غلامحسین کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی و شهردار سابق تهران که از حضور نظامی کشورش در سوریه، لبنان و یمن و حمایتهای مالی و تسلیحاتی ایران از رژیم بشار اسد و گروه‌های شبه نظامی حزب الله لبنان، حوثی‌های یمن و حشد الشعبی عراق انتقاد کرده بود، به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. 
این حکم پس از طی تشریفات قضایی و توسط دادگاه تجدید نظر صادر و برای اجرا ابلاغ شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، غلامحسین کرباسچی که به اتهام «تبلیغ علیه نظام و توهین به شهدای مدافع حرم» در دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان محاکمه شده بود، به ی کسال حبس تعزیری محکوم شد.
این خبرگزاری افزود حکم اولیه صادره علیه کرباسچی با اعتراض وکیلش مواجه شد اما پس از بررسی این پرونده در دادگاه تجدیدنظر، با استناد به ماده 500 قانون مجازات اسلامی حکم قطعی پرونده او دو روز پیش صادر و برای اجرا ابلاغ شد.
غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی از یاران نزدیک اکبر هاشمی رفسنجانی رییس جمهور پیشین و فقید ایران، سال گذشته در حاشیه مراسمی در اصفهان در اظهاراتی انتقادآمیز درباره حضور نظامی ایران در کشورهای منطقه و حمایت‌های مالی و تسلیحاتی این کشور از رژیم سوریه و گروه‌های شبه نظامی در لبنان، سوریه و یمن گفته بود: «نزنید این حرف‌ها را؛ غیرت دینی آیا این است که به اسم حالا دفاع از حرم و این‌ها. آقا جان ما هم دلمان می‌خواهد در سوریه و لبنان و یمن و همه این‌جا صلح برقرار شود. دفاع از مظلوم شود. شیعیان آن‌جا تقویت بشوند. ولی آیا این کار فقط با پول دادن و اسلحه خریدن و کشتن و زدن این‌ها حاصل می‌شود».