۱۳۹۷/۰۳/۲۸

» کارشناس نظامی اسرائیل: انهدام زیربنای تاسیسات حامل انرژی، در صورت حمله ایران

IRISR_061818.jpg
 رادیو پیام اسرائیل، یک کارشناس ارشد امور امنیتی در اسرائیل می گوید که اگر اسرائیل و ایالات متحده ناچار به رویارویی مسلحانه با حزب الله لبنان و حکومت اسلامی شوند، در درجه اول باید منابع انرژی آن ها و زیرساخت های آن را منهدم ساخت.
علی خامنه ای و فرماندهان سپاه پاسداران، در هفته های اخیر بر شدت حملات لفظی علیه اسرائیل افزوده و مرتبا از انهدام آن سخن می گویند.
در همان حال که اسرائیل مرتبا اعلام می دارد که حضور نظامی سپاه قدس و نیروهای وابسته به حکومت ایران در سوریه را تحمل نخواهد کرد، این احتمال مطرح است که رژیم ایران از خاک سوریه، اسرائیل را هدف حملات گسترده موشکی قرار دهد و یا آن که به حزب الله لبنان دستور دهد به حملات موشکی گسترده ای علیه اسرائیل دست بزند.
حزب الله لبنان می گوید که بیش از صدهزار موشک و راکت و خمپاره از حکومت ایران دریافت کرده که می تواند اسرائیل را به آسانی نابود کند.
در همان حال که کارشناسان نظامی در اسرائیل، این ادعا را نوعی رجزخوانی می دانند، ولی تردیدی ندارد که در این گونه رویارویی جنگی، به کشور اسرائیل نیز زیان سنگین وارد خواهد آمد.
اکنون یک مقام امنیتی اسرائیل می گوید که در چنین وضعی، اسرائیل باید روشن سازد که اگر مورد تهاجم قرار گیرد، زیرساخت حمل انرژی کشورهای مهاجم را باید نابود کند. این توصیه را ژنرال نیروهای ذخیره اهود شِنِئوُرسُون فرمانده پیشین یک شاخه مهم امنیتی اسرائیل بیان داشت که "واحد ۸۲۰۰ نامیده می شود و مسوول پیگیری اوضاع امنیتی در کشورهای دشمن است.
جمهوری اسلامی و حزب الله لبنان در فرصت های مختلف، اسرائیل را به حملات موشکی تهدید کرده و گفته اند که این کشور را نابود خواهند کرد - بی آن که به توانایی های اسرائیل در نابود کردن امکانات زیرساختی در کشورهای خود توجه کنند.
ژنرال اسرائیلی گفت که این کشور توانایی آن را دارد که زیرساخت نظامی و حامل انرژی را در سرزمین دشمن نابود کند، و این هشدار باید به مقامات حکومت ایران و شخص علی خامنه ای و سرکردگان حزب الله لبنان داده شود.
او گفت: رساندن انرژی رگ حیاتی هر کشور است و در صورتی که آسیب ببیند، ممکن است آن کشور را فلج کند.
اسرائیل در جنگ دوم لبنان، که بیش از ده سال پیش روی داد، تاسیسات و اماکن حزب الله را چنان ویران ساخت که رژیم ایران ناچار شد برای بازسازی آن ها بیش از پانصد میلیون دلار هزینه کند.

هیچ نظری موجود نیست: