۱۳۸۹/۱۲/۲۶

محمد تقی کروبی از 'سلامت' پدر و مادرش خبر داد

محمد تقی کروبی روز چهارشنبه در وبسایت خود نوشته است: "بعد از بیست و سه روز بی خبری از وضعیت پدر و مادرم، امروز روحانی عزیزی که مورد اعتماد خانواده و حاکمیت است طی تماس تلفنی با اینجانب اظهار داشتند که شب گذشته در محیطی دوستانه با پدر و مادرم ملاقات نموده اند. این عزیز خبر از صحت، سلامت و آرامش کامل آنان دادند."
مهدی و فاطمه کروبی از چند روز پیش از تظاهرات روز 25 بهمن توسط مخالفان تحت بازداشت خانگی قرار گرفتند و از اوایل اسفند گفته شد که به مکان دیگری غیر از خانه منتقل شده اند. آقای کروبی که از نامزدهای انتخابات سال 1388 بود از رهبران مخالفان در ایران به حساب می آید.
محمد تقی کروبی همچنین نوشت: "با وجود 36 روز محرومیت تمامی اعضای خانواده از دیدار با والدین و 23 روز از ناپدید شدن آنها، این اقدام دیرهنگام مقامات امنیتی را به فال نیک گرفته و امید است که در آینده نزدیک حق اطلاع و دیدار خانواده به رسمیت شناخته شود.
میرحسین موسوی و همسرش زهرا رهنورد نیز در چند هفته اخیر در وضعیت نامعلومی بوده اند و تماس آنها با خانواده هایشان تقریبا به طور کامل قطع بوده است.در مورد محل کنونی نگهداری آنها اطلاعی در دست نیست.
مخالفان می گویند که هرچند ممکن است مهدی کروبی، میرحسین موسوی و همسران آنها به خانه های خود بازگردانده شده باشند اما رابطه آنها با خانواده هایشان عملا قطع است و برخلاف میل خود محبوس هستند.
اعضای خانواده کروبی روز پنجشبه ۱۹ اسفند گفتند که برای اولین بار پس از ۱۸ روز چراغ های خانه آقای کروبی روشن شده، اما کسی به زنگ در پاسخ نداده است.محدودیت در مورد خروج مهدی کروبی و همسرش از خانه از روز ۲۱ بهمن شروع شد.
مسئولان حکومت ایران در تمام این مدت تأکید داشته اند که موسوی و کروبی به همراه همسرانشان در خانه های خود به سر می برند.
دادستان کل ایران روز 9 اسفند تأیید کرده بود که ارتباطات دو رهبر مخالفان دولت محدود شده است.میرحسین موسوی و مهدی کروبی اواسط بهمن ماه از معترضان خواستند برای اعلام همبستگی با جنبش های مردمی مصر و تونس تظاهرات کنند.
مخالفان در آن روز علیرغم حضور گسترده نیروهای امنیتی در خیابان های تهران و چند شهر دیگر تظاهرات کردند و شعارهایی علیه حکومت ایران سر دادند.برخوردها با موسوی و کروبی از زمان همان دعوت شدیدتر شده است.

هیچ نظری موجود نیست: