۱۴۰۲/۰۵/۰۳

کارکنان ۶۱ درصد شرکت‌های آلمانی می‌توانند در منزل کار کنند

بر اساس یافته‌های یک موسسه تحقیقاتی، ۶۱ درصد از شرکت‌های آلمانی به کارکنان خود این فرصت را می‌دهند تا از منزل کار کنند. این آمار با استناد به اظهارات مدیران بخش پرسنلی شرکت‌ها، به دست آمده است. 
ایجاد امکان دورکاری یا کار از منزل از آغاز دوران همه‌گیری کرونا و ایجاد محدودیت‌های فراوان ناشی از آن، بیش از سه سال است که در بسیاری از کشورهای جهان به یک "امر عادی" تبدیل شده است. حال بر اساس آمار به دست‌آمده از یک همه‌پرسی توسط موسسه نظرسنجی Ifo، در حال حاضر ۶۱ درصد از کارکنان در شرکت‌های آلمان همچنان از امکان دورکاری یا کار از منزل برخوردارند. به کانال دویچه وله فارسی در اینستاگرام بپیوندید گفته می‌شود این آمار با استناد به اظهارات مدیران بخش پرسنلی شرکت‌هایی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، حاصل شده است.
طبق آمار منتشر شده از سوی Ifo، کارکنان شرکت‌‌ها در آلمان می‌توانند به طور متوسط ۶.۴ روز در ماه از منزل کار کنند. این در حالی است که این میزان یک سال پیش (در دوران کرونا)، ماهانه بالغ بر ۶.۷ روز بوده است. در شرکت‌های دارای بالای ۵۰۰ شاغل که ۹۴ درصد شرکت‌های مورد پرسش را تشکیل می‌دهند، شمار روزهایی که کارکنان می‌توانند از خانه کار کنند افزایش یافته و میانگین آن از ۵.۳ روز به ۷.۱ روز رسیده است.
بر اساس آمار Ifo، ۹۰ درصد شرکت‌هایی که بین ۲۵۰ تا ۴۹۹ کارمند دارند،‌ امکان کار شغلی از منزل را میسر کرده‌اند و استفاده از این امکان از سوی شاغلان به طور متوسط ۶.۲ روز در ماه، اجرا می‌شود. همچنین گفته شده است که این میزان در دو سوم از شرکت‌هایی که ۵۰ تا ۲۴۹ نفر را استخدام کرده‌اند، به طور متوسط در ۵.۵ روز به اجرا درآمده است. بر اساس این بررسی، ۳۴ درصد از شرکت‌های کوچک که کمتر از ۴۹ کارمند دارند هم،‌ امکان فعالیت کاری از منزل را فراهم کرده‌اند.
DW

هیچ نظری موجود نیست: