۱۳۹۱/۰۵/۲۶

"اسراییل آماده حمله به ایران"

  
ایران متنوع ترین زرادخانه موشکی خاورمیانه را داراست.                    
وزیر دفاع شهروندی اسراییل گفته است حمله به ایران احتمالا به جنگی سی روزه و کشته شدن ۵۰۰ اسراییلی منجر خواهد شد.                    
 آقای ویلنای تاکید کرده اسراییل آماده جنگ است اما این کار باید با هماهنگی آمریکا انجام شود.
 در همین حال یک وبلاگ سیاسی در آمریکا به نام تیکن اولام که مسایل امنیتی سیاسی اسراییل را دنبال می کند متنی را منتشر کرده که می گوید حاوی جزییات برنامه ارتش آمریکا برای حمله به ایران است.
ریچارد سیلورستین، نویسنده آمریکایی این وبلاگ که در سیاتل مستقر است به بی بی سی گفته این سند دستور جلسه داخلی هشت وزیر امنیتی اسراییل است که به دست او رسیده و نشان می دهد ارتش آمریکا برای جلوگیری از دسترسی ایران به تسلیحات هسته ای چه برنامه ای دارد. ایران همواره تاکید کرده که برنامه هسته ایش صلح آمیز است.                  
"فهرست اهداف"
براساس آنچه وبلاگ تیکن اولام منتشر کرده ارتش اسراییل این جنگ را با حمله گسترده سایبری به زیرساخت های ایران آغاز می کند و با بارانی از موشک های بالستیک بر تاسیسات هسته ای این کشور پی می گیرد.
مراکز کنترل و فرماندهی، مراکز تحقیق و توسعه هسته ای و منازل افراد اصلی وابسته به برنامه هسته ای ایران نیز در فهرست اهداف این حملات هستند.
"تنها پس از انجام این مراحل هواپیماهای با سرنشین وارد آسمان ایران می شوند تا مراکز معدودی را که نیاز به حمله بیشتر دارند هدف قرار دهند."
جاناتان مارکوس خبرنگار دیپلماتیک بی بی سی می گوید تایید اصل بودن این گزارش ممکن نیست اما آنچه در گزارش آمده ماموریتی عظیم با تبعاتی گسترده را نشان می دهد.
دولت و ارتش ایران صریحا گفته اند درصورت حمله اسراییل یا آمریکا مستقیم یا غیر مستقیم مقابله به مثل خواهد کرد.
وزیر دفاع شهروندی اسراییل در مصاحبه خود گفته اسراییل به شکلی بی سابقه برای این حمله آماده شد و "هیچ جای نگرانی نیست"
آقای ویلنای در پایان ماه جاری از سمت خود کناره گیری می کند و کار خود را به عنوان سفیر تازه اسراییل در چین آغاز می کند.
آقای ویلنای نظر ایهود باراک وزیر دفاع کشورش را در خصوص تلفات ۵۰۰ نفری این جنگ برای اسراییل تایید کرد و گفت: "ممکن است تعداد تلفات کمتر و یا بیشتر باشد اما این سناریویی است که ما با بهره گیری از نظر بهترین کارشناسان برای آن آماده می شویم."
لئون پنتا وزیر دفاع آمریکا پیشتر گفته بود از نظر واشنگتن اسراییل هنوز برای حمله به ایران تصمیم نگرفته است.
آقای ویلنای در این مصاحبه حاضر به اظهار نظر درباره گفته های وزیر دفاع آمریکا نشد و گفت:" من نمی خواهم وارد بحث درباره این حرف بشوم اما آمریکا بهترین دوست ماست و ما همیشه باید چنین عملیاتی را با این کشور هماهنگ کنیم."
روز سه شنبه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل اعلام کرد آوی دیچر، رییس شین بت، سازمان امنیت داخلی سابق اسراییل، جانشین متن ویلنای خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست: