۱۳۹۳/۰۳/۳۰

لحظات سانسور شده جام جهانی در ایران

جام جهانی فوتبال برزیل در ایران هم پخش می‌شود، اما با چند ثانیه تاخیر. در این چند ثانیه تصاویری سانسور می‌شوند که بنا بر تشخیص "دروازه‌بانان فرهنگی" برای چشم ایرانیان مناسب نیستند. اما آیا واقعا می‌توان در عصر ماهواره و اینترنت، جلوی دیده شدن این تصاویر را گرفت؟
 
 

قبل از آغاز بازی‌های جام جهانی فوتبال عادل فردوسی‌پور در برنامه گلخانه شبکه سوم از مسئولان صدا و سیما درخواست کرد در ایام جام جهانی نرمش بیشتری به خرج بدهند تا تصاویر این مسابقات به شکل بهتری برای بینندگان قابل پخش باشند.
 
فردوسی‌پور در لابه‌لای صحبت‌هايش خطاب به حسينيان، مجری آن برنامه به شوخی گفت: «آقای حسينيان نمی‌شه يه كاری كنيد هوا يه كم سرد بشه تو برزيل؟!» حسينيان پاسخ داد: "از اون نظر؟!" عادل در جواب گفت: «بله ديگه، می‌شه يه كم اغماض كرد كه مردم موقع پخش بازی‌ها حداقل اعصاب‌شون خرد نشه!»

حسینیان، مجری برنامه گلخانه شبکه سوم هم که به گفته خودش قبلا سال‌ها در این زمینه فعالیت داشته، از کار بسیار سخت "دروازه‌بانان بزرگی که حرمت یک ملت را حفظ می‌کنند" گفت.

 
 
 
 
 عمده مشکل "دروازه‌بانان فرهنگی" در صدا و سیما، حضور زنان است.

 قبل از پخش با تاخیر ولو چند ثانیه‌ای بازی‌های جام جهانی که با سانسور برخی صحنه‌ها صورت می‌گیرد، حسن روحانی رئیس جمهور ایران گفته بود:« این قدر در زندگی مردم مداخله نکنیم، ولو به خاطر دلسوزی؛ بگذاریم مردم خودشان راه بهشت را انتخاب کنند، نمی‌توان به زور و شلاق مردم را به بهشت برد».

 





 

هیچ نظری موجود نیست: