۱۳۹۷/۰۳/۲۹

ترامپ : آمریکا اردوگاه پناهجویان نیست

 
دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز دوشنبه در کاخ سفید از سیاست سختگیرانه مهاجرت خود دفاع کرد.
رییس جمهوری آمریکا گفت "تا وقتی من هستم آمریکا اردوگاه مهاجران یا مرکز نگهداری پناهجویان تبدیل نخواهد شد."
ماه گذشته جف سشنز دادستان کل آمریکا سیاست تازه جدایی کودکان از والدین را برای منصرف کردن مهاجران غیرقانونی تازه از ورود به خاک امریکا آغاز کرده است.
تحلیل‌گران می‌گویند این تغییر جدی در سیاست مهاجرتی دولت به این معنی است که وزارت دادگستری بزرگسالانی را که غیرقانونی وارد خاک آمریکا شوند، حتی اگر این اولین خطایشان باشد تعقیب و محاکمه می‌کند.
بزرگسالانی که سعی می‌کنند در نقطه‌ای به جز ایستگاه‌های مرزی تعیین شده از مرز بگذرند بازداشت می‌شوند و به اتهام ورود غیرقانونی محاکمه خواهند شد.  
در نتیجه این سیاست صدها کودک و نوزاد حالا در بازداشتگاه‌، از جمله انبار‌ها و سوپرمارکت‌هایی هستند که به بازداشتگاه تبدیل شده‌اند و جدا از والدینشان نگهداری می‌شوند.  
رییس جمهوری آمریکا گفته است: "ببنیند در اروپا و جاهای دیگر چه اتفاقی افتاده است. ما نمی توانیم اجازه بدهیم این وضع در امریکا هم تکرار شود."  
این درحالی است که لارا بوش بانوی اول پیشین آمریکا سیاست دولت این کشور در جدا کردن کودکان مهاجر از والدینشان را در بدو ورود غیرقانونی به خاک آمریکا شدیدا محکوم کرده است.  
خانم بوش در یادداشتی که برای روزنامه واشنگتن پست نوشته است جدایی کودکان از والدین را ظالمانه، غیراخلاقی و تالم آور خوانده است.  
موضع گیری خانم بوش در پی افزایش اعتراضات به سیاست مهاجرت فاقد مدارای دولت دونالد ترامپ صورت گرفته است.  
پیشتر ملانیا ترامپ، همسر رییس جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای از این سیاست ابراز نگرانی کرده بود.  
به گفته سخنگوی ملانیا ترامپ او از دیدن جدا شدن کودکان از والدینشان بسیار ناراحت است.  
ملانیا ترامپ با تکرار گفته‌های همسرش از "دوطرف" خواسته است برای رسیدن به راهی جهت اصلاح نظام مهاجرت آمریکا همکاری کنند.  
این در حالی است که راستی آزمایی از ادعاهای دولت آمریکا نشان می‌دهد علیرغم ادعای رییس جمهوری آمریکا که خود را وارث این "سیاست دموکرات‌ها" خوانده، این رویه توسط دادستان کل فعلی آمریکا پیش گرفته شده و برای متوقف شدن نیازی به تایید کنگره ندارد.  
در یک دوره ۶ هفته‌ای اخیرا در ۲۰۰۰ مورد کودکان را در بدو ورود غیرقانونی به خاک آمریکا از والدینشان جدا کرده‌اند.
لورا بوش چه می‌گوید؟   لورا بوش، همسر جورج دبلیو بوش رییس جمهوری سابق آمریکا که ساکن تگزاس است با حمله‌ای تند از سیاست آقای ترامپ انتقاد کرده است.  
به گفته او "دولت ما نباید در کار گذاشتن کودکان در انبار و کارتون فروشی باشد یا برای نگهداشتن آنها در اردوگاه‌ و زیر چادر وسط صحرا برنامه بریزد."  
خانم بوش افزوده است این رفتارها یادآور اردوگاه‌های بازداشت جمعی آمریکایی‌های ژاپنی تبار در جنگ جهانی دوم است که حالا یکی از شرم‌آورترین برهه‌های تاریخ آمریکا به شمار می‌رود.  
پیشتر ملانیا ترامپ گفته بود ما کشوری می‌خواهیم که قانون‌مند است اما قلبش دولتمداری می‌کند.  
روز دوشنبه زید بن رعد حسین، رییس کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد این استراتژی جدایی اجباری کودکان از والدینشان را محکوم کرد و از آمریکا خواست به این روند پایان بدهد.  
همزمان کریستن نیلسن وزیر امنیت داخلی آمریکا گفته است دولت این کشور بابت سیاست مهاجرتی خود عذرخواهی نمی‌کند.

هیچ نظری موجود نیست: