۱۳۹۷/۰۷/۰۱

سپاه "هدایتگران" حمله اهواز را به انتقام تهدید کرد

سپاه پاسداران "سرکردگان و هدایتگران" حمله اهواز را به انتقام "در آینده نزدیک" تهدید کرد. به ادعای سپاه "مثلثی شیطانی" پروژه انتقال ناامنی به داخل ایران را پیگیری می‌کند. اشاره‌ها به عربستان و برخی متحدانش ختم می‌شود. 


سپاه پاسداران روز یکشنبه اول مهر (۲۳ سپتامبر) طی بیانیه‌ای در رابطه با حمله تروریستی اخیر در اهواز به رژه نیروهای مسلح ایران، اعلام کرد که "در آینده نزدیک" از "سرکردگان و هدایتگران" این حادثه "انتقام مهلک و فراموش‌ناشدنی" گرفته خواهد شد.
سپاه پاسداران ایران در بیانیه خود نوشته است که "دشمنان قسم‌خورده ایران اسلامی به ویژه مثلث شیطانی غربی، عبری و عربی" در حال "پیگیری پروژه انتقال ناامنی" به داخل ایران هستند و "حتی حاضرند زنان ، کودکان و مردم بیگناه را نیز آماج اقدامات کور و حقیر تروریستی قرار دهند".
"پروژه انتقال ناامنی" به داخل مرزهای ایران، اشاره‌ای به سخنان ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی در اردیبهشت‌ماه سال گذشته (۱۳۹۶) است. محمد بن سلمان گفته بود که عربستان منتظر نمی‌ماند که جمهوری اسلامی جنگ را به خاک سعودی بکشاند، بلکه تلاش می‌کند تا "نبرد در داخل خاک ایران روی دهد".
بیانیه سپاه پاسداران ایران در ادامه تهدید کرده است که «با همت و غیرت نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کشور، به مدد تجارب ناشی از برخورد قاطع و کوبنده با مزدوران اجیر شده مدعیان ریاکار حقوق بشر و اشراف و تسلط موجود بر عقبه‌ها و کانون‌های استقرار سرکردگان و هدایتگران تروریست‌های خبیث و جنایتکار، با تعقیب شواهد و قرائن، در آینده نزدیک انتقام مهلک و فراموش‌ناشدنی از آنها گرفته خواهد شد.»
روحانی: روشن است عاملان به کجا وابسته‌اند
حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران نیز روز یکشنبه پیش از ترک تهران به مقصد نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل، در فرودگاه مهرآباد گفت که جمهوری اسلامی "از جنایت اهواز نخواهد گذشت" و به آن پاسخ خواهد داد.
روحانی افزود که عاملان حمله اهواز «تا زمانی که صدام جنایتکار زنده بود مزدور او بودند؛ بعد از آن ارباب خود را عوض کردند و یکی از کشورهای جنوبی خلیج فارس آنها را از نظر مالی، تسلیحاتی و سیاسی تحت حمایت خود قرار داده است.»
روحانی تأکید کرد: «کاملا برایمان روشن است چه کسانی این کار را کرده‌اند و به کجا وابسته هستند.» او مسئولیت غیرمستقیم حمله تروریستی اهواز را متوجه آمریکا کرد و گفت: «آنهایی که ادعای حقوق بشر را مرتب تکرار می‌کنند باید پاسخگو باشند. همه کشورهای کوچک مزدوری که در منطقه می‌بینید پشتوانه‌شان آمریکاست و اوست که آنها را تحریک می‌کند.»
احضار کاردار امارات
بامداد روز یکشنبه، در پی انتشار خبر احضار شماری از سفرا و دیپلمات‌های چند کشور اروپایی، خبر احضار کاردار امارات متحده عربی در تهران به وزارت خارجه ایران نیز منتشر شد. به گزارش ایسنا، جمهوری اسلامی در جریان این احضار "به شدت" به سخنان "غیرمسئولانه و موهن یک مشاور سیاسی اماراتی" در مورد حملات اهواز اعتراض کرده و این اعتراض به کاردار این کشور ابلاغ شده است.
عبدالخالق بن عبدالله، مشاور سابق محمد بن زاید ولیعهد امارات، در صفحه توئیتر خود نوشته بود: «حمله نظامی به هدفی نظامی اقدام تروریستی محسوب نمی‌شود. انتقال نزاع به عمق ایران گزینه‌ای علنی است و در مرحله آینده تشدید خواهد شد.»
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و از فرماندهان سابق سپاه پاسداران نیز در واکنش به اظهارات مشاور سابق ولیعهد امارات، در توییتر نوشت: «مشاور بی‌خرد و خودفروخته ولیعهد ابوظبی با نقض آشکار قوانین بین‌الملل بر دخالت بیگانگان در حادثه تروریستی اهواز صحه گذاشت. پشیمانی سختی درانتظار اوست.»
لحظاتی بعد عبدالخالق بن عبدالله به توییت محسن رضایی واکنش نشان داد و مسئولیت پیش آمدن هر گونه "اتفاق ناگواری" برای خود را متوجه ایران کرد.
خواست استمداد از پلیس بین‌الملل
حمله اهواز موضوع نشست خبری امروز سخنگوی قوه قضائیه ایران هم بود. غلامحسین محسنی اژه‌ای در این نشست از "مواضع خوب" وزیر خارجه، سخنگوی این وزارتخانه و دادستان کل ایران استقبال کرد.
محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور، روز گذشته به وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی سپاه پاسداران دستور داده بود که "مجدانه و در اسرع وقت، عناصر مرتبط با حمله اهواز را شناسایی و همراه با مدارک و دلایل معرفی و تحویل نمایند".
سخنگوی قوه قضائیه در سخنان امروز خود گفت: «البته نباید به این میزان بسنده کرد. دادستان، ستاد حقوق بشر قوه قضائیه و سایر نهادهای قضایی این جنایت را کاملا تعقیب کنند و از پلیس بین‌الملل بخواهند اینها را شناسایی و تعقیب کنند. دادستان و رئیس کل استان و نیروهای امنیتی با کمک هم تلاش کنند هر چه سریع‌تر همه عواملی که دست به این اقدام زدند و حامیان آنها و کسانی که این تیم را همراهی کردند شناسایی و تحویل قوه قضائیه دهند تا قوه قضاییه با آنها برخورد کند».
به گفته مقام‌های جمهوری اسلامی و رسانه‌های داخلی، در جریان حمله روز گذشته به رژه نیروهای مسلح ایران در اهواز ۲۵ نفر کشته و دست‌کم ۶۰ نفر زخمی شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست: