۱۳۹۷/۰۴/۲۴

«شناسایی جسد مریم فرجی و دستگیری قاتل او»

 
 
مریم فرجی ۳۳ ساله، دانشجوی ارشد مدیریت بین‌الملل روز ۱۲ دی‌ماه ۹۶ در جریان اعتراضات بازداشت و به مدت ۱۰ روز در بند ۲۰۹ زندان اوین زندانی بود وکیل مریم فرجی، فعال مدنی که حدود ۱۰ روز پیش ناپدید شده بود، خبر داد که جسد او پیدا شده و قاتلش نیز دستگیر شده است.
محمدحسین آقاسی روز شنبه، ۲۳ تیر در توئیتر خود نوشت که جسد خانم فرجی شناسایی شده و متهم به قتل نیز دستگیر شده است.
این وکیل دادگستری اعلام کرد که تحقیقات از فرد متهم ادامه دارد اما به علت «محرمانه بودن تحقیقات ارائه اطلاعات بیشتر فعلا مقدور نیست».
آقای آقاسی روز پنج‌شنبه ۲۱ تیرماه، در یک رشته پیام توییتری احتمال قتل موکل خود را مطرح کرده و در عین حال نوشته بود که «به هیچ وجه قتل احتمالی وی متوجه مقامات و مراجع قانونی نیست».
وی در مصاحبه با رادیو فردا گفته بود که خانم فرجی پنج‌شنبه ۱۴ تیر از خانه پدر خود به سمت تهران حرکت کرده و پس از آن اطلاعی از او در دست نیست. خانواده خانم فرجی در سرپل ذهاب در استان کرمانشاه زندگی می‌کنند.
برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی از پیدا شدن یک جسد سوخته شده در کنار خودروی مریم فرجی خبر داده بودند اما مقامات مسئول دراینباره اظهار نظری نکرده‌اند. 
مریم فرجی ۳۳ ساله، دانشجوی ارشد مدیریت بین‌الملل و مدیر مالی یک شرکت در شهریار استان تهران، روز ۱۲ دی‌ماه ۹۶ در جریان اعتراضات بازداشت و به مدت ۱۰ روز در بند ۲۰۹ زندان اوین زندانی بود.
شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشاالله احمدزاده، او را به سه سال حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم کرده بود. خانم فرجی با قرار وثیقه آزاد شده و درانتظار حکم دادگاه تجدید نظر بود.

هیچ نظری موجود نیست: