۱۳۹۷/۰۱/۰۹

دادخواهی احمدی‌نژاد از رهبر جمهوری اسلامی برای رسیدگی به وضعیت بقایی

 محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت پیشین ایران، در نامه‌ای به آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، با اشاره به وضعیت حمید بقایی در زندان نوشته است که انتظار دارد رهبر ایران “با دستوری قاطع از بروز فاجعه‌ای بزرگ و خسارات جبران‌ناپذیر” جلوگیری کند. آقای احمدی‌نژاد در این نامه‌ درباره “وخامت” وضع جسمی آقای بقایی هشدار داده و نوشته است که آقای بقایی “در اعتراض به ظلم دستگاه قضایی چهارده روز است که در اعتصاب غذا به سر می‌برد”.
نامه آقای احمدی‌نژاد روز دوشنبه ۶ فروردین نوشته شده و امروز چهارشنبه در سایت دولت بهار منتشر شده است.
حمید بقایی، معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد در زمان ریاست جمهوری او، از حدود دو هفته پیش برای گذراندن پانزده سال حبس به جرم فساد مالی زندانی شده و به نوشته آقای احمدی‌نژاد از روز اول دستگیری در انفرادی بوده است.
کانال تلگرام دولت بهار، نزدیک به محمود احمدی‌نژاد، نوشته است که بنا بر شنیده‌ها اعتصاب غذای آقای بقایی “وارد مرحله شدیدتری شده و از امروز از نوشیدن آب هم امتناع می‌کند”.
محمود احمدی‌نژاد خطاب به آیت‌الله خامنه‌ای نوشته است که “در جریان جزئیات نحوه برخورد با جناب آقای حمید بقایی هستید و اطلاع دارید که ایشان فردی مومن، انقلابی، بی‌گناه و پاک است و کوچکترین تخلف مالی و یا سوءاستفاده نداشته است.”
او بار دیگر قوه قضاییه را متهم کرده که “بدون هیچ سند و مدرک و همچنین استناد قانونی، یک برخورد کاملا سیاسی را در پوشش اتهامات مالی” انجام داده است. آقای احمدی‌نژاد، حمید بقایی را “قربانی اراده سیاسی برای تخریب دولت‌های نهم و دهم” و خودش خوانده است.
آقای احمدی‌نژاد در ماه‌های اخیر بارها به رهبر ایران نامه نوشته که انتقاد شدید از قوه قضاییه و ریاست آن تقریبا در همه آنها تکرار شده است.
یکی از اتهامات خبرساز آقای بقایی دریافت میلیون‌ها یورو از سپاه پاسدران “برای امور مربوط به کشورهای آفریقایی” و اختلاس این پول‌ها است. آقای بقایی در دفاعیه خود چنین اتهامی را رد کرده و گفته است که “به فرض محال در این داستان ساختگی… آیا بنده مقصرم یا آقای سردار قاسم سلیمانی به عنوان مقام مسئول مجاز در سپاه قدس و تحویل دهنده ارزهای مذکور؟”
حمید بقایی پس از تأیید حکم دادگاه بدوی در دادگاه تجدید نظر استان تهران و قطعیت آن، روز سه‌شنبه ۲۲ اسفند برای اجرای حکم، دستگیر و به زندان منتقل شد. آقای بقایی به پانزده سال حبس، ۴۳ میلیارد تومان جزای نقدی و شلاق محکوم شده است.
چند روز بعد از دستگیری آقای بقایی، اسفندیار رحمی مشایی، معاون سابق محمود احمدی‌نژاد هم در پی آتش زدن حکم آقای بقایی در مقابل سفارت بریتانیا در تهران، بازداشت شد.

هیچ نظری موجود نیست: