۱۳۹۷/۰۲/۲۳

اردوغان اسرائیل را به 'جنگ‌افروزی' در خاورمیانه متهم کرد


آقای اردوغان در مورد روایت تل آویو از حملات هوایی اخیر در خاک سوریه ابراز تردید کرد و گفت اسرائیل به طور پیوسته در حال "وحشت آفرینی" در منطقه است
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، اسرائیل را به "جنگ افروزی" در خاورمیانه متهم کرد.
آقای اردوغان با اشاره به حملات اخیر اسرائیل به مواضعی که به گفته تل آویو پایگاه های نیروی ایرانی در سوریه بوده اند، به انتقاد از این حملات پرداخت.
تل آویو می گوید به دنبال حمله راکتی ایران به مواضع نیروهای اسرائیلی در بلندی‌های جولان، به محل‌های استقرار نیروهای ایرانی در سوریه حمله هوایی کرده است.
اسرائیل مدعی است که پرتاب موشک به جولان کار سپاه قدس بوده؛ در حالی که سوریه می‌گوید ارتش این کشور به جولان شلیک کرده است.
رئیس جمهور ترکیه در گفتگو با برنامه تلویزیونی "هاردتاک" بی بی سی، در مورد روایت تل آویو از حملات اخیر ابراز تردید کرد و گفت اسرائیل به طور پیوسته در حال "وحشت آفرینی" در منطقه است.
رجب طیب اردوغان همچنین تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به خروج از توافق هسته ای ایران و قدرت های جهانی را مورد انتقاد قرار داد.
آقای اردوغان تاکید کرد که این تصمیم واشنگتن، به ایجاد "دوره ای مشکل ساز" منجر خواهد شد.
گروه ناظران حقوق بشر سوریه، مستقر در بریتانیا، می‌گوید در حملات هفته گذشته اسرائیل در مجموع ۲۷ نفر شامل ۱۱ ایرانی کشته شده‌اند.
سوریه آمار اولیه کشته‌شدگان را سه نفر اعلام کرد اما ایران درباره این موضوع سکوت کرده است.
بامداد پنج شنبه درگیری‌های شدیدی بین سوریه و اسرائیل گزارش شد. به گفته ناظران این یکی از سنگین‌ترین حملات اسرائیل به سوریه در سال‌های گذشته بوده است.
وزیر دفاع اسرائیل گفته بود که به تلافی موشک‌باران بلندی‌های جولان "تقریبا تمام تأسیسات ایران در سوریه" را هدف گرفته است.
سوریه تأیید کرده بود که انبار تسلیحاتی، سیستم رادار و چند گردان نظامی در خاک این کشور هدف قرار داده است.
اسرائیل بلندی های جولان در سوریه را در مراحل نهایی جنگ شش روزه ۱۹۶۷ اشغال و در سال ۱۹۸۱ آن را به خاک خود ضمیمه کرد.

هیچ نظری موجود نیست: