۱۳۹۷/۰۴/۰۹

دختر هیملر برای سرویس اطلاعاتی آلمان کار می‌کرد


هاینریش هیملر یکی از افراد نزدیک به هیتلر و از سازمان‌دهندگان هولوکاست بود. او باورهای ایدئولوژیک‌اش را به دخترش منتقل کرده بود. حال فاش شده که این امر مانعی برای سرویس اطلاعاتی آلمان در استخدام دختر هیملر نبوده است.
به گزارش دویچه وله، دختر هاینریش هیملر، یکی از پرنفوذترین رهبران آلمان نازی، در دهه ۱۹۶۰ برای سرویس اطلاعاتی آلمان (BND) کار می‌کرده است.
همچنین به گزارش روزنامه آلمانی "بیلد"، دختر هاینریش هیملر به مدت چند سال، تا سال ۱۹۶۳، با نامی مستعار کارمند سرویس اطلاعاتی آلمان بوده است.
بودو هشل‌هامر، تاریخدان و پژوهشگر ارشد تاریخ سرویس اطلاعاتی آلمان، به روزنامه "بیلد" گفته است: «زمان کناره‌گیری او [دختر هیملر از کار با سرویس اطلاعاتی آلمان] مصادف است با آغاز دگرگونی در استنباطی که از کارمندان دارای پیشینه نازی وجود داشت و همچنین تحولی که در رفتار با آنان به وجود آمد.»
به نوشته "بیلد"، گودرون هیملر، که پس از ازدواج با وولف-دیتر بورویتس "گودرون بورویتس" نام گرفت، از اواخر سال ۱۹۶۱ تا پاییز ۱۹۶۳ به عنوان منشی و با نامی مستعار در استخدام سرویس اطلاعاتی آلمان در شهر "پولاخ" واقع در جنوب آلمان بود.
"بیلد" می‌نویسد که دختر هیملر تا سنین سالمندی خود هم در محافل راست افراطی فعال بوده و در راهپیمایی‌های نازی‌ها شرکت می‌کرده است. او همچنین هیچگاه از بابت جنایت‌های پدرش ابراز تأسف و شرمساری نمی‌کرده است.
BND تنها سازمان اطلاعاتی آلمان برای کسب اطلاعات از خارج این کشور است. گروهی پژوهشی به نام "تاریخ سازمان اطلاعاتی آلمان" در حال حاضر در حال تحقیق درباره ارتباط این سازمان با نازی‌ها در گذشته است.
هاینریش هیملر در دوره حکومت نازی‌ها در آلمان مسئولیت‌های بسیار مهمی را بر عهده داشت و مرد دوم این حکومت، پس از هیتلر، به شمار می‌رفت. او از جمله به عنوان فرمانده اس اس (گردان حفاظتی حزب نازی)، رئيس کل پلیس آلمان، وزیر کشور و فرمانده ارتش ذخیره خدمت کرده بود.
هیملر از مسئولان اصلی اردوگاه‌های مرگ در دوره حکومت نازی‌ها و حمله آلمان به اروپای شرقی و قتل عام یهودیان (هولوکاست) و دیگر گروه‌های قربانی بوده است.
او اندکی پس از دستگیری و حبس توسط نیروهای متفقین در زندان خودکشی کرد.

هیچ نظری موجود نیست: