۱۳۹۷/۰۷/۱۶

ادامه کاهش قیمت ارز و سکه در ایران

رسانه‌های ایران از کاهش قیمت ارز و سکه بعد از تصویب لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم در مجلس خبر می‌دهند. صرافی ملی ایران نرخ فروش دلار را نزدیک به ۱۲هزار تومان اعلام کرده است. 


رسانه‌های ایران از بازگشت آرامش نسبی به بازار ارز و طلا بعد از تصویب آخرین لایحه از لوایح ارسالی دولت برای تعیین تکلیف همکاری ایران با گروه ویژه اقدام مالی (FATF) خبر می‌دهند.
ایرنا می‌نویسد، بازار ارز و سکه روز یکشنبه ۱۵ مهر (هفت اکتبر) با ریزش قیمت‌ها به استقبال تصویب لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (CFT) رفت.
این لایحه روز یکشنبه تصویب شد و از میان ۲۷۱ نماینده حاضر در جلسه علنی مجلس ۱۴۳ نفر رأی موافق، ۱۲۰ نفر رأی مخالف و پنج نماینده رأی ممتنع دادند.
ایرنا نوشت، تصویب این لایحه با ارسال این پیام که "با وجود تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا، کانال‌های پولی و مراودات بانکی ایران با سایر کشورها از جمله چین، روسیه و اعضای اتحادیه اروپا همچنان باز خواهد بود" قیمت‌ ارز و سکه را پایین آورد.
بر اساس گزارش این خبرگزاری، در صرافی ملی ایران هر دلار آمریکا برای خرید از شهروندان ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان و برای فروش ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام نرخ شد. همچنین بهای خرید هر یورو ۱۳ هزار و ۴۵۰ تومان و نرخ فروش آن ۱۳ هزار و ۵۵۰ تومان اعلام شد.
به نوشته ایرنا، روز یکشنبه بانک‌ها هر دلار را ۹۹۵۰ تومان از مردم خریداری کردند و نرخ هر یورو در بانک‌های عامل فروش ارز مسافرتی ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شد.
کاهش چندصد هزار تومانی قیمت سکه
رئیس هيأت مدیره اتحادیه طلا و جواهر نیز در گفت‌وگو با ایسنا از کاهش ۳۵۰هزار تومانی قیمت سکه خبر داد و گفت، بهای سکه تمام طرح جدید به سه میلیون و ۷۰۰هزار تومان رسیده است. قیمت سکه تمام طرح قدیم نیز به سه میلیون و ۵۰۰هزار، نیم‌سکه به یک میلیون و ۸۰۰هزار و ربع سکه به یک میلیون تومان رسید.
همزمان با این تحولات حسین رحیمی، فرمانده نیروی انتظامی تهران اعلام کرد: «۹۴۲ سوداگر و اخلالگر بازار ارز و سکه به درخواست بانک مرکزی و با همکاری دستگاه قضا احضار و ۱۴۷ نفر در این رابطه دستگیر شده‌اند.»
دولت ایران تحریم‌های آمریکا و یک عده "اخلالگر و سوداگر" را مسبب اصلی نوسانات شدید بازار ارز و سکه طی هفته‌های اخیر خوانده است.

هیچ نظری موجود نیست: