۱۳۹۲/۰۲/۳۰

سیاست‌مداران ایرانی چه ماشینی سوار می‌شوند؟

 

حرف‌های احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، در نماز جمعه هفته قبل تهران، خبرساز شده است. آقای جنتی گفته بود: "رئیس‌جمهور نمی‌تواند با بنز برود و بیاید."
برداشت بسیاری این بود که منظور دبیر شورای نگهبان اکبر هاشمی رفسنجانی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بوده، که با بنز برای ثبت‌نام به وزارت کشور رفت.
علی مطهری، نماینده مجلس ایران، کلیک گفته: "فکر نمی‌کنم بنز آقای هاشمی رفسنجانی گرانتر از پژوی آقای جنتی باشد."
اما بقیه سیاستمداران ایرانی چه ماشینی سوار می‌شوند؟
 
آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران
آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، در سفرهای خود و مواقعی که در انظار عمومی ظاهر می‌شود معمولا از خودروی شاسی بلند ضدگلوله استفاده می‌کند. اما چند سال پیش خبرگزاری‌های ایران تصویری از او منتشر کردند که در آن سوار بی‌ام‌و شده بود.
احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان
احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، که به انتقاد از "بنزسواری" پرداخته بود، خود از پژوی پارس استفاده می‌کند.ماشینی که علی مطهری می‌گوید ارزانتر از "بنز هاشمی" نیست.
محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور ایران
محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور ایران، یک پژو 504 قدیمی داشت که مدتی پس از ریاست‌جمهوری هم سوار آن می‌شد.
آقای احمدی‌نژاد این ماشین را به مزایده گذاشت. برخی از منتقدان او می‌گفتند کسی که این ماشین را خریده، مه‌آفرید خسروی، متهم اصلی پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی بوده است.
اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام
اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، از یک بنز سورمه‌ای برای رفت و آمد استفاده می‌کند. آقای هاشمی رفسنجانی با همین ماشین برای ثبت نام به وزارت کشور رفت.
میرحسین موسوی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری پیشین
میرحسین موسوی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری پیشین که رهبری اعتراضات پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ را به عهده داشت، اکنون در حصر خانگی شده است. او پیش از حصر، از یک ماشین پراید برای رفت و آمد استفاده می‌کرد.
سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران
سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و نامزد انتخابات از ماشین پراید برای رفت و آمد استفاده می‌کند.هواداران آقای جلیلی "ساده‌زیستی" را از مهمترین امتیازات او می‌دانند.
محمدباقر قالیباف، شهردار تهران
محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، سوار پژو می‌شود.
غلامعلی حداد عادل، رئیس پیشین مجلس
غلامعلی حداد عادل، رئیس پیشین مجلس و نامزد انتخابات، سوار "سریر" که یک مدل از سمند است می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست: