۱۳۹۵/۰۱/۲۳

اعتراض برهنه موژان محمدطاهر در کنار برج میلاد .. ویدیو + ۱۸

 
عکس ها و ویدئوهایی از اعتراض موژان محمدطاهر در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که حاکی از "اعتراض برهنه" وی در تهران و نزدیکی برج میلاد است.
 از موژان محمدطاهر بازیگر تئاتر و نمایشنامه خوان نامبرده می شود و او گفته است که در روز 12 فروردین 1395 حدود ده روز پیش در شهر تهران میلاد دست به اعتراض برهنه زده است و در عکس ها و ویدئوی منتشر شده نیز نمای شهر تهران و برج میلاد نمایان است.
 موژان محمدطاهر با تاکید براینکه دوازدهم فروردین ماه را "برای نه گفتن به جمهوری اسلامی و قوانین ضد زنش" انتخاب کرده، گفته است: "اقدام من در روز 12 فروردین پیام نه به جمهوری اسلامی را داشت. پیام من به زنان این است که در داخل ایران هم می‌توان فعالیت کرد و فریاد حق‌طلبانه سر داد."
 او در گفت و گو با حسام یوسیفی فعال سیاسی مقیم لایپزیک آلمان درباره تاثیر این نوع از اعتراض گفته است: "این نوع اعتراض به زنان در ایران جسارت بیشتری می‌دهد که خود را در صحن مبارزه علیه وضع موجود پیدا کنند.
 زنانی هستند که از ابراز حقوق خود و مبارزه برای آن ترس دارند و قدم به جلو برنمی‌دارند. من با این کارم خواستم این جسارت را به زنان بدهم تا دیگر ساکت نباشند. من روی بدن برهنه‌ام نوشتم نمی‌خواهم دیگر برده باشم. این فقط حرف من نیست. بلکه حرف بسیاری از زنان در ایران است. حرف زنانی است که زیر قوانین ضد زن له‌شده‌اند. زنانی که حتی حق ابراز احساس خود را ندارند."
 موژان محمدطاهر با تاکید براینکه "من دیگر نمی‌خواهم برده باشم زیرا می‌خواهم آزادباشم و تنم متعلق به خودم باشد" گفته است: "این را به نمایندگی تمام زنانی که صدایشان به‌جایی نمی‌رسد، بیان کردم. این اقدامم را در شرایط خیلی دشوار و بغرنجی انجام دادم. زیر سایه حکومتی که زنان معترض را دستگیر می‌کند و در گوشه زندان حبس می‌کند."
 موژان محمدطاهر همچنین گفته است که برای تغییر شرایط زنان در ایران "اول از هر چیز باید زنان آگاه باشند. وضعیت خود را بشناسند و بدانند که در چه شرایطی هستند. خود را و خواسته‌هایشان را بشناسند و در راستای خواسته‌هایشان بیشتر مبارزه کنند. سازمان خود را داشته باشند و با قوانینی که به آن‌ها ظلم می‌کند بجنگد. من فکر می‌کنم که زنان باید قدرت اصلی مبارزاتی خود را به دست بیاورند و باقدرت وارد جامعه شوند و نه گرفتن را یاد بگیرند. نه گفتن به تمام قوانینی که زنان را زیر سلطه خود می‌گیرند. در کنار آن باید فرهنگ صحیح انسانی را در جامعه اشاعه دهند. آن‌ها باید باهم باشند. پشت‌هم باشند و باهم دست در دست هم داشته باشند و جلو بروند. بدون قدرت و آگاهی و عدم اتحاد نمی‌شود به جایی رسید."
 
 
 

هیچ نظری موجود نیست: