۱۳۹۶/۰۷/۰۲

واکنش دونالد ترامپ به آزمایش موشکی جدید ایران

 
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، در شبکه توییتر به آزمایش موشک بالستیک خرمشهر توسط ایران واکنش نشان داده است.
آقای ترامپ روز شنبه (۲۳ سپتامبر) در حساب کاربری خود نوشت: "ایران تازه یک موشک بالستیک که توان رسیدن به اسرائیل دارد را به طور آزمایشی پرتاب کرد. آنها همچنین با کره شمالی کار می کنند. توافق زیادی بین ما نیست!"
رئیس جمهوری آمریکا در حالی درباره "توافق" در توییت خود نوشته است که اخیرا اعلام کرده که درباره توافق هسته ایران و قدرت های بزرگ (برجام) تصمیم نهایی خود را اتخاذ کرده است. او هنوز تصمیم خود درباره توافقی که آن را بد و مایه آبروریزی آمریکا می داند را اعلام نکرده است.
دولت آقای ترامپ بارها آزمایش های موشکی ایران را ناقض "روح" برجام دانسته است. این در حالیست که ایران برنامه موشکی خود را دفاعی می داند و بر گسترش آن تاکید دارد.
مقام‌های نظامی ایران روز شنبه اعلام کردند که موشک زمین به زمین خرمشهر با برد دو هزار کیلومتر را "با موفقیت" آزمایش کرده‌اند. موشک بالستیک خرمشهر روز جمعه برای اولین بار در رژه نیروهای مسلح ایران به مناسبت سالگرد آغاز جنگ ایران و عراق به نمایش گذاشته شد.
خبرگزاری تسنیم این موشک را "قدرتمندترین" موشک بالستیک سپاه پاسداران ایران خوانده و گفته برد آن دوهزار کیلومتر است و می‌تواند همزمان "چند کلاهک" حمل کند.

هیچ نظری موجود نیست: