۱۳۹۷/۰۶/۱۷

حمله به یک رستوران یهودیان در کمنیتس آلمان

در جریان تظاهرات خارجی‌ستیزانه روزهای گذشته در شهر کمنیتس آلمان، راستگرایان افراطی علاوه بر حمله به مخالفان و نشان‌دادن "سلام هیتلری"، ظاهرا به یک رستوران یهودیان در این شهر نیز حمله کرده‌اند.

default
رستوران شالوم در کمنیتس
رسانه‌های آلمان روز شنبه ۱۷ شهریور (۸ سپتامبر) گزارش دادند که در جریان تظاهرات گروه‌های راستگرا در شهر کمنیتس آلمان در روزهای گذشته، به یک رستوران یهودیان نیز حمله شده است؛ حمله‌ای که این رسانه‌ها آن را اقدامی "یهودی‌ستیزانه" نامیده‌اند.
بنابر این گزارش، چندین نفر سیاه‌پوش نقابدار شامگاه پنجشنبه ۲۷ اوت به رستوران "شالوم" حمله کردند. مهاجمان در حالی که فریاد می‌زدند "از آلمان بیرون بروید"، سنگ، بطری‌های آب و پاره‌آهن به سوی رستوران پرتاب کردند.
در این حمله صاحب رستوران از ناحیه کتف زخمی شده، شیشه یکی از پنجره‌های رستوران شکسته و نمای بیرونی آن نیز آسیب دیده است.
به نوشته روزنامه "ولت ام‌زونتاگ" صاحب رستوران به اداره پلیس جنایی ایالت ساکسن شکایت کرده است. یک سخنگوی وزارت امور داخله ایالت ساکسن به این روزنامه گفته است از نظر آنها "در حال حاضر این حمله نشان‌دهنده اقدامی با انگیزه سیاسی و با پس‌زمینه یهودی‌ستیزی است".
به گفته این مقام وزارت امور داخله ایالت ساکسن، تحقیقات درباره این حادثه هنوز پایان نیافته است.
"فلیکس کلاین"، ناظر ویژه در امور یهودی‌ستیزی در دولت آلمان، حادثه حمله به رستوران شالوم در کمنیتس، را هشداردهنده می‌داند. او به روزنامه "ولت ام‌زونتاگ" گفت «اگر گزارش‌ها درباره این حادثه حقیقت داشته باشد، ما با کیفیت تازه‌ای از جرائم ضدیهودی روبرو هستیم.» به گفته او این حادثه، خاطره‌های سیاه سال‌های دهه ۳۰ [دوره ظهور و حاکمیت نازی‌ها] را زنده می‌کند.
رستوران شالوم در کمنیتس متعلق به دو برادر یهودی است که از آمریکا به آلمان آمده و در سال ۲۰۰۰ این رستوران را در کمنیتس به راه انداخته‌اند. رستوران شالوم، علاوه بر شهروندان آلمان، مشتریانی نیز از خارج از آلمان دارد.
بنابر گزارش رسانه‌های آلمان، پیشتر نیز رستوران شالوم هدف حمله قرار گرفته بود. مهاجمان مخفیانه شیشه‌های رستوران را شکسته و روی دیوارهای بیرونی آن شعارهای ضدیهودی می‌نوشتند.
رستوران شالوم پیشتر در نزدیکی ایستگاه مرکزی راه آهن کمنیتس قرار داشت و اوباش‌های فوتبال‌دوست در مسیر حرکت خود به استادیوم ورزشی از کنار رستوران شالوم عبور می‌کردند.
در دوره‌ای که رستوران شالوم در نزدیکی ایستگاه مرکزی راه آهن کمنیتس قرار داشت صاحب رستوران تمام اقدام‌های ضدیهودی را ثبت کرده است. رزرو ۸۸ جا برای جشن تولد هیتلر در این رستوان، رسم صلیب شکسته (آرم نازی‌ها) بر روی توالت رستوران، قرار دادن سر بریده خوک در مقابل رستوران، از جمله این اقدام‌های ثبت‌شده‌ بودند.

هیچ نظری موجود نیست: