۱۳۹۹/۰۳/۳۱

توییتر به این ویدیوی ترامپ برچسب «دستکاری‌شده» زد

 
توییتر در اقدامی نادر، زیر ویدیویی که دونالد ترامپ در حساب خود در این شبکه اجتماعی منتشر کرده، برچسبی با عنوان «محتوای دستکاری‌شده» زد. 
کیتی روزبرو، سخنگوی توییتر، شامگاه پنج‌شنبه، در این باره اعلام کرد: «این توییت بر اساس سیاست ما درباره محتواهای ساختگی و دستکاری‌شده برچسب‌گذاری شد تا به مردم پیش‌زمینه بیشتری داده شود.»رییس جمهوری آمریکا ویدیویی را منتشر کرده که در سال ۲۰۱۹ در رسانه‌های اجتماعی به سرعت پربیننده شد و دو کودک سفید و سیاهپوست را نشان می‌داد که همدیگر را بغل می‌کنند.


 در نسخه‌ای از ویدیو که ترامپ منتشر کرده، آهنگی دلهره‌آور و یک عنوان خبری جعلی ازسی‌ان‌ان دیده می‌شود که نوشته: «کودک نوپای وحشت‌زده از دست بچه نژادپرست می‌گریزد.» در ادامه این عنوان خبری می‌آید: «بچه نژادپرست احتمالا یکی از رای‌دهندگان به ترامپ است.»
ویدیویی که رییس جمهوری آمریکا منتشر کرده سپس نسخه اصلی ویدیوی دو کودک که همدیگر را بغل می‌کنند، نشان می‌دهد و پیغامی رویش ظاهر می‌شود که می‌گوید: «مشکل آمریکا نیست. مشکل خبرهای جعلی است.»
کاخ سفید هنوز واکنشی به این اقدام توییتر نشان نداده است. اما این سومین بار است که توییتر تدابیری را درباره توییت‌های رییس جمهوری آمریکا اعمال می‌کند.
ششم خرداد، توییتر برای اولین بار به دو توییت‌ دونالد ترامپ که نوشته بود رای‌گیری پستی به تقلب می‌انجامد، لینک «راستی‌آزمایی» اضافه کرد تا کاربران بتوانند به مجموعه مقاله‌هایی که در نقد اظهارات ترامپ نوشته شده نیز دسترسی پیدا کنند.
پس از آن، رییس‌جمهوری آمریکا یک فرمان اجرایی را امضا کرد که هدف آن محدودسازی «قدرت بی‌حدوحصر» رسانه‌‌های اجتماعی بزرگ عنوان شده بود.
اما با فاصله کمی، دوباره توییتر یکی دیگر از توییت‌های ترامپ درباره اعتراض‌های آمریکا را به اتهام «ستایش خشونت» با یک پیام هشدار، پنهان کرد.
در واکنش به این اقدام، حساب کاربری کاخ سفید با انتشار تصویری از یکی از توییت‌های علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، نوشت: «توییتر تصمیم گرفته اجازه بدهد تروریست‌ها، دیکتاتورها و پروپاگاندا‌کنندگان خارجی از این پلت‌فرم سوءاستفاده کنند.»
جدال توییتر با ترامپ در حالی است که روز پنج‌شنبه، فیسبوک نیز یک تبلیغات ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ را به علت «مغایرت با موازین» خود، از این شبکه اجتماعی حذف کرد.

هیچ نظری موجود نیست: