۱۳۹۴/۰۱/۱۱

داستان فاجعه‌بارترین سانحه تاریخ هواپیمایی آلمان به روایت تصویر

 
روز سه‌شنبه ۲۴ مارس ۲۰۱۵ (۴ فروردین) هواپیمای خطوط هوایی "جرمن‌‌وینگز" وابسته به شرکت آلمانی "لوفت‌هانزا" که با ۱۵۰ مسافر از فرودگاه بارسلونا به مقصد دوسلدورف پرواز کرده بود، هرگز به مقصد نرسید.
 
 
هواپیمای ایرباس ۳۲۰ جرمن‌‌وینگز حدود ساعت ۱۰:۵۰ روز سه‌شنبه ۲۴ مارس در منطقه صعب‌العبور کوهستانی در جنوب فرانسه سقوط کرد و تمامی ۱۵۰ سرنشین و خدمه آن جان خود را از دست دادند.
 
بزرگ‌ترین قطعه بقایای این هواپیما پس از سقوط به اندازه ۳ پنجره کنار هم است.
 
 
یکی از جعبه‌های سیاه این هواپیما پیدا شده اما بسیار آسیب دیده است. بررسی و تحقیق درباره جعبه سیاه هواپیما آغاز شده است.
 
 
کمک خلبان به عمد باعث سقوط هواپیمای جرمن‌وینگز شده است
پنج‌شنبه ۶ فروردین ۱۳۹۳، بازرسان فرانسوی پس از بازرسی جعبه سیاه هواپیمای جرمن وینگر اعلام کردند هنگام سقوط هواپیما، کمک خلبان در حال هدایت هواپیما بوده و سقوط هواپیما به عمد صورت گرفته است. 
 
برایس رابین، دادستان مارسی، اعلام کرد که کمک خلبان که نامش آندرئاس لوبیتز بوده، در زمان سقوط هواپیما به تنهایی در کابین خلبانان بوده و به عمد هواپیما را به سقوط واداشته است. دادستان مارسی افزود که "اراده‌ای" برای "نابود کردن" هواپیما وجود داشته است. دادستان مارسی گفت که سرنشینان جرمن‌وینگز تا لحظه آخر از امکان سقوط هواپیما بی‌خبر بوده‌اند و جان خود را از دست داده‌اند.
 
 
 
از ۱۵۰ قربانی ۷۲ نفر آلمانی و ۳۵ نفر اسپانیایی هستند.
 

خانواده و دوستان مسافران هواپیما که در فرودگاه دوسلدورف منتظر آن‌ها بودند.

 
از میان ۷۲ مسافر آلمانی این هواپیما، ۱۶ دانش‌آموز و ۲ معلم از مدرسه‌ای در ایالت نوردراین وستفالن آلمان بوده‌اند. همکلاسی‌های ۱۶ دانش‌آموز قربانی سانحه هوایی به یاد آن‌ها شمع روشن کردند. این دانش‌آموزان همراه با دو معلم از یک دبیرستان شهر "هالترن" واقع در ایالت غربی نوردراین وست‌فالن حضور داشته‌اند. آن‌ها در چارچوب مبادله دانش‌آموزان مدارس اروپایی به نزدیکی بارسلون رفته بودند.
 
 
خانم مرکل از خانواده‌ها خواست تا به محل حادثه بیایند و افزود که با تمام امکاناتی که در پایگاه نزدیک محل حادثه فراهم شده از آن‌ها استقبال خواهد شد.
 
 
بر اساس آخرین گزارش‌ها دو خبرنگار ایرانی نیز از قربانیان هستند. میلاد حجت‌الاسلامی و حسین جوادی برای پوشش خبری بازی‌های فوتبال به اروپا سفر کرده بودند.
 
 
تصویری از میلاد حجت اسلامی خبرنگار ورزشی ایرانی که در سانحه سقوط هواپیما کشته شد. او در سال ۲۰۱۴ برای پوشش جام‌جهانی برزیل به این کشور رفته بود.
 
 
عکسی از حسین جوادی و میلاد حجت‌اسلامی در سال ۲۰۱۴ در سائوپائولو برزیل. پیش از این برخی رسانه‌ها از حضور احتمالی دو ایرانی در میان کشته‌شدگان حادثه سقوط هواپیمایی جرمن‌وینگز خبر داده بودند اما هنوز منابع رسمی این خبر را تایید نکرده بودند.
 
 
چهارشنبه ۵ فروردین بازیکنان تیم ملی فوتبال آلمان برای احترام به قربانیان سقوط هواپیمای جرمن وینگر، با نواری سیاه روی بازوی خود، پیش از آغاز بازی با تیم استرالیا یک دقیقه سکوت کردند.
 
 
ماریا رادنر خواننده اپرا که برای شرکت در یک فستیوال به بارسلون سفر کرده بود نیز در میان قربانیان این حادثه هوایی است.
 
 
آنگلا مرکل، فرانسوا اولاند و ماریانو راخوی، سران سه کشور آلمان، فرانسه و اسپانیا در پایگاهی در نزدیک منطقه کوهستانی محل سقوط هواپیما در چادرهایی که به سرعت برافراشته شده‌ بودند، یک کنفرانس خبری برگزار کردند.
 
 
صدراعظم آلمان با تسلیت به خانواده‌ی قربانیان گفت: «فکر من فقط نزد قربانیان و خانواده آن‌ها نیست، بلکه با قدردانی به همبستگی مردم فرانسه و مقام‌های این کشور، به‌ویژه فرانسوا اولاند، می‌نگرم و از آن‌ها متشکرم.»
 
 
لوفت هانزا هنوز نتوانسته علتی را برای سقوط هواپیما اعلام کند. مدیرعامل لوفت هانزا گفت: «برای ما معماست که چگونه چنین حادثه‌ای با هواپیمایی بدون عیب و خلبانی پرتجربه رخ داده است.»
 
 
بقایای هواپیمای پس از سقوط در در منطقه صعب‌العبور کوهستانی در جنوب فرانسه 
 
 
فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه گفت که ملت فرانسه در کنار صدراعظم آلمان و ملت آلمان و بازماندگان قربانیان این فاجعه دردناک است. اولاند افزود که جمع‌آوری بقایای اجساد بسیار دشوار است. او ابراز امیدواری کرد که خانواده‌ها بتوانند به محل حادثه بیایند و "ما بتوانیم با احترام تمام پذیرای آن‌ها باشیم".
 
 
ماریانو راخوی، نخست‌وزیر اسپانیا از سوی خود و ملت اسپانیا به تمام بازماندگان قربانیان این فاجعه تسلیت گفت. او افزود که در این شرایط دشوار در کنار خانواده‌ها قرار داریم و تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا قربانیان شناسایی شوند و از هیچ کمکی به خانواده‌های قربانیان دریغ نشود.
 
 
براساس اطلاعاتی که "اشپیگل آنلاین" بدست آورده هواپیمای جرمن‌وینگز یک روز قبل از پرواز یعنی روز دوشنبه (۲۳ مارس) ساعت‌ها زمین‌گیر بوده است. شرکت هواپیمایی آلمانی جرمن‌وینگز از جمله شرکت‌هایی است که بلیط‌های ارزان قیمت می‌فروشد. دلیل سقوط هواپیما هنوز روشن نیست. 
 
 
این فاجعه‌بارترین سانحه در تاریخ پروازهای آلمان بوده است.
 
 
بقایای هواپیمای پس از سقوط در در منطقه صعب‌العبور کوهستانی در جنوب فرانسه
نویسنده: حسین کرمانی DW

۱۳۹۴/۰۱/۰۹

هم‌نشینی ظریف و حسین فریدون در هواپیما



آماده سازی قبر مادر رئیس جمهور
سکینه پیوندی ( مادر حسن روحانی  , رئیس جمهور ایران ) در کنار همسرش مرحوم اسدالله فریدون در سرخه سمنان تدفین  شد.


حسین فریدون درون قبر مادرش


گریه شدید آیت الله جنتی در مراسم تشییع همسرش

خوش بش روحانی و حسین شریعتمداری

روحانی و رقیب انتخاباتی اش

فراخوان اجتماع بانوان پوشیه ای در ایران!

 بهروز وثوقی در کنار خانواده شاه

ابوالفضل پور عرب در عکسی تازه و در سلامتی کامل

 حضور مهناز افشار در سوییس برای تبلیغ ساعت
مهناز افشار در صفحه اینستاگرامش این عکس را منتشر کرده است و در توضیح آن نوشت : ایونت بزرگترین نمایشگاه ساعت و جواهرات در سوییس. همکاری برای تبلیغ ساعت. پی نوشت : امید که تبلیغات برای محصولات در ایران و هموطنانمون هم آزاد شود.

 شباهت جالب علی کریمی به چگوارا
علی کریمی که در صفحات اجتماعی فعالیت زیادی دارد عکس شخصی اش در صفحه وایبر را تغییر داده است.جالب اینجاست که این عکس شباهت زیادی به چگوارا مبارز چریکی آرژانتینی دارد.

تیپ جدید علیرضا منصوریان!

علی دایی و دخترش در امریکا در حال گذراندن تعطیلات

جای خالی دو خبرنگار ایرانی در ورزشگاه
جای دو خبرنگار ایرانی حاضر در هواپیمای شرکت هوایی ژرمن وینگز که قربانی سانحه شدند و قرار بود  دیدار ایران و شیلی را پوشش بدهند، با دسته گل پر شد.

اینجا محل خدمت است نه محل کسب! - اتاق انتظار دکتر رامین صیادزاده در اردبیل

تبلیغ فالگیری در بلوار فردوس/تهران

آگهی مناقصه خرید الاغ
شرکت باغ وحش تهران در نظر دارد خرید 900 راس الاغ مورد نیاز سالانه خود را از طریق مناقصه عمومی خریداری نماید.

یک ملک فروشی برای خریداران خاص!

راننده تاکسی خوش سلیقه!

پشت نویسی مینی بوس/مشهد

تاکسی های لندنی در کیش

یک بقالی در زمان قاجار!

 مشت و مال سنتی!

چادر زدن در بانک برای خواب

۱۳۹۴/۰۱/۰۷

پلیس آلمان: در تحقیقات هواپیمای ساقط‌شده سرنخ‌هایی پیدا کردیم

پلیس آلمان در جریان تحقیقات درباره سقوط ایرباس جرمن‌وینگز برخی از متعلقات کمک‌خلبان این هواپیما را ضبط کرده است.

 این هواپیما که روز سه‌شنبه از بارسلونا به دوسلدورف می‌رفت، با ۱۵۰ سرنشین در کوه‌های آلپ سقوط کرد و مقام‌ها می‌گویند آن طور که از شواهد بر می‌آید آندریاس لوبیتز، کمک خلبان ۲۸ ساله پرواز، پس از اینکه خلبان کابین را ترک کرده در را به روی او بسته و به دلایلی که هنوز آشکار نیست تصمیم گرفته هواپیما را ساقط کند. 
پلیس در پی یافتن انگیزه‌ او از این کار است و از جمله یک کامپیوتر او را ضبط کرده است. پلیس آلمان اعلام کرده که سرنخ‌هایی پیدا شده، اما اطلاعات بیشتری ارائه نکرده است.
 یک سخنگوی پلیس به روزنامه دیلی میل گفت: "ما چیزی پیدا کرده‌ایم که الان برای آزمایش فرستاده می‌شود. الان نمی‌توانیم بگوییم که آنچه یافته‌ایم چیست اما ممکن است سرنخ بسیار مهمی درباره این ماجرا باشد."
 در جریان تحقیقات روشن شده است که آندریاس لوبیتز دوره آموزش‌های خلبانی را مدتی نیمه‌کاره گذاشته بود تا برای مشکلات روانی تحت مداوا قرار گیرد. به نظر می‌رسد که او دچار افسردگی بوده است.
البته پلیس گفته "سرنخ" پیدا شده نامه خودکشی نبوده است.
در عین حال مقام‌های آلمانی می‌گویند آندریاس لوبیتز کسی نبوده که دستگاه‌های امنیتی بخواهند او را تحت نظر بگیرند.
در پی این حادثه، شرکت‌های هواپیمایی می‌خواهند اقدامات ایمنی جدیدی وضع کنند، از جمله اینکه در تمام زمان پرواز حتما دو نفر در کابین حضور داشته باشند.


  پلیس آلمان خانه کمک خلبانی که متهم به ساقط کردن عمدی هواپیمای «جرمن‌وینگز» در کوه‌های آلپ فرانسه است را تفتیش کرده است.
آندرئاس لوبیتس کمک خلبان ۲۸ ساله این هواپیما بود که بنا به گفته دادستانی فرانسه، با قفل کردن در کابین و اجازه ورود ندادن به خلبان هواپیما که برای دستشویی به بیرون از کابین رفته بود، هواپیما را عمدا ساقط کرده و مجموعا ۱۵۰ نفر را به کشتن داده است.
 شواهد به دست آمده از مکالمات ضبط شده در کابین خلبان پرواز خط هوایی «جرمن‌وینگز» که روز سه‌شنبه در فرانسه سقوط کرد نشان می‌دهد یکی از دو خلبان، دقایقی پیش از سقوط، کابین را ترک کرده و پس از آن به دلیل بسته بودن در، نتوانسته به کابین بازگردد.
 دادستانی فرانسه می‌گوید هیچ شکی باقی نمانده که لوبیتس کنترل هواپیما را در دست داشته و آن را ساقط کرده است.
هنوز هیچ انگیزه‌ای برای این کار کمک خلبان هواپیما که از بارسلون اسپانیا راهی دوسلدورف آلمان بود، گزارش نشده است.
در این میان خبرگزاری رویترز روز پنج‌شنبه ششم فروردین از قول دادستانی آلمان گزارش داد که پلیس این کشور خانه کمک خلبان را در شهر دوسلدورف تفتیش کرده است.
 با این حال دادستان‌های فرانسه و آلمان می‌گویند که هیچ شاهدی دال بر اینکه ساقط شدن هواپیما در روز سه شنبه یک حمله تروریستی بوده، وجود ندارد.
 بر اساس این گزارش، آشنایان لوبیتس می‌گویند که هیچ نشانه‌ای از تمایل وی به آزار رسانی سراغ نداشته‌اند.
دادستانی شهر مارسی فرانسه نیز گفته است که انگیزه کمک خلبان فعلا برای ما درک نکردنی است، اما به نظر می‌رسد که وی قصد منهدم کردن هواپیما را داشته است. «او دادطلبانه اجازه داده است که ارتفاع پرواز پایین بیاید، هیچ دلیلی برای این موضوع نیست، او دلیلی نداشت که از بازگشت خلبان به کابین ممانعت کند، او هیچ دلیلی نداشت که به هشدار کنترل هواپیما درباره کم شدن ارتفاع پرواز پاسخ ندهد».
 وی گفت که از اطلاعات بدست آمده از جعبه سیاه هواپیما واضح است که خلبان تلاش کرده است که با زور وارد کابین شود، شما می‌توانید ضربات محکم وی برای باز کردن در را بشنوید.
 وی همچنین گفت که بسیاری از سرنشینان هواپیما تا لحظه سقوط از ماجرا بی‌خبر بوده‌اند.
کارستن اسپور مدیر اجرایی شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا که مالکیت این هواپیما را داشته است می‌گوید که وی خدمه‌های هواپیما را با دقت انتخاب می‌کند و از لحاظ روانی آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد.
 به گفته وی، موضوع رعایت قوانین امنیتی و سخت‌گیری‌ها نیست، استانداردهای این شرکت «فوق العاده بالا» است.
رویترز می‌نویسد که هم اکنون تمرکز بر روی انگیزه کمک خلبان است که دو سال قبل وارد این شغل شده و تجربه ۶۳۰ ساعت پرواز داشته است، در حالی که خلبان هواپیما تجربه شش هزار ساعت پرواز داشته است.
 دادستانی مارسی می‌گوید که «سوء قصد» نمی‌تواند نام مناسبی بر این اقدام کمک خلبان باشد، چون زمانی که شما مسئولیت مرگ صد نفر یا بیشتر را در اختیار دارید، این کلمه به چنین اقدامی اطلاق نمی‌شود.
 وی گفت که خانواده کمک خلبان وارد فرانسه شده‌اند تا به کشته شدگان ادای احترام کنند، اما آن‌ها از دیگر افراد جدا نگه داشته شده‌اند.
یکی از آشنایان همکار کمک خلبان گفته است که وی واقعا حرفی برای توضیح این حادثه پیدا نمی‌کند. «وی آدمی شوخ و در بسیاری از مواقع ساکت بود».
 آخرین عکسی که از لوبیتس در صفحه فیس بوکش گذاشته شده است نیز وی را نشان می‌دهد که لبخند زنان در کنار پل دروازه طلایی سان سانفرانسیسکو ایستاده است.
 دادستانی مارسی همچنین گفت که مکالمات کمک خلبان با خلبان، قبل از اینکه خلبان هواپیما از کابین خارج شود نیز طبیعی بوده است.
با این حال هنوز جستجو‌ها برای پیدا کردن دومین جعبه سیاه هواپیما ادامه دارد.
 پس از وقایع ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ و حملات تروریستی به خاک آمریکا، در کابین خلبان‌ها در تمامی هواپیما‌ها فقط از داخل قفل می‌شود و از بیرون تنها می‌توان با یک کد دیجیتالی در را باز کرد، اما همین کد را هم می‌توان از داخل کابین از کار انداخت.
 کار‌شناسان تحقیق تصادفات هوایی فرانسه می‌گویند آن‌ها نوار مکالمات و صداهای کابین خلبان را تا پیش از سقوط هواپیما استخراج کرده‌اند.
 بر اساس این نوار، صدای نفس‌های منظم کمک‌خلبان که در را به روی خلبان باز نمی‌کند تا آخرین لحظه پیش از سقوط هواپیما شنیده می‌شود.