۱۴۰۱/۱۰/۰۵

مدودف: جهان در آستانه وقوع جنگ جهانی سوم یا یک فاجعه هسته‌ای است

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه، در اظهاراتی گفت، اگر مسکو تضمین‌های امنیتی مناسب را به دست نیاورد، جهان در آستانه جنگ جهانی سوم و یک فاجعه هسته‌ای قرار خواهد گرفت. به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، دوشنبه 5 دی، مدودف در عین حال تاکید کرد که کشورش تمام تلاش خود را برای جلوگیری از وقوع یک جنگ جهانی سوم یا یک فاجعه هسته‌ای، به کار خواهد گرفت. مدودف تاکید کرد، اهدافی که روسیه برای آغاز عملیات نظامی در اوکراین در نظر گرفته است، محقق خواهد شد. 
معاون شورای امنیت روسیه افزود، مسکو تمام تلاش خود را بکار خواهد گرفت تا اطمینان حاصل شود که در آینده رژیمی مانند رژیم فعلی در کی‌یف وجود نداشته باشد. مدودف خاطرنشان کرد: «اگر روسیه تضمین‌های امنیتی مناسب را به دست نیاورد، تنش در اوکراین همچنان ادامه خواهد یافت».
 او گفت: «تنها چیزی که امروز دشمنان ما را متوقف می‌کند درک این واقعیت است که چنانچه روسیه در برابر تهدیدی واقعی قرار بگیرد، بر اساس اصول سیاست دولت این کشور در زمینه «بازدارندگی هسته‌ای» عمل خواهد کرد». 
پوتین: آماده مذاکره درباره اوکراین هستیم در همین حال ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز گذشته اعلام کرد که کشورش آماده مذاکره با همه طرف‌های درگیری در اوکراین است. به گزارش خبرگزاری «رویترز»، پوتین در مصاحبه با تلویزیون رسمی روسیه گفت:
 «من فکر می‌کنم ما در مسیر درستی حرکت می‌کنیم، ما از منافع ملی شهروندان و مردم خود دفاع می‌کنیم و چاره‌ای جز حفاظت از شهروندان‌مان نداریم».
 رئیس جمهوری روسیه ادامه داد: «ما حاضریم با همه طرف‌های ذیربط درباره راه‌حل‌های قابل قبول مذاکره کنیم، اما این موضوع به آنها بستگی دارد، ما مذاکره را رد نمی‌کنیم، بلکه آنها هستند که مذاکره را رد می‌کنند». 
 پوتین گفت که «100 درصد» از توانایی ارتش روسیه برای «انهدام» سامانه پدافند هوایی پاتریوت که ایالات متحده به اوکراین خواهد داد، مطمئن است. از سوی دیگر دفتر ریاست جمهوری اوکراین در واکنش به اظهارات پوتین اعلام کرد که روسیه خواهان مذاکره نیست و از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کند.
العربیه 

هیچ نظری موجود نیست: