۱۳۹۷/۰۵/۱۴

سوء قصد پهپادی ناکام به جان رئیس جمهور ونزوئلا

Maduro-assaination2.jpg
رادیو فردا: دولت ونزوئلا می‌گوید یک هواپیما بدون سرنشین، مجهز به مواد منفجره، در زمانی که نیکلاس مادورو در حال سخنرانی در جمع نیروهای ارتش بود، در نزدیکی او منفجر شده، اما به رئیس‌جمهوری آن کشور آسیبی نرسیده است.
خورخه رودریگز، وزیر اطلاع‌رسانی ونزوئلا، می‌گوید هفت نفر در جریان این واقعه زخمی شده‌اند. در پی این انفجار سخنرانی رئیس‌جمهوری ونزوئلا، به مناسبت ۸۱مین سالگرد تشکیل گارد ملی آن کشور، نیمه‌کاره ماند.
با این حال شماری از آتش‌نشانانی که به محل رفته‌اند اظهارات متناقضی از دیده‌های خود بیان کرده‌اند. خبرگزاری اسوشیتدپرس به نقل از سه مقامی که نامشان فاش نشده می‌گوید واقعه ناشی از «انفجار یک کپسول گاز داخل یک خانه» بوده‌است. بنا بر گزارش‌ها از پنجره خانه‌ای در نزدیکی محل واقعه دود بیرون می‌آمد.
خبرگزاری رویترز اظهارات یک شهروند در نزدیکی محل را نقل کرده که می‌گوید «صدای دو انفجار» شنیده‌است.
برخی عکاسان، تصاویری از محافظان مادورو در حالی‌که در برابر او پنل‌های ضدگلوله گرفته‌اند، را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند. عکسی از یک مقام نظامی که «زخمی شده» نیز منتشر شده‌است.
این واقعه در حالی رخ می‌دهد که ونزوئلا درگیر بحران اقتصادی و انسانی گسترده‌ای‌ست. مخالفان مادورو او را متهم کرده‌اند در حال گسترش نفوذ و قدرت خود و سرکوب مخالفان است و در انتخابات زودهنگام آن کشور تقلب کرده‌است.
انتخابات مجلس موسسان، نهادی که قرار است قانون اساسی ونزوئلا را بازنویسی کند، اعتراضات گسترده‌ای را در پی داشته و دولت برای مقابله با این اعتراضات ده‌ها هزار سرباز را به خیابان‌ها فرستاد. درگیری‌ها به کشته شدن شماری از شهروندان انجامید.
ایالات متحده تحریم‌هایی علیه کاراکاس و نیکلاس مادورو وضع کرده‌است. صندوق بین‌المللی پول اخیرا اعلام کرده که نرخ تورم ونزوئلا طی سال جاری میلادی به یک میلیون درصد خواهد رسید.

هیچ نظری موجود نیست: