۱۳۹۶/۱۲/۲۴

رحیم‌مشایی حکم بقایی را در مقابل سفارت انگلستان به آتش کشید

در ادامه ‌اعتراض به حکم محکومیت حمید بقایی، یکی از یاران احمدی‌نژاد، اسفندیار رحیم‌مشایی با حضور در برابر سفارت انگلستان در تهران، این حکم را آتش زد. توضیحی پیرامون چرایی انتخاب این محل از سوی ‌مشایی اعلام نشده است. 


سایت "دولت بهار" روز پنجشنبه ۲۴ اسفند (۱۵ مارس) خبر از آتش زدن حکم بقایی در برابر سفارت انگلستان در تهران داد. در این خبر کوتاه و یک جمله‌ای چنین آمده است:
«مهندس اسفندیار رحیم مشایی در اعتراض به زندانی شدن حمید بقایی، با حضور در مقابل سفارت انگلیس، حکم دادگاه وی را آتش زد.»
سایت "دولت بهار" که از سایت‌های متعلق به حامیان احمدی‌نژاد است، توضیح بیشتری درباره علت انتخاب سفارت انگلستان برای انجام این آکسیون اعتراضی نداده است. عکس‌ها و فیلم آتش زدن حکم حمید بقایی توسط رحیم‌مشایی بر روی خروجی سایت "دولت بهار" منتشر شده است.
ادامه اعتراض‌ها
روز چهارشنبه ۲۳ اسفند نیز، محمود احمدی‌نژاد با انتشار بیانیه‌ای نسبت به صدور حکم محکومیت حمید بقایی واکنش نشان داده بود. در این بیانیه، احمدی‌نژاد مسئولان قوه قضاییه را "متهمان درجه یک فساد" نامیده و مدعی شده بود که پرونده دستگیری و حبس حمید بقایی بخشی از توطئه بزرگی است که علیه ملت ایران طراحی شده است.

احمدی‌نژاد، رحیم‌مشایی و حمید بقایی احمدی‌نژاد، رحیم‌مشایی و حمید بقایی
احمدی‌نژاد حاکمان جمهوری اسلامی ایران را متهم به ثروت‌اندوزی، دروغگویی و سلطه‌گری بر کشور کرده و اعلام کرده بود که به‌زودی این افراد "در پیشگاه ملت ایران" محاکمه و مجازات خواهند شد.
اعتراض روز پنجشنبه رحیم‌مشایی به صدور حکم بقایی در ادامه انتشار بیانیه احمدی‌نژاد و همچنین پیام خود او صورت می‌گیرد. رحیم‌مشایی روز سه‌شنبه ۲۲ اسفند پیامی در همین رابطه منتشر کرده بود و برگزاری غیرعلنی جلسه دادگاه تجدید نظر بقایی را نشانه ترس مسئولان از آگاهی مردم نسبت به مسائل پشت پرده دانسته بود.
حمید بقایی که یکی از یاران احمدی‌نژاد است و در دولت احمدی‌نژاد به عنوان مشاور و معاون رئیس جمهور فعالیت داشته، از سوی دادگاه انقلاب به ۱۵ سال حبس و پرداخت ۴۳ میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شده است.

هیچ نظری موجود نیست: