شهر برلین آغاز شد. میشائیل مولر، شهردار پایتخت آلمان، این جشن‌ها را آغاز کرد. مراسم رسمی این جشن‌ها روز چهار‌شنبه ۱۲ مهر (۴ اکتبر) در سالن اپرای شهر برلین برگزار می‌شود.

جشن‌های اصلی روز  وحدت دو آلمان امسال در برلین برگزار می‌شوند. هر سال ایالتی که ریاست شورای فدرال (بوندس رات) را به عهده دارد کانون اصلی جشن‌های روز وحدت می‌شود. ریاست امسال شورای فدرال را ایالت برلین به عهده دارد.
به هنگام افتتاح جشن‌های سه‌روزه وحدت دوآلمان،  میشائیل مولر، شهردار برلین اعلام کرد که شعار "فقط با شما" در جشن امسال باید به وضوح نشان دهد که دستاوردهای موجود در آلمان با همکاری مشترک ایجاد شده‌اند.
او گفت: «این انقلاب صلح‌آمیز موفق شد تنها به این دلیل که شهروندان برای دستیابی به دمکراسی و حقوق بشر مبارزه کردند.»
شهردار برلین در ادامه گفت ایجاد شرایط برابر زندگی در شرق و غرب آلمان باید همچنان هدف همگان باشد. او در این باره گفت:«۲۸ سال پس از وحدت دوآلمان باید حقوق شهروندان در شرق و غرب سرانجام برابر شوند و تفاوت در حقوق بازنشستگی نیز از میان برود.»
علاقمندان به جشن‌های روز وحدت دو آلمان می‌توانند در برنامه‌های متنوع تنظیم شده، هر پرسشی را در باره قانون اساسی این کشور و ارگان‌های آن مطرح کنند و از غرفه نمایندگی‌های ۱۶ ایالت کشور آلمان که در این جشن‌ها حضور دارند دیدن کنند و در کنار برنامه‌های متنوع تفریحی، غذاهای مختلف ایالت‌های مختلف این کشور را تجربه کنند.
برگزارکنندگان جشن‌های امسال نواری پهن به درازی چندین کیلومتر به دور محوطه‌ای که به جشن ها اختصاص یافته، کشیده و آن را "باند وحدت" نامیده‌اند. بر روی این نوار نام ۱۱ هزار و ۴۰ شهر آلمان به ترتیب الفبا نوشته شده است.
محافظت از مراکز حساس شهر برلین چون مجلس نمایندگان آلمان "بوندس تاگ" و بنای تاریخی دروازه براندنبورگ این شهر، در جریان جشن‌های سه روزه وحدت دوآلمان شدت بیشتری یافته است. برگزارکنندگان بر این نظرند که یک میلیون نفر در برنامه‌های متنوع آن شرکت خواهند کرد.
یکی از پرطرفدارترین بخش‌های این جشن‌ها کنسرت پایانی آن است که عصر چهار‌شنبه ۱۲ مهر (۴ اکتبر) جلوی دروازه براندنبورگ برگزار می‌شود. در این کنسرت قرار است هنرمندان بنامی چون نِنا و سامی دلوکس به صحنه روند.
روز چهار‌شنبه ۱۲ مهر (۴ اکتبر) که به طور رسمی روز وحدت دو آلمان است، مراسمی در این باره در اپرای شهر برلین برگزار می‌شود. قرار است در این مراسم فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهوری آلمان، و آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور نیز شرکت کنند.

هیچ نظری موجود نیست: