۱۳۹۷/۰۳/۰۲

رئیس موساد: دزدیدن اسناد اتمی از ایران، چه لذت بزرگی بود

mussad_052118.jpg
رئیس مُوساد در واکنش به انتقال بیش از یکصد هزار سند و عکس و فیلم مربوط به برنامه های اتمی ایران، از تهران به اورشلیم، به خبرنگاران گفت که "دزدیدن اسناد از رژیم اسلامی ایران، چه لذت بزرگی بود!"
یوسی کُهن این سخنان را در واکنش به درخواست خبرنگارانی بیان داشت که از او پرسیده بودند انتقال این اسناد مهم اتمی به اسرائیل چه حالی به او داده است.
نخست وزیر اسرائیل ماه گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی ویژه فاش ساخت که اسرائیل توانسته است از محله شورآباد تهران، این اسناد را برباید و به اسرائیل منتقل سازد. انتشار این خبر، دنیا را شگفت زده ساخت و همگان خواهان دانستن پاسخ به این پرسش شدند که چگونه ممکن است ماموران موساد از قلب تهران، و علیرغم وجود ده ها هزار ماموریت امنیتی، وارد انباری شوند که اسناد در گاوصندوق در آن جا نگاهداری می شود، و این محموله را سالم از ایران خارج ساختند و در کنفرانس مطبوعاتی در اورشلیم در معرض دید دنیا قرار دهند.
حکومت ایران هنوز به دزدیده شدن این اسناد اعتراف نکرده و محمد جواد ظریف در یک واکنش سطحی و به آن که نسبت به خود خبر واکنشی نشان دهد، نخست وزیر اسرائیل را "چوپان دروغگو" نام نهاد.
یوسی کوهن که شب گذشته (یکشنبه) به مناسبت عید شاووعوت، در همایش آموزش دینی با جمعی از دوستان خود سخن می گفت فاش ساخت که روسای سرویس های اطلاعاتی از بسیاری از کشورهای جهان به او مراجعه کرده و پرسیده اند که چگونه می توانند در این امر به اسرائیل کمک کنند.
گرچه اسنادی که اسرائیل به آن ها دست یافته، همگی متعلق به دوران پیش از برجام است، ولی نتانیاهو با ارائه نمونه های مختلف ثابت کرد که چگونه سران حکومت ایران در این ادعا که خیال تولید بمب هسته ای ندارند، به دنیا دروغ گفته اند.
رئیس موساد هفته پیش هنگامی که خبرنگاران از او پرسیدند که اسرائیل چگونه توانسته است حدود پانصد کیلو سند و سی دی را از ایران خارج کند، گفت: این داستانی است که شاید نوادگان شما بتوانند از جزئیات آن آگاه شوند.

هیچ نظری موجود نیست: