۱۳۹۶/۰۶/۲۹

نتانیاهو در سازمان ملل: برجام ایران را به کره شمالی دیگر تبدیل می‌کند


بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل می‌گوید برخلاف نظر امضاء کنندگان توافق هسته‌ای با ایران، برجام سرانجام ایران را همچون کره‌شمالی به ساخت بمب اتمی تبدیل می‌کند.
آقای نتانیاهو که روز سه‌شنبه (۱۹ سپتامبر - ۲۸ شهریور) در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی می‌کرد خطاب به آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران، که او را "دیکتاتور" خواند گفت: "بدانید، روشنایی اسرائیل هیچ گاه فروکش نخواهد کرد... تا زمانی که ایران اسرائیل را به نابودی تهدید می‌کند اسرائیل خشمگین ترین دشمن ایران خواهد ماند."
نخست وزیر اسرائیل در بخش دیگری از سخنانش به مردم ایران گفت کشورش با آنها دشمنی ندارد و حتی به زبان فارسی گفت: "ما شما را دوست داریم."
او در ادامه انتقاداتش از برجام خواستار اصلاح یا لغو ان شد و گفت مهلت ۱۰ ساله‌ای که برجام برای تهران فراهم کرده، به این کشور اجازه می دهد که پس از پایان این مهلت، خیلی سریع اهدافش را در پی بگیرد.
نخست‌وزیر اسرائیل با اشاره به بحران فعلی برنامه هسته‌ای کره شمالی گفت: "نگاه کنید توافق با کره‌شمالی آخر به کجا انجامید؛ درباره ایران هم چنین خواهد شد."
وی همچنین از گفتگوی روز گذشته خود با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا سخن گفت و آن که این دو رهبر درباره اتحاد خود در برابر ایران رایزنی کرده‌اند.
نخست‌وزیر اسرائیل در بخش ابتدایی سخنان خود همچنین از سازمان ملل متحد به علت موضع‌گیری‌های حقوق‌بشری این نهاد بین‌المللی انتقاد کرد.
ساعتی پیش از سخنرانی نخست وزیر اسرائیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نخستین حضور خود در مجمع عمومی سازمان ملل، سخنرانی کرد.
او حکومت ایران را یک "دیکتاتوری فاسد" خواند که پشت نقاب دموکراسی پنهان شده است.
آقای ترامپ گفت که بعضی "کشورهای یاغی" از جمله ایران نه حقوق شهروندان خود را رعایت می‌کنند و نه به حق حاکمیت کشورهای دیگر احترام می‌گذارند.
رئیس جمهور آمریکا، ایران را کشوری ثروتمند و دارای غنای فرهنگی توصیف کرد که حکومتش درآمد نفتی خود را به جای بهبود وضعیت زندگی مردم، صرف کمک به گروه‌هایی مانند حزب الله لبنان می‌کند که به گفته آقای ترامپ، تهدیدی علیه "همسایگان مسالمت‌جوی عرب و اسرائیلی خود" است.
رئیس جمهور آمریکا گفت که این کشور نمی‌تواند اجازه دهد این "رژیم جنایتکار" به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده خود در منطقه ادامه دهد و بر توان موشکی خود بیفزاید.

هیچ نظری موجود نیست: