۱۳۹۵/۱۱/۱۱

مرگ عجیب بیمار زاهدانی در اتاق عمل کلینیک

 
 
بیمار زاهدانی که برای انجام عمل “آب مروارید” چشم به یک از کلینیک‌‌های جراحی محدود شهرستان زاهدان مراجعه کرده بود، در پی سقوط چراغ سقفی اتاق عمل و عدم درمان به موقع جان خود را از دست داد.
اول دی‌ماه یک بیمار زاهدانی که برای انجام عمل “آب مروارید” چشم به یکی از کلینیک‌‌های جراحی محدود شهرستان زاهدان مراجعه می‌کند، کنده‌شدن چراغ اتاق عمل (چراغ سیالتیک) و سقوط آن روی بیمار از ارتفاع حدود سه متری پیش از آغاز عمل و در هنگامی که منتظر شروع عمل بوده، سبب صدمه دیدن وی می‌شود.
بر اثر این سانحه و در اثر شدت ضربه بیمار از حال می‌رود که در ادامه و پس از رسیدگی پرسنل اتاق عمل، این فرد دوباره هوشیاری خود را به‌دست می‌آورد؛ که بر اثر همین سانحه دو تن از پرسنل اتاق عمل نیز از ناحیه دست مورد آسیب‌دیدگی قرار می‌گیرند.
اتفاقات عجیب این مرکز چشم پزشکی اما به همین جا ختم نمی‌شود، چراکه بنا بر اظهارات فرزند وی که از پدر مرحومش نقل می‌کند، وقتی بیمار به دلیل جراحت و درد درخواست عدم ادامه روند جراحی را داشته، پزشک در کمال ناباوری اقدام به بیهوشی و ادامه روند جراحی چشم می‌کند.
فرزند این بیمار اظهار داشت: همراه پدر من بیمار دیگری با بیماری چشمی مشابه حضور داشت که او نیز تحت عمل جراحی قرار گرفت و پس از حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه عملش به اتمام رسید ولی پدر من حدود ۴ ساعت و ۳۰ دقیقه در اتاق عمل بود. طبق بررسی‌هایی که ما داشتیم مدت معمول جراحی “آب مروارید” حدود ۳۰ دقیقه است و مدت طولانی حضور پدر من در اتاق عمل جای سئوال دارد.

هیچ نظری موجود نیست: