۱۳۹۴/۰۱/۱۱

داستان فاجعه‌بارترین سانحه تاریخ هواپیمایی آلمان به روایت تصویر

 
روز سه‌شنبه ۲۴ مارس ۲۰۱۵ (۴ فروردین) هواپیمای خطوط هوایی "جرمن‌‌وینگز" وابسته به شرکت آلمانی "لوفت‌هانزا" که با ۱۵۰ مسافر از فرودگاه بارسلونا به مقصد دوسلدورف پرواز کرده بود، هرگز به مقصد نرسید.
 
 
هواپیمای ایرباس ۳۲۰ جرمن‌‌وینگز حدود ساعت ۱۰:۵۰ روز سه‌شنبه ۲۴ مارس در منطقه صعب‌العبور کوهستانی در جنوب فرانسه سقوط کرد و تمامی ۱۵۰ سرنشین و خدمه آن جان خود را از دست دادند.
 
بزرگ‌ترین قطعه بقایای این هواپیما پس از سقوط به اندازه ۳ پنجره کنار هم است.
 
 
یکی از جعبه‌های سیاه این هواپیما پیدا شده اما بسیار آسیب دیده است. بررسی و تحقیق درباره جعبه سیاه هواپیما آغاز شده است.
 
 
کمک خلبان به عمد باعث سقوط هواپیمای جرمن‌وینگز شده است
پنج‌شنبه ۶ فروردین ۱۳۹۳، بازرسان فرانسوی پس از بازرسی جعبه سیاه هواپیمای جرمن وینگر اعلام کردند هنگام سقوط هواپیما، کمک خلبان در حال هدایت هواپیما بوده و سقوط هواپیما به عمد صورت گرفته است. 
 
برایس رابین، دادستان مارسی، اعلام کرد که کمک خلبان که نامش آندرئاس لوبیتز بوده، در زمان سقوط هواپیما به تنهایی در کابین خلبانان بوده و به عمد هواپیما را به سقوط واداشته است. دادستان مارسی افزود که "اراده‌ای" برای "نابود کردن" هواپیما وجود داشته است. دادستان مارسی گفت که سرنشینان جرمن‌وینگز تا لحظه آخر از امکان سقوط هواپیما بی‌خبر بوده‌اند و جان خود را از دست داده‌اند.
 
 
 
از ۱۵۰ قربانی ۷۲ نفر آلمانی و ۳۵ نفر اسپانیایی هستند.
 

خانواده و دوستان مسافران هواپیما که در فرودگاه دوسلدورف منتظر آن‌ها بودند.

 
از میان ۷۲ مسافر آلمانی این هواپیما، ۱۶ دانش‌آموز و ۲ معلم از مدرسه‌ای در ایالت نوردراین وستفالن آلمان بوده‌اند. همکلاسی‌های ۱۶ دانش‌آموز قربانی سانحه هوایی به یاد آن‌ها شمع روشن کردند. این دانش‌آموزان همراه با دو معلم از یک دبیرستان شهر "هالترن" واقع در ایالت غربی نوردراین وست‌فالن حضور داشته‌اند. آن‌ها در چارچوب مبادله دانش‌آموزان مدارس اروپایی به نزدیکی بارسلون رفته بودند.
 
 
خانم مرکل از خانواده‌ها خواست تا به محل حادثه بیایند و افزود که با تمام امکاناتی که در پایگاه نزدیک محل حادثه فراهم شده از آن‌ها استقبال خواهد شد.
 
 
بر اساس آخرین گزارش‌ها دو خبرنگار ایرانی نیز از قربانیان هستند. میلاد حجت‌الاسلامی و حسین جوادی برای پوشش خبری بازی‌های فوتبال به اروپا سفر کرده بودند.
 
 
تصویری از میلاد حجت اسلامی خبرنگار ورزشی ایرانی که در سانحه سقوط هواپیما کشته شد. او در سال ۲۰۱۴ برای پوشش جام‌جهانی برزیل به این کشور رفته بود.
 
 
عکسی از حسین جوادی و میلاد حجت‌اسلامی در سال ۲۰۱۴ در سائوپائولو برزیل. پیش از این برخی رسانه‌ها از حضور احتمالی دو ایرانی در میان کشته‌شدگان حادثه سقوط هواپیمایی جرمن‌وینگز خبر داده بودند اما هنوز منابع رسمی این خبر را تایید نکرده بودند.
 
 
چهارشنبه ۵ فروردین بازیکنان تیم ملی فوتبال آلمان برای احترام به قربانیان سقوط هواپیمای جرمن وینگر، با نواری سیاه روی بازوی خود، پیش از آغاز بازی با تیم استرالیا یک دقیقه سکوت کردند.
 
 
ماریا رادنر خواننده اپرا که برای شرکت در یک فستیوال به بارسلون سفر کرده بود نیز در میان قربانیان این حادثه هوایی است.
 
 
آنگلا مرکل، فرانسوا اولاند و ماریانو راخوی، سران سه کشور آلمان، فرانسه و اسپانیا در پایگاهی در نزدیک منطقه کوهستانی محل سقوط هواپیما در چادرهایی که به سرعت برافراشته شده‌ بودند، یک کنفرانس خبری برگزار کردند.
 
 
صدراعظم آلمان با تسلیت به خانواده‌ی قربانیان گفت: «فکر من فقط نزد قربانیان و خانواده آن‌ها نیست، بلکه با قدردانی به همبستگی مردم فرانسه و مقام‌های این کشور، به‌ویژه فرانسوا اولاند، می‌نگرم و از آن‌ها متشکرم.»
 
 
لوفت هانزا هنوز نتوانسته علتی را برای سقوط هواپیما اعلام کند. مدیرعامل لوفت هانزا گفت: «برای ما معماست که چگونه چنین حادثه‌ای با هواپیمایی بدون عیب و خلبانی پرتجربه رخ داده است.»
 
 
بقایای هواپیمای پس از سقوط در در منطقه صعب‌العبور کوهستانی در جنوب فرانسه 
 
 
فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه گفت که ملت فرانسه در کنار صدراعظم آلمان و ملت آلمان و بازماندگان قربانیان این فاجعه دردناک است. اولاند افزود که جمع‌آوری بقایای اجساد بسیار دشوار است. او ابراز امیدواری کرد که خانواده‌ها بتوانند به محل حادثه بیایند و "ما بتوانیم با احترام تمام پذیرای آن‌ها باشیم".
 
 
ماریانو راخوی، نخست‌وزیر اسپانیا از سوی خود و ملت اسپانیا به تمام بازماندگان قربانیان این فاجعه تسلیت گفت. او افزود که در این شرایط دشوار در کنار خانواده‌ها قرار داریم و تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا قربانیان شناسایی شوند و از هیچ کمکی به خانواده‌های قربانیان دریغ نشود.
 
 
براساس اطلاعاتی که "اشپیگل آنلاین" بدست آورده هواپیمای جرمن‌وینگز یک روز قبل از پرواز یعنی روز دوشنبه (۲۳ مارس) ساعت‌ها زمین‌گیر بوده است. شرکت هواپیمایی آلمانی جرمن‌وینگز از جمله شرکت‌هایی است که بلیط‌های ارزان قیمت می‌فروشد. دلیل سقوط هواپیما هنوز روشن نیست. 
 
 
این فاجعه‌بارترین سانحه در تاریخ پروازهای آلمان بوده است.
 
 
بقایای هواپیمای پس از سقوط در در منطقه صعب‌العبور کوهستانی در جنوب فرانسه
نویسنده: حسین کرمانی DW

هیچ نظری موجود نیست: