۱۳۹۱/۱۱/۰۵

انتقال محمدرضا مدحی "نفوذی جمهوری اسلامی" به بند ۳۵۰ زندان اوین

خبرهایی از انتقال محمد رضا مدحی، شخصی که پیشتر با عنوان مامور نفوذی وزارت اطلاعات ایران در میان اپوزیسیون خارج از این کشور از او یاد می شد، به بند ۳۵۰ زندان اوین تهران منتشر شده است.
به گفته یک منبع اگاه به ''العربیه.نت'' مدحی بیش از این در بند ۲۰۹ نگهداری می شد و اکنون پس از اتمام باجویی از او، به بند ۳۵۰ زندان اوین تهران منتقل شده است. بند ۲۰۹ بند امنیتی زندان اوین است که تحت نظارت وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران اداره می شود. بند ۳۵۰ اما بندی عمومی است که در آن عمده زندانیان سیاسی نگهداری می شوند.
پیشتر سایت اصولگرای ''بازتاب'' از بازداشت محمد رضا مدحی خبر داده بود. این سایت در این باره نوشته بود: ''آقای مدحی که پیش از این رییس دفتر آقای ارومیان، نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری بود، به اتهاماتی نظیر جعل، آدم ربایی و سوء استفاده، محکوم به بیش از بیست سال حبس گردیده بود و با خروج غیرقانونی از کشور، در تایلند به خرید و فروش سنگهای قیمتی می پرداخت."
ابن گزارش ادامه داده بود: " ادعاهای عجیب و غریب مدحی در مورد سفر به آمریکا و ملاقاتهایش، موجب گردید تا ابهامات نسبت به وی افزایش یابد و اکنون که مدتهاست از وی خبری در رسانه ها نیست، خبرنگار بازتاب پس از پیگیری، به نتایج جالبی رسیده است و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از دستگیری وی خبر می دهند."
این سایت اصولگرا خاطرنشان کرده بود: "در این میان گفته می شود برخی از نهادهای مسئول نظام، از ابتدا با پخش این فیلم مخالف بوده اند و باشگاه خبرنگاران جوان در اقدامی غیرحرفه ای، فیلم مذکور را که هزینه های سنگینی برای نظام داشته، پخش کرده است."
چند ماه پیش تلویزیون جمهوری اسلامی ایران مستندی با عنوان "الماس فریب" پخش کرد که فردی با نام محمد رضا مدحی در آن با عنوان نفوذی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در میان اپوزیسیون خارج از این کشور معرفی شد. در این مستند، مدحی به افشاگری علیه شماری از شخصیت های اپوزیسیون ایران پرداخت.
مدحی در این مستند مدعی شده بود که با هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا هم دیدار کرده است. این ادعا به شدت توسط مقام های آمریکایی تکذیب شد.

هیچ نظری موجود نیست: