۱۴۰۳/۰۳/۱۰

نتیجه یک پژوهش: تنهایی، معضلی روزافزون در جامعه آلمان

تنهایی یکی از معضلات بزرگ اجتماعی در آلمان محسوب می‌شود.

تازه‌ترین تحقیقات نشان می‌دهد که بیش از همه، جوانان، زنان و کسانی که به تنهایی وظیفه پرورش و نگهداری کودکان را برعهده دارند، از تنهایی روزافزون رنج می‌برند. جوانان از افرادی هستند که از تنهایی روزافزون در آلمان رنج می‌برند جوانان از افرادی هستند که از تنهایی روزافزون در آلمان رنج می‌برند
 الیزابت پاوس (Paus) وزیر خانواده، جوانان و سالمندان در آلمان نتایج جدیدترین تحقیقات در مورد پدیده "تنهایی" در این کشور را اعلام کرد. او روز پنجشنبه ۳۰ مه (۱۰ خرداد) ضمن اعلام این نتایج از تنهایی به عنوان یک "معضل روزافزون اجتماعی" سخن گفت و تصریح کرد، اقداماتی و گام‌های برای مقابله با پیامدهای اجتماعی و سلامتی ناشی از تنهایی روافزون انجام خواهند گرفت. این تحقیقات طولانی‌مدت نشان می‌دهد که پدیده "تنهایی" به ویژه در دوران همه‌گیری کرونا و پس از آن بیش از همه متوجه جوانان بوده است. پیش از پاندمی کرونا بیش از همه سالمندان و افراد نخبه بودند که از تنهایی رنج می‌بردند.
 طبق این تحقیقات اما در دوران همه‌گیری کرونا افراد بین ۱۸ و ۲۹ سال بیش از افراد دیگر از تنهایی روزافزون گله داشته‌اند. بنا بر این تحقیقات در مجموع زنان، کسانی که به تنهایی وظیفه پرورش و نگهداری فرزندان خود را به عهده دارند، افراد بیکار و همچنین مهاجران از تنهایی روزافزون سخن می‌گویند. این تحقیقات بازه زمانی ۱۹۹۲ میلادی تا ۲۰۲۱ را در برمی‌گیرد.
الیزابت پاوس در نشستی خبری در راستای معرفی نتایج این تحقیقات در عین حال گفت که تمامی گروه‌های سنی با معضل "تنهایی" روبرو هستند و باید به صراحت به این معضل و راه‌های مقابله با آن پرداخت. به گفته او میلیون‌ها نفر در آلمان با معضل "تنهایی" روبرو هستند؛ پدیده‌ای که به کل جامعه صدمه می‌زند. وزیر خانواده، جوانان و سالمندان آلمان اعلام کرد که در بین ۱۷ تا ۲۱ ژوئن سال جاری میلادی هفته‌ای ویژه برای مقابله با این پدیده برگزار خواهد شد و ابتکارعمل و برنامه‌های متعددی در این راستا انجام خواهد گرفت. دولت فدرال آلمان در ماه دسامبر سال گذشته میلادی تصمیم گرفته، اقدامات و برنامه‌های خود برای مقابله با "تنهایی" به عنوان معضلی اجتماعی را گسترش دهد و اذهان عمومی را بیش از پیش متوجه این پدیده و پیامدهای آن کند.
در چارچوب این تحقیقات درازمدت هر ساله هزاران نفر از اقشار مختلف اجتماعی که به طور اتفاقی گزینش می‌شوند، مورد پرسش و نظرسنجی قرار می‌گیرند تا بتوان تغییر و تحولات اجتماعی را مدت زمانی طولانی بررسی کرد.
DW

هیچ نظری موجود نیست: