۱۳۹۶/۱۲/۲۰

احمد جنتی با موافقت رهبر ایران از نماز جمعه تهران رفت ....


 

احمد جنتی سه سال پیش هم از رهبر ایران خواسته بود "بار نماز جمعه" را از دوش او بردارد سایت رهبر ایران در خبری کوتاه اعلام کرده است که آیت‌الله علی خامنه‌ای با پایان کار احمد جنتی به عنوان امام جمعه موقت تهران موافقت کرده است.
به گزارش این سایت آقای جنتی پیش از این نامه‌ای به آیت‌الله خامنه‌ای نوشته و درخواست کناره‌گیری از امامت جمعه تهران را کرده است.
آقای جنتی که از روحانیون محافظه‌کار نزدیک به رهبر ایران محسوب می‌شود، او در نامه کناره‌گیری خود با اشاره به "۲۵ سال توفیق خدمت در سنگر امامت جمعه تهران" از رهبر ایران به خاطر "اعتماد و عنایات" او تشکر کرده است.
آقای جنتی در فرودین سال ۱۳۷۱ با حکم رهبر ایران به عنوان امام جمعه موقت تهران منصوب شد. او اولین امام جمعه‌ تهران بود که با حکم آقای خامنه‌ای به عنوان رهبر ایران به این سمت گماشته شد.
احمد جنتی که ۹۱ سال دارد، دبیر شورای نگهبان، رئیس مجلس خبرگان رهبری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و همین طور عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
آقای جنتی سه سال پیش هم از رهبر ایران خواسته بود "بار نماز جمعه" را از دوش او بردارد. او از حدود یک سال و نیم پیش به عنوان خطیب در نماز جمعه تهران ظاهر نشده است.
حدود یک ماه پیش آیت‌الله خامنه‌ای در حکمی محمدحسن ابوترابی فرد را به عنوان امام جمه موقت تهران معرفی کرده بود.
غیبت طولانی آقای جنتی در نماز جمعه تهران و انتصاب امام جمعه جدید احتمال کناره‌گیری او را بیش از پیش مطرح کرده بود.
احمد جنتی در سال ٩٣ که در یک برنامه تلویزیونی کار اصلی خود را دبیر شورای نگهبان خوانده و گفته بود که بقیه فعالیت‌هایش برای او "فرعی" است. او در آن برنامه گفت که از رهبر ایران خواسته بعضی از فعالیت‌هایش از جمله حضور در نماز جمعه، شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجمع تشخیص مصلحت را پایان دهد.
به گفته اقای جنتی آیت‌الله خامنه‌ای "در خصوص فعالیت شورای عالی انقلاب فرهنگی مخالفتی نداشتند و گفتند نمی‌خواهید نروید ولیکن در خصوص نماز جمعه گفتند که باید نماز جمعه را داشته باشی. من گفتم برخی وقت‌ها نماز جمعه برای من سنگین است فرمودند فاصله‌هایش را زیاد کن."

هیچ نظری موجود نیست: