۱۳۸۹/۱۲/۲۰

العربیه فارسی: دلیل انتقال به زندان و انتقال مجدد به منزل

ندای سبز آزادی: العربیه فارسی علت بازداشت موسوی و زهرا رهنورد و انتقال آنان به زندان حشمتیه تهران و انتقال مجددا آنها به حصر خانگی را اختلافات میان علی خامنه‌ای و مجتبی خامنه‌ای، فرزند وی بر سر نحوه مقابله با رهبران جنبش سبز اعلام کرد.
بر اساس این خبر حکم قضایی برای بازداشت موسوی و کروبی صادر شده است اما پس از انتقال موسوی و رهنورد به زندان حشمتیه تهران، دستوری از علی خامنه‌ای برای بازگرداندن آنها به منزل صادر می‌شود.
مشروح این خبر به شرح زیر است:
بنا بر اخبار رسیده به "العربیه.نت"
اختلاف نظر رهبر ایران با فرزندش مجتبی بر سر نحوه برخورد با سران مخالفان
خبرهای رسیده از منابع مطلع به "العربیه.نت" از اختلاف میان آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران با فرزندش مجتبی خامنه ای بر سر نحوه برخورد با سران معترضان حکایت می کند.
از روز چهاردهم فوریه همزان با تظاهرات اعلام شده از سوی موسوی و کروبی برای اعلام همبستگی با انقلاب های مصر و تونس، نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران با حضور در منازل مسکونی این دو رهبر معترضان، تماس های آن ها و همسرانشان را قطع کردند به گونه های که حتی فرزندانشان اجازه برقراری تماس با آن ها را ندارند.
پس از آن سایت "کلمه" نزدیک به میرحسین موسوی از رهبران معترضان ایران 28 فوریه گذشته خبر داد که موسوی و مهدی کروبی دیگر رهبر معترضان به همراه همسرانشان به زندان حشمتیه تهرام منتقل شده اند. اما دوشنبه کلمه 8-3-2011 با درج تصحیحیه ای اعلام کرد که موسوی به همراه همسرش زهرا رهنورد همچنان در منزل مسکونی خود بازداشت هستند.
درج تصحیحیه از سوی سایت کلمه باعث شد سایت "سحام نیوز" نزدیک به کروبی بار دیگر بر ابهام در وضعیت او و همسرش فاطمه کروبی تاکید کند و خاطر نشان کند که تمام شواهد از حضور نداشتن این دو در منزل حکایت می کند.
برپایه گفته یک منبع مطلع به "العربیه.نت" نیروهای امنیتی موسوی و همسرش زهرا رهنورد را در یکی از روزهای هفته های اخیر از منزل خارج کرده و به محل نا معلومی منتقل کرده اند. اما این مساله یک روز بیشتر به طول نمی انجامد و بار دیگر به منزل مسکونیشان باز گردانده می شوند.
در خصوص این بردن و آوردن دو دلیل مطرح است؛ اول این که موسوی و رهنورد را برای انجام تغییراتی در منزلشان به گونه ای که مناسب بازداشت آن ها باشد برای ساعاتی خارج کرده اند.
اما دلیل دوم به همان اختلاف نظر در هیات حاکمه ایران در خصوص نحوه برخورد با سران معترضان باز می گردد . بر پایه این خبر حکم قضایی برای بازداشت موسوی و کروبی صادر شده بود اما پس از انتقال موسوی و رهنورد به محلی نا معلوم بر پایه این حکم، بنا بر مصالحی دستوری از آیت الله خامنه ای برای بازگرداندن آن ها به منزل صادر می شود.
"العربیه.نت" پیشتر در روز 24-2-2011 در گزارشی از اختلاف نظر سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات درباره نحوه برخورد با رهبران معترضان خبر داده بود. این ماجرا و این اختلاف نظر درباره نحوه برخورد با سران معترضان در هیات حاکمه ایران برقرار است و گفته می شود آیت الله خامنه ای یکی از مسئولان برجسته نظام را مسئول حل و فصل این ماجرا کرده است. اما واقعا چه کسی برای بازداشت سران معترضان تلاش می کند و باعث ادامه ابهام در این قضیه شده است، منابع مطلع می گویند مجتبی خامنه ای فرزند رهبر ایران بزرگترین مدافع طرح زندانی کردن و سپس محاکمه آن ها است تا تنها راه های تماس های محدود آنها بسته شود .
پیشتر نیز منابع اصلاح طلبان گفته بودند وحید حقانیان معاون اجرایی دفتر رهبر جمهوری اسلامی ایران که نزدیکی او با مجتبی خامنه ای مشهود است، با حضور در منزل مهدی کروبی فرماندهی انتقال او و همسرش به زندان را بر عهده داشت.
مجتبی خامنه ای هم اکنون یکی از چهره های با نفوذ ایران و از مدافعان محمود احمدی نژاد رئیس جمهور اصولگرای این کشور است. محافل سیاسی در ایران از قصد آیت الله خامنه ای برای رهبری فرزندش مجتبی پس از خود سخن می گویند. مجتبی خامنه ای داماد حداد عادل رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی و از نزدیکان آیت الله مصباح یزدی از روحانیون تندرو در ایران است.

هیچ نظری موجود نیست: