۱۴۰۳/۰۴/۰۱

دفتر روحانی: صحنه مناظره به عرصه لجن‌پراکنی تبدیل شده است

دفتر حسن روحانی اعلام کرد که صحنه مناظرات به عرصه لجن‌پراکنی، تهمت و تخریب تبدیل شده است. رسانه‌ها در ایران نوشته‌اند که دور دوم مناظره، بی‌انرژی‌تر از دور اول، در کلیشه‌ها و کلیات بدون اهمیت غوطه‌ور بود.
نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران رسانه‌های داخلی ایران: دور دوم این مناظرات ادامه کلی‌گویی‌ها و کلیشه‌ها بوده است دفتر حسن روحانی در واکنش به دومین مناظره انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری، بحث‌ها توسط برخی داوطلبان علیه عملکرد دولت او و منتصبانش را غیر اخلاقی دانست.
این دفتر با اعلام این که صحنه مناظرات به "عرصه لجن پراکنی و تخریب" تبدیل شده، در نامه‌ای به کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری، خواستار تخصیص فرصت دفاع و پاسخ به این ادعاها شد. رسانه‌های داخلی ایران نیز اعلام کردند که دور دوم این مناظرات ادامه کلی‌گویی‌ها و کلیشه‌ها بوده است.
کاربران در شبکه‌های مجازی، از جمله شماری از چهره‌های شناخته‌شده حوزه رسانه و فعالان سیاسی بحث‌های مطرح شده توسط نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را کسل کننده، تکرار مکررات و دور از خلاقیت دانستند. 
 حسین رزاق: این انتخابات اصلا نیازی به تحریم ندارد
 حسین رزاق، کنشگر سیاسی و فعال رسانه‌ای در صفحه خود در شبکه اکس (توئیتر سابق) و در واکنش به دومین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نوشت: «راستش اصلا این انتخابات نیازی به تحریم ندارد! این نامزدها و این مناظره‌ها آنقدر رقت‌انگیز در پی چاکری آستانند که اساسا این خیمه‌شب‌بازی استخدامی را تبدیل به مسئله‌ اکثریت نمی‌توانند بکنند.»
محمد مهاجری: با حق‌الناس چه می‌کنند؟
 محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا نیز در پیامی نوشت: «کاش امشب اعضای‌ محترم شورای‌ نگهبان از تلویزیون مناظره دوم را تماشا کنند و دستپخت خود از ناحیه تایید صلاحیت برخی کاندیداها را ببینند و برای وجدان خودشان جواب پیدا کنند.» او ادامه داد: «استغفار کار خوبی است اما با حق‌الناس چه می‌کنند؟»
 دومین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران پنجشنبه شب ۳۱ خرداد (۲۰ ژوئن) با محور "خدمت‌رسانی عدالت‌محور دولت" برگزار شد.
 مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف در این مناظره به پرسش‌هایی درباره رفاه، عدالت و برابری در دسترسی به بهداشت، سلامت و آموزش پاسخ دادند.
 پزشکیان: آن‌چه به آن عمل می‌کنیم سیاست‌های کلی رهبر است
 مسعود پزشکیان، تنها نامزد اصلاح‌طلبان نیز با اشاره به استقبال از حضور افراد مختلف، از جمله جواد ظریف در ستاد انتخاباتی خود گفت: 
«هر کسی به ستاد من بیاید، بنده می‌پذیرم، برای این‌که می‌خواهم رای بگیرم اما آن‌چه به آن عمل می‌کنیم، سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری است. این خط قرمز ماست که ما مراعات می‌کنیم.» او با نمایش نقشه‌ای از وضعیت دهک‌های درآمدی پایین درآمدی در استان‌های مختلف ایران گفت، وضعیت در استان‌های مرزی و حاشیه کشور به شدت خراب است.
پورمحمدی: این حجم توزیع یارانه موجب آسایش طبقات محروم نشده است 
 مصطفی پورمحمدی، سومین نامزد اصولگرایان، با انتقاد از نحوه توزیع یارانه‌ها در کشور گفت:
«الان وقتی نگاه می‌کنیم این حجم توزیع یارانه و اقدام ما موجب آسایش طبقات محروم نشده و مشکلات اقتصادی زیادتر شده است.» او با بیان این‌که "الان ۱۰-۱۱ سال است که اقتصاد ما قفل شده" به تشدید تحریم‌ها علیه ایران در سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود:
 «برای تحریم و برای خنثی‌سازی آن کاری نکردیم.» 
 زاکانی: ظرف ۴ سال مشکل مسکن را می توان رفع کرد
 علیرضا زاکانی، دیگر نامزد اصولگرا گفت: «دماسنجم را به جای جیب ثروتمندان وسط سفره مردم گذاشته‌ام تا ضریب جینی را بهبود دهم.» او ادعا کرد که ظرف ۴ سال، مشکل مسکن را می توان رفع کرد.
 سومین مناظره انتخاباتی جمعه شب، اول تیرماه (۲۱ ژوئن) پخش می‌شود. انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ قرار است روز هشتم تیرماه برگزار شود.

هیچ نظری موجود نیست: