۱۳۹۷/۱۲/۰۷

محمد جواد ظریف از وزارت خارجه ایران «استعفا کرد»

 

 رادیو فردا :گزارش ها حاکی است که محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران از سمت خود استعفا کرده است.
عباس موسوی، معاون سخنگوی وزارت خارجه، در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا خبر استعفای محمدجواد ظریف، وزیر خارجه، را تائید کرد.


آقای ظریف روز دوشنبه در اینستاگرام خود ضمن تبریک روز زن در ایران نوشت: «از ناتوانی برای ادامه خدمت و تمام کاستی ها و کوتاهی ها در دوران خدمت صمیمانه پوزش می خواهم».
این پست در شبکه‌های به استفعای آقای ظریف از سمت خود تعبیر شد.
  دقایقی بعد خبرگزاری فارس به نقل از «یک منبع مطلع نزدیک به وزیر خارجه ایران» اعلام کرد که محمد جواد ظریف استعفا داده است.
پیش از این نیز چندین بار گزارش هایی درباره استعفای محمد جواد ظریف منتشر شده بود اما مقامات وزارت خارجه ایران این گزارش ها را تکذیب کرده بودند.
از جمله بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، در نشست خبری روز دوشنبه، ۲۸ آبان خود درباره شایعه استعفای محمدجواد ظریف، وزیر خارجه، گفته بود: « این خبرها از کانون‌های مشخصی تولید، توزیع و پردازش می‌شود. آقای ظریف با قوت به کار خود مشغول هستند».
با این حال جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد، با اشاره به تکذیب این خبر گفته بود: «از مدتی قبل خبر نیمه‌موثقی مبنی بر اینکه ظریف از سمت خود در وزارت خارجه استعفا داده داشتیم اما سخنگوی وزارت خارجه آن را تکذیب کرد در حالی که تحلیل ما آن است که محمدجواد ظریف دیر یا زود به مرز تقدیم استعفایش به دولت و رئیس‌جمهور خواهد رسید».
در حالی خبر وزیر امور خارجه ایران منتشر شده است که آقای ظریف در عکس‌های منتشر شده از دیدار بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، با علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و حسن روحانی در روز دوشنبه حضور نداشت.
این در حالی است که قرار بود آقای ظریف فردا (سه شنبه هفتم اسفندماه) در چهلمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل سخنرانی کند.

هیچ نظری موجود نیست: