۱۳۸۹/۰۷/۲۵

پخش 'اعترافات' حسن ابطحی درباره امام دوازدهم شیعیان


محمد علی ابطحی، پسر این روحانی نیز پس از انتخابات خرداد ۸۸ دستگیر و محاکمه شد . تلویزیون دولتی ایران در گزارشی درباره آنچه "مدعیان دروغین" توصیف کرده، به موضوع "ادعای ارتباط با امام دوازدهم شیعیان" و افرادی که در این رابطه تحت پیگرد قرار گرفته اند، پرداخته است.
در این برنامه، حسن ابطحی، پدر محمد علی ابطحی، معاون حقوقی رئیس جمهوری سابق ایران، هم به عنوان یکی از این اشخاص مطرح و "اظهار ندامت" او در برابر دوربین پخش شده است.
حسن ابطحی و پسرش تقی ابطحی که او نیز روحانی است، چهار سال پیش به علت آنچه "مسائل فکری و تشکیلاتی مربوط به امام زمان" اعلام شده بود، دستگیر و پس از حدود دو ماه آزاد شدند.
در برنامه ای که از شبکه دو تلویزیون ایران در روز جمعه پخش شد، چهره فردی که حسن ابطحی معرفی شده به وضوح قابل تشخیص نیست، اما نام حسن ابطحی زیر تصویر است و صدایش شنیده می شود.
حسن ابطحی از روحانیون شهر مشهد و نویسنده کتاب هایی در زمینه تجربیات عرفانی شخصی خود و امام دوازدهم شیعیان است که به باور پیروان این مذهب، بیش از یازده قرن است که زنده است اما در غیبت به سر می برد و قرار است در آینده قیام کند.
در کتاب های آقای ابطحی اشاره مستقیمی به اینکه وی با امام غایب ارتباط داشته باشد نشده است، اما او در کتاب هایش از افرادی یاد کرده که به گفته وی، با امام دوازدهم ارتباط داشته اند و او نیز با این افراد ارتباط داشته است.
پسر وی محمد علی ابطحی که به جناح اصلاح طلب نزدیک است، پس از انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۱۳۸۸ دستگیر شد و بخشی از دوران حبس پنج ماهه خود را در سلول انفرادی گذارند.
او در نخستین جلسه دادگاه های گروهی رسیدگی به پرونده متهمان حوادث پس از انتخابات، حضور یافت و ضمن انتقاد از عملکرد اصلاح طلبان، علیه اقدامات خود در جریان انتخابات سخن گفت.
بعضی از شخصیت های بلندپایه مذهبی از جمله آیت الله یوسف صانعی و آیت الله حسینعلی منتظری به برگزاری این دادگاه ها واکنش نشان دادند و اعترافات متهمان را که به گفته آنها به وسیله فشارهای روحی و جسمی گرفته شده، "بی ارزش و غیر شرعی" خواندند.

هیچ نظری موجود نیست: