۱۳۹۷/۰۵/۰۷

دیدار بشار و اسما اسد با خانواده سربازان روس کشته شده در سوریه + تصاویر

 
ار.اف.ای - رادیوی خبری فرانسه: بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه به همراه همسرش، اسماء، روز جمعه بیست و هفتم ژوئیه با جمعی از خانواده سربازان روس کشته شده در سوریه دیدار کردند. همزمان روسیه بار دیگر در شورای امنیت سازمان ملل متحد از رژیم بشار اسد دفاع کرد.
در این دیدار، اسماء اسد به دختر مارات اخمیتشین، یک سرباز روس که در سال ۲۰۱۶ در جنگ بازپس‌گیری پالمیرا کشته شد، یک گربه خاکستری هدیه کرد.
همچنین در این دیدار، همسر و فرزند اولیگ پیشکوف، خلبان روس جنگنده ارتش روسیه که در سال ۲۰۱۵ توسط جنگنده‌های ترکیه هدف قرار گرفته و کشته شد، حاضر بودند.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
پس از این دیدار، خانواده سربازان روس کشته شده در سوریه به پایگاه حمیمیم رفتند و از بنای یادبود سربازان روس دیدن کردند. 
روسیه از سال ۲۰۱۵ با مداخله نظامی در سوریه از رژیم بشار اسد در برابر مخالفان این رژیم حمایت کرد.
همچنین دیمیتری پولیانسکی سفیر روسیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه بیست و هفتم از جامعه بین‌المللی خواست تا به اقتصاد سوریه کمک کنند.
 این مقام روس خواستار آن شد که تمام تحریم‌ها علیه رژیم سوریه برداشته شود و گفت که کمک‌های جهانی نباید به تغییر رژیم در دمشق ربط داده شود.
 این در حالی است که سفیر فرانسه در شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت که بازسازی سوریه بدون گذار سیاسی در چارچوب یک انتخابات آزاد در این کشور قابل اجرا نیست.
 فرانسوا دولاتر اضافه کرد که در غیر این صورت توجیهی برای شرکت فرانسه یا اتحادیه اروپا در تأمین مالی سوریه برای بازسازی این کشور وجود ندارد.
 همچنین هیأتی از ائتلاف عرب-کرد سوریه که در یک مذاکرات بی‌سابقه، مشغول گفت‌وگو با رژیم دمشق هستند، روز شنبه بیست و هشتم ژوئیه اعلام کرد که به این مذاکرات خود برای رسیدن به یک راه حل سیاسی برای "تمرکززدایی" ادامه خواهد داد.
 کردهای سوریه که دهه‌ها از سوی دولت مرکزی سرکوب می‌شدند، در جنگ داخلی سوریه توانستند کنترل سی درصد خاک کشور را در اختیار گیرند.

هیچ نظری موجود نیست: