۱۳۹۳/۱۲/۲۳

بانوی مسلح ایرانی که در آلمان کارآگاه خصوصی است

 
کارآگاه گلناز اسماعیلی به دویچه وله می‌گوید از کودکی وقتی کارتون پلنگ‌صورتی را می‌دیده به کار کارآگاهی علاقه داشته است. او از سن ۱۹ سالگی در آلمان به عنوان کارآگاه خصوصی فعالیت می‌کند.
 
 
او حالا به غیر از این‌که کارآگاه است در قسمت امور امنیتی فرودگاه‌ها هم فعالیت می‌کند. همچنین کشف سرقت‌هایی که از فروشگاه‌ها انجام می‌شود هم بخشی از کار اوست. به عنوان مسئول امور امنیتی برخی نمایشگاه‌های بزرگ نیز در آلمان فعال است. او ضمنا در "آکادمی امنیت برلین" به‌عنوان "محافظ شخصی" درس خوانده و حالا می‌تواند به عنوان بادیگارد نیز فعالیت کند.
 
 
گلناز پس از اتمام دوره کارآگاهی، در آکادمی امنیت برلین که بیشتر افراد نظامی در آن تحصیل می‌کنند، در رشته بادیگاردی تحصیل کرده است.
 
 
با اتمام این دوره، حالا او اگر در پرونده‌ای نیاز به اسلحه داشته باشد، مجوز حمل آن را دارد. به همین دلیل او هر هفته باید با اسلحه تمرین کند.
 
 
 
گلناز حین تمرین با اسلحه
 
  
 
از گلناز می‌پرسیم آیا ظرف بیش از ۲۰ سال فعالیت به عنوان یک کارآگاه خصوصی با کسی درگیر شده است؟ گلناز می‌گوید بارها این اتفاق برای او افتاده است.
 
 
گلناز معتقد است فعالیت به عنوان کارآگاه فقط کاری مردانه نیست. به‌نظر او اتفاقا وقتی یک خانم کارآگاه باشد، کار راحت‌تر است.
 
 
 
گلناز اسماعیلی: «آقایان خیلی سریع‌تر لو می‌روند. از هیکل‌شان یا از نگاه‌شان زودتر مشخص می‌شود که کارآگاه هستند اما خانم‌ها خیلی زرنگ‌تر هستند و با زیرکی بیشتری می‌توانند کارشان را جلو ببرند.»
 
 
گلناز در ۱۹ سالگی کار کارآگاهی را آغاز کرده است. او در آغاز پرونده‌های سبک‌تر ‌همچون کشف خیانت‌های عشقی را برعده داشته است.

 
 
 
گلناز می‌گوید اگر کسی علاقه دارد به عنوان کارآگاه فعالیت کند بهتر است از سنین پایین شروع کند.
 
 
 
گلناز اسماعیلی:«آن احساسی که آدم برای این کار احتیاج دارد، مثل احساس خطر یا بهتر شناختن انسان‌ها در این سن بهتر به وجود می آید.»
 
 
به گفته گلناز استعداد هم نقش مهمی در کار یک کارآگاه دارد.
 
 
 
گلناز و تمرین تیراندازی

هیچ نظری موجود نیست: