۱۳۹۳/۰۸/۰۶

قطار پنج‌ستاره 'عقاب طلایی' به تهران رسید

 بیشتر مسافران قطار بریتانیایی و استرالیایی بودند                    
قطار توریستی پنج‌ستاره‌ای که دو هفته پیش بوداپست، پایتخت مجارستان را به مقصد ایران ترک کرده بود، امروز دوشنبه، ۲۷ اکتبر (۵ آبان) به تهران رسید.۷۰ مسافر قطار "عقاب طلایی" عمدتا گردشگرانی از بریتانیا و استرالیا بودند که برای این سفر زمینی دو هفته‌ای بین ۱۰ تا ۲۴ هزار یورو هزینه کرده بودند.
این قطار ۱۳ واگن دارد که دکور پرزرق‌ و برق داخل آنها با چوب گران‌قیمت و به سبک دهه پنجاه میلادی طراحی شده است."عقاب طلایی" روز ۱۵ اکتبر (۲۳ مهر) بوداپست را ترک کرد و با گذر از کشورهای رومانی، بلغارستان و ترکیه از گذرگاه مرزی رازی وارد ایران شد.

'تصویر رسانه‌ها از ایران اشتباه است'

مسافران عقاب طلایی امروز دوشنبه وارد تهران شدند
اولین مقصد تور "جواهرات پارسی" در داخل ایران شهر زنجان بود و بعد از آن مسافران آن از یزد و اصفهان و شیراز بازدید کردند و در نهایت به تهران رسیدند.این گردشگران خارجی بعد از بازدید از جاذبه‌های توریستی تهران دو روز دیگر با هواپیما به کشورهایشان باز خواهند گشت.
باب، یکی از مسافران این قطار لوکس که ساکن آدلاید استرالیاست به خبرگزاری فرانسه گفت که در تمام شهرهای مسیر در داخل ایران برخورد مردم "بسیار دوستانه" بوده است.او گفت: "آنچه در روزنامه‌ها درباره ایران می‌خوانید تصویر اشتباهی به شما می‌دهد. رسانه‌ها سوی غلط ماجرا را می‌بینند."
قطار عقاب طلایی فردا سه‌شنبه (۲۷ اکتبر/۶ آبان) با مسافرانی تازه تهران را به مقصد بوداپست ترک خواهد کرد.بنابر اعلام شرکت سازمان‌دهنده این تور، ۱۲ سفر مشابه برای سال آینده میلادی برنامه‌ریزی شده که قیمت گرانترین بلیط آن به ۲۹ هزار یورو می‌رسد.
 

بدرقه مسافران تهران در ایستگاه راه‌آهن بوداپست                    
مسافران عقاب طلایی بین ۱۰ تا ۲۴ هزار یورو برای این سفر هزینه کردند
مسافران قطار بعد از دو روز اقامت در تهران با هواپیما به کشورهایشان برمی‌گردند
قطار عقاب طلایی فردا سه‌شنبه با مسافرانی تازه تهران را به مقصد بوداپست ترک خواهد کرد

'جای زن‌ها اینجا نیست'

تبعیض و محدودیت بر اساس جنسیت ابعاد مختلفی از زندگی زنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از جمله زنان گاه به خاطر زن بودن از حضور در اجتماع، فضاهای عمومی و برخی مکان‌ها بازداشته می‌شوند. این مجموعه نگاهی است به برخی از جاهایی که "جای زن‌ها نیست.
  • "خط مقدم

اغلب ارتش‌های دنیا زنان را در پست‌هایی که شامل نبرد در خط مقدم باشد به کار نمی‌گیرند. البته برخی از کشورها این محدودیت را برطرف کرده یا قصد رفع آن را دارند. به عنوان نمونه ارتش ایالات متحده آمریکا از سال ٢٠١٣ ممنوعیت حضور زنان در خط مقدم را لغو کرده است.

البته چنین محدودیتی از طرف ارتش‌ها به این معنی نیست که زن‌ها نمی‌جنگند. به عنوان نمونه در ماه‌های اخیر زنان کرد در کنار مردان در جبهه جنگ علیه پیکارجویان داعش حضور داشته‌اند.
  • در پاریس با شلوار


کمتر از یک سال است که شلوار پوشیدن در پاریس برای زنان قانونا مجاز است.
بیشتر از ٢٠٠ سال پیش در فرانسه قانونی به تصویب رسید که مطابق آن زنان اگر می‌خواستند "مثل مردها" لباس بپوشند، باید از پلیس مجوز می‌گرفتند. هرچند که این قانون سال‌ها در عمل اجرا نمی‌شد، در سال ٢٠١٣ بود که رسما منسوخ شد.
  • در پاریس با برقع


فرانسه از سال ٢٠١٠ با تصویب قانونی پوشیدن برقع را ممنوع کرده است. سوئیس هم ممنوعیت مشابهی دارد و در برخی کشورهای دیگر اروپایی زنان نمی‌توانند در محیط‌هایی مثل مدارس حجاب اسلامی داشته باشند.
  • پشت فرمان در عربستان


احتمالا شنیده‌اید که در عربستان سعودی زنان حق رانندگی ندارند و نمی‌توانند پشت فرمان بنشینند.
اما این تنها گوشه‌ای از محدودیت‌هایی است که زنان در عربستان با آنها مواجهند. اغلب ابعاد زندگی اجتماعی زنان، از حضور در مکان‌های عمومی و خیابان‌ها گرفته تا کار کردن و سفر منوط به رضایت پدر یا شوهر زن است.
  • رای‌گیری در واتیکان


واتیکان، کوچکترین کشور دنیا، نظام سیاسی ویژه‌ای دارد که در آن عملا همه قدرت در دستان پاپ، رهبر کاتولیک‌ها است. خود پاپ توسط اسقف‌ها انتخاب می‌شود. زن‌ها نمی‌توانند اسقف شوند و به این ترتیب سیاست در واتیکان جای زن‌ها نیست.
اصولا از میان چند صد ساکن واتیکان، حدود سی نفر آنها زن هستند.
  • کوه آتوس


کوه آتوس در یونان جزو میراث فرهنگی جهانی است. در این کوهستان عده‌ای راهب مسیحی ارتدوکس زندگی می‌کنند که معتقدند حضور زن‌ها رشد معنوی آنها را کند می‌‎کند. به همین خاطر ورود زنان به این کوهستان ممنوع است.
  • کوهستان اومینه


کوهستان اومینه مکانی مقدس برای یکی از شاخه‌های آیین بودایی در ژاپن است. بخش‌هایی از این کوهستان به روی زنان بسته است و البته بخش‌هایی هم مختص زنان است.
  • در اماکن مقدس هنگام عادت ماهانه


بسیاری از ادیان عادت ماهانه زنان را ناپاک و نجس می‌دانند و در این دوره محدودیت‌هایی برای زنان وضع می‌کنند. به غیر از اینکه اغلب دین‌ها رابطه جنسی هنگام عادت ماهیانه را منع می‌کنند، شاخه‌هایی از یهودیت، مسیحیت و اسلام از زنان می‌خواهند که در این دوره متون مقدس را لمس نکنند و به اماکن مقدس نروند.
  • باشگاه گلف


گلف به طور تاریخی یک سرگرمی مردانه بوده و بسیاری از باشگاه‌های گلف هنوز هم تنها مردان را به عضویت می‌پذیرند. ماه گذشته یکی از قدیمی‌ترین باشگاه‌های گلف بریتانیا بعد از ٢٦٠ سال اعلام کرد که زنان هم می‌توانند به عضویتش در بیایند، اما هنوز برخی از باشگاه‌های مشهور مختص مردان است.
  • استادیوم ایران


تلاش زنان و دختران ایرانی برای رفتن به استادیوم‌ها و تماشای مسابقات ورزشی در کنار مردان سال‌ها است که به ماجرایی دامنه‌دار تبدیل شده است. آنها در مواردی اجازه پیدا کرده‌اند که به ورزشگاه‌ها بروند، اما اغلب مسابقه‌های بزرگ مردان در ایران بدون حضور زنان ایرانی برگزار می‌شود. در حالی که گاه زنان غیرایرانی به استادیوم راه داده می‌شوند.

این محدودیت‌ها البته به معنی کناره گرفتن زنان و دختران ایرانی از ورزش نیست - عکس از پارکور در پارک تولد تهران

کشف ۵۵ هزار یورو پول قاچاق در شکم زن اسپانیایی

پلیس فرودگاه جمهوری دومینیکن یک زن ۴۰ ساله‌ی اسپانیایی را که ۵۵ هزار یورو پول قاچاق در شکم خود حمل می‌کرد، بازداشت کرد. ماموران گمرک همچنین مبلغ ۵۴ هزار یوروی دیگر در چمدان این فرد پیدا کردند.
 
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه یک زن ۴۰ ساله اسپانیایی دومینیکن‌تبار توسط پلیس جمهوری دومینیکن در فرودگاه بین‌المللی پوونتا کانا بازداشت شده است.
این زن مبلغ ۵۵ هزار یورو (برابر حدود ۸۰ هزار دلار) را در ۱۶ کپسول جاسازی کرده و آن‌ها را در شکم خود حمل می‌کرده است. ماموران فرودگاه که به این فرد مشکوک شده بودند، پس از عکس‌برداری از شکم زن، "محتوای قاچاقی" را کشف کردند.
ماموران گمرگ همچنین مبلغ ۵۴ هزار یوروی دیگر را که این مسافر ۴۰ ساله در چمدانش جاسازی کرده بود، پیدا کردند.
طبق قوانین جمهوری دومینیکن، مسافران به این کشور اجازه دارند تا مبلغ ۸ هزار یورو را بدون اطلاع دادن به گمرک وارد کنند.
اداره مبازره با مواد مخدر جمهوری دومینیکن نیز در این ارتباط اعلام کرد که این زن اسپانیایی با پرواز شرکت هواپیمایی Jetairfly از بروکسل راهی پونتا کانا بوده است. گفته می‌شود که مبلغ کشف‌شده احتمالا از طریق خرید و فروش موادمخدر حاصل شده است.
این نخستین بار است که مقامات جمهوری دومینیکن موفق به بازداشت فردی شده‌اند که با جاسازی پول در شکم خود قصد قاچاق پول به این کشور را داشته است.

۱۳۹۳/۰۸/۰۵

درهای پناهگاه زیرزمینی موسولینی به روی عموم باز شد


 تصویری از پناهگاه زیر زمینی موسولینی در رم

بنیتو موسولینی دو دهه بر ایتالیا حکومت کرد. حال یکی از خصوصی‌ترین عرصه‌های زندگی این دیکتاتور در معرض دید عموم قرار گرفته است. از این پس علاقه‌مندان می‌توانند از پناهگاه زیرزمینی وی در پایتخت ایتالیا دیدن کنند.
موسولینی، رهبر فاشیست ایتالیا، یکی از نزدیک‌ترین هم‌پیمانان دیکتاتوری رایش سوم آلمان به رهبری آدولف هیتلر بود. او از سال ۱۹۲۲ تا ۱۹۴۳ حکومت کرد. او هم مانند هیتلر پناهگاه‌های زیرزمینی مقاوم در برابر حملات هوایی داشت. حال اداره فرهنگ ایتالیا درهای پناهگاه موسولینی در شهر رم را ۷۴ سال پس از ساخت این بنا برای نخستین بار به روی بازدیدکنندگان عادی گشوده است.
رسانه‌های ایتالیایی به نقل از اداره فرهنگ نوشته‌اند که این تصمیم "نگاهی عمیق به یکی از تاریک‌ترین برهه‌های تاریخی ایتالیا" را ممکن می‌کند.


آدولف هیتلر (چپ) و بنیتو موسولینی
پناهگاه یادشده در اصل انبار شراب در زیرزمین یک ویلا بوده است؛ ویلایی متعلق به یک خانواده نجیب‌زاده ایتالیایی. موسولینی دستور داد این محل را برای اقامت او و خانواده‌اش آماده کنند. با آغاز جنگ جهانی دوم که در آن ایتالیای فاشیستی شانه به شانه آلمان نازی می‌جنگید، "دوچه" (پیشوا) در سال ۱۹۴۰ دستور داد پناهگاه را در برابر حملات هوایی مقاوم‌سازی کنند.
دیوارهای بتنی این پناهگاه بیش از یک متر ضخامت دارند و درهای آن در برابر نفوذ هوا عایق‌بندی شده‌اند. این تدبیر برای مقابله با حملات احتمالی با گازهای سمی اندیشیده شده بود. علاوه بر این در سال‌های دهه ۱۹۴۰ در زیرزمین پناهگاه‌هایی از این دست دستگاه‌هایی نصب می‌شد که از قرار معلوم می‌توانستند هوای سمی را تصفیه کنند. بازدیدکنندگان از پناهگاه بنیتو موسولینی در رم می‌توانند یکی از این دستگاه‌ها را هم ببینند.


ماسک‌های ضد گاز در پناهگاه زیرزمینی موسولینی

۱۳۹۳/۰۸/۰۴

جزئیات بیشتر و تصاویری از مرد زن‌نمای بازداشت شده در اصفهان

 روز گذشته خبر بازداشت یک فرد مشکوک در حوادث اخیر اصفهان توسط یک نهاد امنیتی منتشر شد و امروز خبرنگار فارس در اصفهان به اطلاعات جدیدی از این مرد دست یافت که در جریان مسائل اخیر اصفهان با آرایش و لباس زنانه به تحریک افراد به بهانه اسیدپاشی می‌پرداخت.
از این فرد که «ب.م.ب» نام دارد، متولد ۱۳۵۲ و صاحب یک شرکت مستندسازی است، ادوات ارتباطی و جاسوسی کشف شده است.
این فرد که در تحریکات خود به بهانه اسیدپاشی در اصفهان، روی مساله ظلم به زنان اکید داشته تاکنون دو زن را طلاق داده و درصدد ازدواج با زن سومی است که این زن وکیل برخی عوامل مرتبط با فتنه ۸۸ در اصفهان است.
گفتنی است علاوه بر آرایش زنانه و تحریکات عمومی «ب.م.ب»، وجود لکه‌هایی بر روی دستان وی که احتمال می‌رود جای سوختگی باشد، شک و تردید ماموران امنیتی را نسبت به احتمال مشارکت وی در سناریوی اسیدپاشی را تقویت کرده است. البته این لکه های مشکوک در حال آزمایش است و فرضیه دست داشتن نامبرده در حادثه اسیدپاشی قطعی نیست.

 
 

افتتاح گالری جواهرات علی دایی و همسرش

علی دایی که پس از برکناری از سرمربیگری پرسپولیس، بیشتر فرصت کرده تا به امور تجاری خود بپردازد، هفته پیش فروشگاه ورزشی جدیدش را در نیاوران و با حضور پر تعداد ورزشکاران و هنرمندان افتتاح کرد.
دایی روز گذشته نیز در یکی از مناطق شمالی تهران، گالری جواهرآلات را با نام " گالری نور" افتتاح کرد و رسما وارد دنیای جواهرات و تجارت سنگ های قیمتی شد. طراحی این گالری بر عهده مونا فرخ آذری همسر علی دایی بوده است.
بر خلاف مراسم هفته گذشته افتتاحیه فروشگاه ورزشی دایی، به نظر می رسد مهمانان زیادی به مراسم افتتاحیه " نور " دعوت نشده بودند.
گالری نور که با توجه به محصولات و خدماتش به نظر می رسد با سرمایه ای عظیم تاسیس شده است، احتمالا اولین تجربه تجاری علی دایی خارج از دنیای ورزش است.
 

زن ایرانی‌تبار، سفیر احتمالی جدید آمریکا در سوئد

رئیس جمهور آمریکا یک زن ایرانی‌تبار را به عنوان سفیر جدید ایالات متحده در سوئد معرفی کرده است. آزیتا راجی متولد تهران است و سال‌های نخست زندگی‌اش را در ایران سپری کرده است. انتصاب وی در این سمت باید از سوی سنا تأیید شود.
 
ساختمان سفارت آمریکا در شهر استکهلم
 
باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، آزیتا راجی، شهروند ایرانی آمریکایی را برای تصدی سمت سفیر آمریکا در سوئد معرفی کرده است. خانم راجی یکی از فعالان اصلی در کارزار انتخاباتی اوباما بود و موفق شد تا بیش از ۳ میلیون دلار برای انتخاب مجدد اوباما به عنوان رئیس جمهور در سال ۲۰۱۲ جمع‌آوری کند. او همچنین در سال ۲۰۰۸ نیز به کارزار تبلیغاتی اوباما کمک مالی کرده بود.
آزیتا راجی متولد تهران است و نخستین سال‌های زندگی و تحصیل خود را در ایران سپری کرده است. او از دبیرستانی بین‌المللی در شهر لوزان سوئیس فارغ‌التحصیل شده و سپس برای نخستین بار در سن ۱۷ سالگی با هدف تحصیل در کالج راهی آمریکا شده است. طبق اطلاعات مندرج در سایت کاخ سفید، آزیتا راجی در نوجوانی اسکی‌باز حرفه‌ای و شطرنج‌باز بوده است.
او دارای سوابقی در زمینه تحصیل و زندگی در خاورمیانه، آمریکای لاتین، اروپای غربی و خاور دور است و به چند زبان از جمله فارسی و فرانسوی تسلط دارد.
آزیتا راجی چهره‌ای شناخته شده در زمینه استراتژی بازرگانی است و پیش‌تر در وال استریت و نیز در سمت معاون شرکت خدمات مالی و بانکداری جی پی مورگان فعالیت داشته است.
در جریان مبارزات انتخاباتی باراک اوباما در سال ۲۰۱۲، آزیتا راجی نایب رئیس کمیته مالی کارزار وی بود. او همچنین از سال ۲۰۰۸ در شورای مشورت ملی کمیته ملی حزب دمکرات آمریکا فعالیت دارد.
آزیتا راجی دارای مدرک در رشته‌های معماری و زبان فرانسه از کالج بارنارد و دانشگاه کلمبیاست و همچنین در رشته امور مالی موفق به کسب مدرک کارشناسی ارشد از مدرسه بازرگانی کلمبیا شده است.
او در حال حاضر همراه با خانواده‌اش در کالیفرنیای شمالی زندگی می‌کند.
انتصاب آزیتا راجی به عنوان سفیر جدید آمریکا در سوئد بایستی از سوی سنای آمریکا مورد تأیید قرار بگیرد. در این بین شماری از رسانه‌های هندی و پاکستانی پس از انتشار خبر معرفی آزیتا راجی از سوی باراک اوباما برای تصدی پست سفارت، به اشتباه از وی به عنوان یک هندی آمریکایی نام برده‌اند.

۱۳۹۳/۰۷/۲۹

پاسخ علی مطهری به اظهارات جنتی: چرا اینقدرازمحاکمه می ترسید؟

علی مطهری درنامه‌ای سرگشاده‌ به احمدجنتی، دبیرشورای نگهبان با اشاره به سخنان اخیر وی دریک برنامه تلویزیونی، «حصر شبیه حبس» موسوی و کروبی را فاقد توجیه قانونی و شرعی و اخلاقی و خلاف اصول متعدد قانون اساسی دانست.
به گزارش سحام به نقل ازایسنا، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی دراین نامه عنوان کرده که تا زمانی که عملکرد دو طرف حوادث سال ۸۸ دردادگاهی صالح رسیدگی و نتیجه اعلام نشود وجدان جامعه آرام نمی‌گیرد.
متن نامه علی مطهری به احمد جنتی به شرح زیر است:
آیت الله جنتی دامت برکاته
دبیر محترم شورای نگهبان
با اهداء سلام، دربرنامه شناسنامه مورخ ۹۳٫۷٫۲۵ شبکه ۳ سیما مطالبی درخصوص آقایان موسوی و کروبی فرمودید که اگر آنها محبوس نبودند و علیه شما شکایت می‌کردند بعید بود که پاسخ قانع‌کننده‌ای برای دادگاه صالح می‌داشتید. فرموده‌اید «حرکت آنها با حمایت و پشتیبانی جدی آمریکا و اسرائیل بوده است.»
این که پس از برخورد خشونت‌آمیز با یک اعتراض آرام مدنی و تبدیل آن به یک بحران، آمریکا و اسرائیل از معترضان حمایت کرده‌ باشند، دلیل براین نمی‌شود که آن حرکت از ابتدا با حمایت و پشتیبانی آنها انجام شده است. جناب‌عالی هم اگر به رویه‌ای درجمهوری اسلامی اعتراض کنید آنها پشت سرشما قرار می‌گیرند. آنها همیشه در فکر استفاده از فرصت‌ها برای براندازی نظام جمهوری اسلامی بوده و هستند، همان طور که ما از بحران‌های اجتماعی و اقتصادی که در غرب پدید می‌آید به نفع خود و در جهت تضعیف آنها استفاده می‌کنیم.
فرموده‌اید:«مسئله، براندازی نظام بود به اسم تقلب.» سؤال می‌کنم اگر مردمی بعد از یک انتخابات به نتیجه آن اعتراض داشتند و احساس کردند که مسئولان با برگزاری جشن ملی برای پیروز انتخابات مسئله را تمام شده تلقی کرده‌اند، چگونه باید رفتار کنند که متهم به براندازی نشوند؟ آنها راه‌پیمایی آرام میلیونی انجام دادند، اما این که چگونه پایان آن به خشونت کشیده شد معلوم نیست و مورد مناقشه است.
فرموده‌اید: «اگر بنا به محاکمه اینها بود هیچ قاضی عادل و آگاهی جز حکم اعدام برای آنها صادر نمی‌کرد.» اولا چرا بنا به محاکمه اینها نیست؟ چرا این قدر از محاکمه اینها هراس دارید؟ آیا جز این است که نگران روشن شدن برخی حقایق هستید وتبلیغات چندساله نقش برآب خواهد شد؟ ثانیا جناب‌عالی بدون‌آنکه دفاعیات آنها را بشنوید برای‌شان حکم اعدام صادرکرده‌اید. آیا این امرعدالت شما را زیرسؤال نمی‌برد و مخل عضویت شما درشورای نگهبان نیست؟ اکنون که آنها اصراربه محاکمه خود دارند چرا آنها را محاکمه نمی‌کنید وعلاقه‌مند به حصرشبیه حبس هستید که توجیه قانونی و شرعی و اخلاقی ندارد و خلاف اصول متعدد قانون اساسی است.
جالب‌تراین است که آقایان موسوی و کروبی را با موسولینی دیکتاتور وفاشیست ایتالیا قیاس کرده‌اید که همان طور که موسولینی را بدون محاکمه و فقط با شناختن او اعدام کردند، اینها نیز باید بدون محاکمه اعدام شوند. قطع‌نظرازاین قیاس مضحک که«از قیاسش خنده آمد خلق را» اساسا مگرمعیارقضاوت ما عدالت نیست؟ وآیا الگوی عمل و رفتار ما درحکومت، پیغمبراسلام وعلی(ع)هستند یا فلان قاضی ایتالیا؟ شما که همه کارهای غربی‌ها را رد می‌کنید چطوراین جا طرفدارآنها شده‌اید؟! آیا جز این است که به مذاق و روحیه شما خوش آمده است؟ و این یعنی خلل درعدالت ما.
فرمودید در ماه‌های اول پیروزی انقلاب به امر شهید مطهری برای قضاوت به خوزستان رفتم. امیدوارم درآن دوره این گونه قضاوت نکرده باشید.
درباره رفتار برخی اعضای شورای‌ نگهبان درانتخابات سال ۸۸ که ازکاندیدای‌ خاص حمایت کردند و برخی انتقاد کرده‌اند، فرموده‌اید «این یک مغالطه است، ‌مهم این‌ است که این طرفداری خود را در رأی خویش اثر ندهند.» اما از یک نکته غفلت ورزیده‌اید و آن این که این‌گونه اعلام حمایت‌ها اعتماد مردم و کاندیداها به قاضی و داور را به شدت کاهش می‌دهد و حتی صلاحیت او را زیرسؤال می برد اگرچه او تمایل قلبی‌اش را در رأی خود دخالت ندهد، اتفاقی که در سال ۸۸ افتاد.
درپایان به عرض می‌رسانم که انتقادات اینجانب به سخنان امثال جناب‌عالی به این معنی نیست که آن دو محصور را مبرّا از خطا می‌دانم، بلکه مسئله، اجرای عدالت است که قُتل امیرالمؤمنین لشده عدله، و الحق القدیم لایبطله شیء، و تا زمانی که عملکرد دوطرف فتنه سال ۸۸ در دادگاه صالح رسیدگی و نتیجه اعلام نشود وجدان جامعه آرام نمی‌گیرد، واگر به قول شما بنا برعدم محاکمه است پس هیچ یک از دو طرف نباید درحصر باشند و البته آنها پس از آزادی، مصالح کشور و انقلاب را رعایت خواهند کرد. مسئله، فراتراز این دونفر، اصلاح یک رویه براساس عدالت است. امیدوارم حضرت‌عالی به جای کوبیدن برطبل اختلاف،‌ به حل این معضل که آینده انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند کمک نمایید.
با تقدیم احترام
علی مطهری»

۱۳۹۳/۰۷/۲۵

قطار مسافربری لوکس بوداپست - تهران سفر خود را آغاز کرد

عکس تزئینی است
با یک بلیط گران‌قیمت می‌توان از پایتخت مجارستان با شکوه و جلال به پایتخت ایران مسافرت کرد. همه‌ی بلیط‌های اولین سفر قطار به فروش رفته است. نیروهای نظامی ایران امنیت قطار را در خاک کشور تامین می‌کنند.
 خبرگزاری "رویترز" گزارش داد که یک قطار مسافربری خصوصی لوکس اولین سفر خود را از بوداپست به تهران روز چهارشنبه(۱۴ اکتبر) آغاز کرد.
کابین‌های این قطار مجلل همه به حمام و دستشویی لوکس مجهز هستند و در سالن غذاخوری مسافران غذای خود را با نوای اجرای زنده پیانو صرف می‌کنند.
هر بلیط سفر از بوداپست که محل حرکت قطار است تا تهران که ایستگاه و مقصد نهایی است، بین ۹ هزار تا ۲۰ هزار پوند خرج دارد و بیشتر مسافران اولین سفر شهروندان استرالیایی و بریتانیایی‌‌اند. قطار در مسیر خود از کشورهای منطقه‌ی بالکان (رومانی و بلغارستان) و ترکیه نیز عبور می‌کند و در بعضی از این مناطق توقفی برای گشت‌وگذار مسافران خواهد داشت.
تیم لیتلر، بنیادگذار و رئیس موسسه‌ی "گلدن ایگل" که این تور را برنامه‌ریزی کرده، به خبرگزاری رویترز گفت: «در صنعت توریسم اتفاق تازه‌ای رخ داده است. افراد زیادی مشتاق‌اند به ایران سفر کنند، اما می‌خواهند که سفرشان با امنیت و آرامش توام باشد.»
لیتلر می‌گوید تور سفر با این قطار لوکس به پایتخت ایران، این امکان را برای مسافران فراهم کرده که با آسودگی و امنیت به ایران سفر کنند و از دیدنی‌های این مسیر طولانی نیز لذت ببرند. تمام بلیط‌های اولین سفر قطار به فروش رفته و با این‌که هزینه‌ی این سفر بالاست، استقبال از این امکان تازه خوب است.

نیروهای نظامی ایران امنیت قطار را تامین می‌کنند

قطار در طول مسیر خود از کشورهایی عبور خواهد کرد که درحال حاضر اوضاع چندان امنی ندارند. با این‌حال تیم لیتلر می‌گوید با همه‌ی کشورها هماهنگی کامل به عمل آمده است.
او می‌گوید برخی از کشورهای مسیر "امکان‌های بیشتری" برای تامین امنیت قطار و مسافران پیشنهاد داده‌اند و ایران نیز اعلام کرده که نیروهای نظامی کشور قطار را در داخل مرزهای ایران همراهی خواهند کرد تا هیچ‌گونه مشکلی رخ ندهد.
لیتلر می‌گوید برای ایران بسیار بااهمیت است که صنعت توریسم خود را توسعه دهد و این کشور می‌خواهد از این فرصت استثنایی نهایت استفاده را ببرد.
مسافران اولین سفر این قطار گران‌قیمت به رویترز گفتند که از همه‌ی خدمات قطار راضی‌اند و بسیار هیجان‌زده‌اند که بالاخره می‌توانند ایران را ببینند. قطار قرار است به شهرهای دیگر ایران نیز سفر کند تا مسافران دیدنی‌های شهرهای مختلف ایران را ببینند.
در طول مسافرت، مسافران در کابین‌های مجلل داخل قطار اقامت خواهند کرد.