۱۳۸۹/۰۶/۲۲

تشکیل پرونده قضایی در دادسرای تهران برای" سران فتنه"

ناصر سراج معاون امنیتی و سیاسی دادستان جمهوری اسلامی اعلام کرد برای رسیدگی به آن چه "جرایم" سران معترضان خواند، در دادسرای تهران پرونده تشکیل شده است.
تا کنون بارها برخی شخصیت های اصولگرای ایران خواستار برخورد قضایی با سران معترضان در ایران شده اند. پس از انتخابات جنجال برانگیز ایران که اصلاح طلبان معتقد هستند با تقلب های سازماندهی شده و گسترده همراه بود، بسیاری از فعالان شاخص اصلاح طلب دستگیر شده اند.
اکنون ناصر سراج در گفت و گو با خبرگزاری "فارس" گفته است: "برای رسیدگی به جرایم "سران فتنه" در دادسرای تهران پرونده‌ای تشكیل شده است."
اصولگرایان هوادار حاکمیت ایران، اعتراضات اخیر این کشور را "فتنه " می نامند و به میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو نامزد معترض به نتایج انتخابات و محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین ایران، لقب "سران فتنه" داده اند.
بنا بر این گزارش وی از هرگونه اطلاع رسانی بیشتر خودداری كرد و گفت: "در مورد اعلام جرم علیه سران فتنه و اطلاع رسانی در مورد دستگیرشدگان و متهمان صرفاً دادستانی تهران می‌تواند اطلاع‌رسانی كند."
این در حالی است که اخیرا گزارش هایی درباره اعمال محدویت در خصوص رفت و آمدها به منازل آقایان موسوی و کروبی از سوی نهادهای امنیتی، گزارش شده است.
منزل مهدی کروبی به مدت دو روز در محاصره نیروهای امنیتی بود و به کسی جز افراد خانواده اجاده رفت و آمد به آن داده نمی شد.
همچنین بنا بر اخبار واصله از ایران، منزل و دفتر میرحسین موسوی هم تحت مراقبت قرار دارد و امروز یکشنبه از ورود افراد به آن جلو گیری به عمل آمد. به گونه ای که محمد رضا خاتمی عضو ارشد حزب اصلاح طلب جبهه مشارکت که قصد رفتن به دفتر میرحسین موسوی را داشت، ساعاتی مورد بازجویی نیروهای امنیتی مستقر در منطقه قرار گرفت و از دیدار او با آقای موسوی ممانعت شد.

هیچ نظری موجود نیست: