۱۳۹۲/۰۹/۱۲

سفارش بدهید، با پهپاد تحویل بگیرید

بنیانگذار آمازون گفته است همگانی شدن این نوع تحویل کالا ممکن است پنج سال طول بکشد.
 
 
شرکت آمازون می خواهد برای رساندن هرچه سریع تر کالا به مشتریان خود از نوعی ماشین پرنده یا هلیکوپتر بدون سرنشین استفاده کند.
آمازون، بزرگ ترین شرکت اینترنتی توزیع کننده کالا در جهان، از آزمایش این "اکتوکوپتر" خبر داده است که می گوید می تواند در ظرف نیم ساعت بسته خریداری شده را به مشتری تحویل بدهد.
اکتوکوپتر مورد نظر شرکت آمازون تا حد زیادی به یک هلیکوپتر اسباب بازی شباهت دارد و این شرکت امیدوار است در آینده نه چندان دور بتواند به کمک این ماشین های پرنده که در حقیقت نوعی هواپیمای بدون سرنشین اند در عرصه تحویل کالا به مشتری انقلاب کند.
جف بیزاس، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت آمازون می گوید ما می توانیم در ظرف نیم ساعت بسته های با حداکثر وزن دو پوند (حدود دو کیلو و 250 گرم) را که شامل 86 درصد بسته های ارسالی آمازون است به مقصد برساند.
ویدیوی تبلیغاتی پرواز آزمایشی پیک هوایی آمازون نشان می دهد که چطور اکتوکوپتر بسته ای را از یک مرکز توزیع بر می دارد و در مدت کوتاهی جلوی خانه مشتری به زمین می گذارد. آمازون نام این سرویس را "پرایم ایر" گذاشته است.
بنیانگذار آمازون، به شبکه سی بی اس گفته است همگانی شدن این پروژه ممکن است پنج سال طول بکشد: " شاید یک داستان علمی تخیلی به نظر برسد اما این طور نیست. این طرح هنوز در مراحل اولیه است و چند سال تا عملی شدن فاصله دارد."
پرواز ناوگان اکتوکوپترهای آمازون به مجوز اداره هوانوردی دولت فدرال نیاز خواهد داشت - این سازمان باید ایمنی پرواز احتمالی پیک های هوایی آمازون را تایید کند و ضوابطی را برای آن مقرر نماید.
فن آوری هواپیماهای بدون سرنشین و اشیا پرنده آمریکا تا به حال عمدتا کاربردهای نظامی داشته است. اگر چه پلیس و بعضی نهادهای دولتی به تدریج و به طور موردی به این توانایی مجهز شده اند اما بیشتر سی آی ای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و وزارت دفاع است که از این تکنولوژی برای مقابله با "دشمنان" خود خارج از مرزهای آمریکا استفاده می کند.
در ظرف چند سال گذشته - بخش خصوصی نیز در آمریکا به طور فزاینده ای به کاربرد تجاری از اشیا پرنده و هواپیماهای بدون سرنشین علاقه نشان داده است.
آزمایش پیک هوایی آمازون می تواند نقطه عطفی در این روند باشدو ممکن است شرکت های رقیب آمازون را نیز به تکاپو بیندازد.

هیچ نظری موجود نیست: