۱۳۹۶/۰۶/۲۰

دختر انجیر فروش کُرد عراقی که چشمان زیبایش کاربران اینترنت را اسیر خود کرد

 
 
چند روزی است که عکس دختر انجیر فروش کُرد عراقی کاربران شبکه‌های اینترنت را به خود جلب و قلب هر بیننده‌ای را اسیر خود کرده است.
سوریا یا بقول کردها «زوریا» دختر بچه کُرد عراقی است که با چشمان سبز سحر انگیزش، زیبایی فقر و مشقت، شرم چشمان فقرا و شکست و شادی همزمان را به تصویر کشید.
چرا نه ؟ وقتی در چشمان زیبای این دختر 8 یا 9 ساله همه آرزوهای دنیا و ناامیدی آن در یک جا نهفته شده است.
داستان چشمان زیبای این دحتر کُرد عراقی زمانی در شبکه اینتذنت منتشر شد که جوان 22 ساله‌ای به نام سامان میسوری اهل اربیل، عکس او را در حساب کاربری فیس بوک منتشر کرد.
 

ساسان پس از اینکه انتشار وسیع عکس زوریا در سایت‌های اینترنت را دید، روز دو  برای گرفتن عکس‌های بیشتر به سراغ او رفت.
وقتی از ساسان سوال شد چه انگیزه‌ای باعث شد عکس این دختر چشم سبز را در اینترنت منتشر کند، به العربیه گفت:«در واقع وقتی چشمان زیبای این دختر کُرد عراقی را مشاهده کردم، نتوانستم در برابر زیبایی‌شان مقاومت کنم. زیرا در نگاه چشمان او رمزی از یک راز نهفته بود. این باعث شد که از آن چشمان عکس بگیرم و منتشر کنم».
 
 

از ساسان سوال شد آیا انتشار گسترده این عکس در شبکه اینترنت به نفع زوریا بود یا به نفع تو؟ او در پاسخ گفت به نفع هر دوی ما بود ما هر دو ناشناخته بودیم.
اگر چه آن دختر ناشناس شاید در در عین مشقت، زندگی احساس خوشبختی بکند، اما بدون شک چشمان سبزش سحر اگیزش به فقر و محرومیت او زیبایی می‌بخشد.
زوریا یا سوریا هنوز از «شهرت» خود اطلاعی ندارد، اما به گفته ساسان «امیدوارم انتشار وسیع عکس این دختر و فقر و مشقت آن در شبکه اینترنت فریادی رسا برای همه نهادهای دولتی عراق باشد تا برای زدودن فقر، مشقت و گرسنگی عراقی‌ها تلاش کنند».

هیچ نظری موجود نیست: