۱۳۹۴/۰۱/۲۸

محمدرضا گلزار مدل تبلیغاتی نوشابه انرژی زا هایپ شد

کیم کاردشیان، ستاره ریالیتی شوهای آمریکا و محمدرضا گلزار بازیگر سینمای ایران، به عنوان سفیران تبلیغاتی کمپانی نوشیدنی انرژی‌ زای هایپ در آمریکا و خاورمیانه انتخاب شدند.
 
 
 
 
 
 

۱۳۹۴/۰۱/۲۴

ماجرای عکسی که جهان را تکان داد

فرادید - گرچه در طول 16 سال جنگ ویتنام ده‌ها عکاس خبری هزاران عکس از فاجعه‌ای که در این کشور رخ می داد به ثبت رساندند اما هیچیک از آنها به اندازه تصویری که "ادی آدامز" عکاس اسوشیتدپرس از اعدام اسیر ویت‌کنگی توسط سرتیپ "نگوک لوآن"گرفت اهمیت نیافت.
ماجرای این عکس از این قرار بود که پس از حمله سال 1968 ویت کنگ ها به پایگاه امریکائی‌ها در جنوب ویتنام چند مامور پلیس سایگون مردی را به اتهام همدستی با ویت کنگ دستگیر می‌کنند. ماموران پلیس متهم را دست بسته نزد سرتیپ «نگوک لوآن» رئیس پلیس که در یک چهار راه شهر بر کار ماموران نظارت می کرد، می برند. رئیس پلیس در یک لحظه بدون تحقیق و پرس و جو اسلحه اش را درآورده و متهم را همانجا اعدام می کند.
ادی آدامز عکاس و خبرنگار اسوشیتدپرس در طول این مدت بدون اینکه پلیس متوجه باشد از صحنه عکس می‌گیرد. انتشار وسیع این عکس در روزنامه ها و شبکه های تلوزیونی موجی از اعتراض نسبت به حضور نظامی امریکا در ویتنام و جنگ را در سراسر امریکا و کشورهای مختلف جهان برمی‌انگیزد.
اعتراضات ضد جنگ در پی انتشار این عکس آنقدر بالا می گیرد که نیکسون رئیس جمهور وقت امریکا دستور خروج واحدهای زمینی این کشور از ویتنام را صادر می‌کند. ادی آدامز هم چندی بعد در گفتگویی با مجله تایم از جنجال ناشی از این عکس و اقدامش ابراز تاسف کرده و می‌گوید: ژنرال آن ویت کنگی را کشت، من هم ژنرال را کشتم، با دوربینم. هنوز هم عکاسی قویترین سلاح جهان است. مردم به عکاسان اطمینان دارند اما آنان به مردم دروغ می‌گویند، البته بدون دستکاری.آنها تنها نیمی از حقیقت اند. چیزی که عکاس‌ها نمی‌گویند این است که اگر شما در آن لحظه در آن مکان در آن روز حساس بودید و آن فرد را پس از آنکه یکی، دو تا یا سه تا آمریکایی را کشته می‌گرفتید چه می‌کردید؟
گرچه آدامز چندی بعد از ژنرال "نگوک لوآن" و خانواده‌اش بخاطر ضربه به حیثیتشان با انتشار این عکس عذر خواهی کرد اما تصویری که او از خشونت عریان "نگوک لوآن" به ثبت رساند به نماد مخالفان جنگ و دگرگون سازترین عکس در تاریخ عکاسی خبری تبدیل شد.















تصاویر روز یکشنبه ۱۲ اپریل - ۲۳ فروردین

عکس دیده نشده از آیت الله خمینی و همسرش در سال 1358 در قم
 
مصاحبه محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران  با یک خبرنگار در کف هواپیما!
 
سالن زنانه ختم همسر آیت الله خاتمی ( مادر سید محمد خاتمی رئیس جمهور سابق ایران )
از سمت راست، صدیقه مصطفوی و زهرا مصطفوی دختران آیت الله خمینی در ختم همسر آیت الله روح الله خاتمی
 
نعیمه اشراقی نوه آیت الله خمینی در مراسم ختم همسر آیت الله خاتمی
 
فیلترینگ خاتمی!
 
ماشین جمع آوری زکات داعش/رقه سوریه
ماشین های گشت گروه "دولت اسلامی" موسوم به داعش اخیرا کار جمع آوری زکات از شهروندان شهر رقه در سوریه را هم برعهده گرفته اند.
 
شهرام و ابی , دوستان قدیمی
 
عکس یادگاری بهروز وثوقی ,  امیر جعفری و ناصر ملک مطیعی
 
بهروز وثوقی , فردین و ناصر ملک مطیعی
 
لیلا فروهر بدون آرایش قبل از گریم و میک آپ برای اجرای یک کنسرت
 
سحر دولتشاهی در کنارمادرش
 
زوج بازیگر در تجمع مقابل سفارت عربستان
جمع زیادی از مردم تهران روز شنبه با حضور در مقابل سفارت عربستان، نسبت به تعرض به 2 نوجوان ایرانی توسط 2 مامور پلیس عربستان سعودی اعتراض کرده و خواستار مجازات عاملان این اقدام شنیع شدند.در میان تجمع کنندگان امین زندگانی و همسرش الیکا عبدالرزاقی از بازیگران سینما و تلویزیون نیز حضور داشتند.
 
تماشاگری که در بازی النصر / پرسپولیس ,  90 دقیقه در چشم عربها لیزر انداخت!
 
بازیکن پرسپولیس در حال ماساژ
 
موتور سیکلت حاتمی کیا
 
رقابت«در»های بچه پولدارهای تهران
 
صف های طولانی بیماران بیمارستان
دومین روز از فعالیت بیمارستان صحرایی شهید صدوقی با ازدحام مردم محروم منطقه «هشت‌بندی» استان هرمزگان همراه شد که از ساعت 4 صبح با وجود هوای بارانی در صف‌های طولانی به انتظار ایستادند.
 
اولین عکس گرفته شده از نیویورک در سال 1850
 
آسفالت به روش شهرداری ملایر
شهرداری ملایر خیابان رو آسفالت کرد و فقط این قسمت که ماشین قرار داشت رو آسفالت نکرد, حتی زحمت نکشیدند زنگ منزل رو بزنن که ماشین جا به جا شود.
 
توالت فرنگی ایرانی
 
ترجمه خوراک زبان
 
فیلترشکن
 
خروس لاری لوطی
 
بدون شرح
 
نصب ارزان ایر بگ بر روی خودرو
 
الان بر می گردم

۱۳۹۴/۰۱/۱۷

فرانسه حضور مانکن‌های بسیار لاغر در صحنه‌ مد را ممنوع کرد

فرانسه با وضع قانونی جدید حضور مانکن‌های لاغر و استخوانی را بر روی صحنه‌های دنیای مد ممنوع کرد. از این پس نه تنها آژانس‌های مدلینگ بلکه مروجان و مبلغان لاغری بیش از حد نیز در فرانسه موظف به رعایت این قانون‌اند.
 
 
دولت فرانسه با تقویت مبارزه با بیماری ایده‌آل‌پنداری لاغری بیش از حد به مقابله با اندیشه غالب در عرصه مد و مدلینگ پرداخته است. پارلمان این کشور اصلاحیه قانونی را از تصویب گذرانده که اشتغال زنان بیش از حد لاغر به عنوان مانکن را ممنوع کرده است.
شاخص توده بدنی یا BMI شاخصی است برای تخمین میزان چربی بدن. این شاخص با تقسیم کردن وزن فرد به مجذور قد او به‌دست می‌آید. مسئولان بهداشت و درمان فرانسه اعلام کرده‌اند، آژانس‌های مدلینگ دیگر نباید افرادی بسیار لاغر و نحیف را که وزنشان از حداقل تعیین‌شده در این شاخص کم‌تر است استخدام کنند. مجازات تخطی از این قانون شش ماه حبس و ۷۵ هزار یورو جریمه نقدی خواهد بود.
هشدار به مبلغان لاغری بیش از حد
شامگاه پنج‌شنبه (۲ آوریل/ ۱۳ فروردین) پارلمان فرانسه با رأی به لایحه اصلاحی قانون جدید بهداشت و سلامت، تحریک و تبلیغ لاغری بیش از حد در صفحات اینترنتی را نیز قابل مجازات شمرد و برای آن مجازات یک سال حبس و ۱۰هزار یورو جریمه نقدی قائل شد. این قانون مربوط به آن دسته از صفحات اینترنتی می‌شود که از لاغری بیش از حد تجلیل کرده و رژیم‌های غذایی مربوط به آن را تجویز و تبلیغ می‌کنند.
این لایحه اصلاحی در ابتد از سوی یکی از کمیسیون‌های پارلمان رد شده بود. بسیاری از قانونگذاران فرانسه این طرح را تبعیض علیه زنان لاغر و استخوانی در عرصه مد می‌دانند. اما جلسه عمومی مجلس سرانجام به لایحه ‌اصلاحی رأی مثبت داد. پارلمان فرانسه اینک باید در مورد کلیت این قانون تصمیم بگیرد و بعد آن را به سنا ارائه کند.
اعتراض آژانس‌های مدلینگ
در پاریس که مهد مد است آژانس‌های مدلینگ علیه این طرح اعتراض کرده‌اند. آنها می‌گویند، با توجه به رقابت بین‌المللی در عرصه مد، وضع این مقررات صرفا برای فرانسه بی‌معناست.
 
 
در مقابل، اولیور وران، نماینده سوسیالیست پارلمان فرانسه تأکید کرد که در اسپانیا، ایتالیا و اسرائیل نیز پیش از این تصمیم به اقداماتی مشابه گرفته شده است.
به گفته او، در فرانسه بین ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر که اکثر آنها جوان‌اند از "آنورکسیا" رنج می‌برند. آنورکسیا نوعی اختلال روانی است که در آن فرد تصور می‌کند که خیلی چاق است. او میل به غذا خوردن را از دست داده و از خوردن غذا امتناع می‌کند، حتی اگر از شدت لاغری پوست و استخوان شده باشد.
اولیور وران می‌گوید: «تأثیر اجتماعی تصویری که دنیای مد عرضه می‌کند بسیار نیرومند است، این که زنان باید به‌گونه‌ای بیمارگونه لاغر باشند تا به نظر زیبا آمده و بتوانند بر روی صحنه‌ [در عرصه مدلینگ] ظاهر شوند.»
قانون جدید سعی دارد با این مسئله که زنان جوان پیوسته خود را با الگوی زنان بسیار لاغر مقایسه کرده و اندام خود را با آن در تضاد ببینند، مقابله کند.

۱۳۹۴/۰۱/۱۶

واکنش اینستاگرامی احمدی نژاد به تفاهم هسته ای

 صفحه شخصی منسوب به محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق کشورمان، عکس اینستاگرامی معناداری در مورد مذاکرات هسته ای منتشر کرد. در این تصویر آمده است: روز توافق ژنو، (احمدی نژاد) در یک مراسم ختم شرکت کرد. خبرنگار پرسید: نظرتان چیست؟ پاسخ داد: شما فاتحه خواندی؟!!!
 
تمايل خاندان هاشمی براي نامزدي انتخابات مجلس/ واکنش اینستاگرامی احمدی نژاد به تفاهم هسته ای/ خیانت‌کاران مذاکرات هسته‌ای از دید قالیباف/ فتنه بعد سال 98/ بنی‌صدر هم به جمع مخالفان توافق لوزان پیوست/نفوذ داعش فرهنگی در نهادهای فرهنگی/ واکنش مالک مجموعه پروش اسب به اظهارات شریعتمداری!

انتظار همسر محمد جواد ظریف در فرودگاه مهرآباد بعد از پایان مذاکرات لوزان