۱۳۹۱/۰۴/۰۳

بازداشت مسافر ایرانی حامل تریاک در فرودگاه لس آنجلس

به گفته مقام های فدرال در ایالت کالیفرنیا، یک پلوپز و ظرف شیشه ای که با چمدان مسافری از ایران وارد فرودگاه لس آنجلس شد، حامل تریاک به ارزش ۱۱۰ هزار دلار بوده است.
روزنامه لس آنجلس تایمز روز جمعه گزارش داد مقام های اداره گمرک فرودگاه با شک کردن به چمدان یک مسافر که از ایران می آمد توانستند محموله تریاک جاسازی شده در پلوپز درون چمدان را کشف کنند.
بازرسی دقیق چمدان این مسافر که سعید شریعت نام دارد همچنین منجر به کشف یک شیشه کوچک مربایی، حاوی تریاک و ۱۹۰۰ قرص متادون، آلپرازولام و والیوم شد.
اقای شریعت، ۶۳ ساله و مقیم آمریکا، روز چهارشنبه در فرودگاه لس آنجلس و پس از کشف محموله مواد مخدر در چمدانش بازداشت شده است.
تاد اوون، رییس عملیات میدانی اداره گمرک در لس آنجلس گفته است «قاچاقچیانی که تلاش دارند با روش های جاسازی و پنهانکاری ابداعی خود، کارمندان گمرک را فریب دهند، در واقع خودشان را می فریبند.»
به گفته این مقام اداره گمرک لس آنجلس، نیروهای تحت نظر او که همچنان در حال آموزش هستند آمادگی گسترده ای برای کشف روشهای جاسازی مواد مخدر دارند.
سعید شریعت از ایران و با توقفی در فرودگاهی در ترکیه به لس آنجلس پرواز کرده بود.
در بازرسی اولیه و عادی از چمدان این مسافر، ماموران متوجه جعبه پلوپز در کنار کیسه سیر خام شدند. با گشودن چمدان، ماموران دیدند که پلوپز خالی است اما پس از سر و ته کردن آن، اولین بسته از یک و نیم کیلوگرم تریاکی که با دارچین در کیسه پلاستیکی سلیفون پیچیده شده بود و در زیر پلوپز جای گرفته بود، کشف شد.
در قسمت دیگری از همین چمدان، ماموران گمرک لس آنجلس شیشه در داری را یافتند که در آن دومین بسته تریاک با وزنی مشابه بسته اولیه در مایعی ژله ای قرار گرفته بود.

هیچ نظری موجود نیست: