۱۳۹۰/۰۵/۰۵

"جرائم سعیدمرتضوی محدود به بازداشتگاه كهریزك نیست"

به گزارش آخرین نیوز، پیمان حاج محمودعطار، وكیل پایه یك دادگستری در خبرآنلاین نوشت:
از آن روزهایی كه درتابستان ۱۳۸۸ بنابه دستور مطاع مقام معظم رهبری، بازداشتگاه كهریزك تعطیل و قضات متهم در قتل كشته شدگان در این بازداشتگاه به ویژه آقای سعیدمرتضوی، دادستان معزول تهران، تحت تعقیب مراجع قضایی قرارگرفتند، همگان جرائم و اتهامات منتسبه به ایشان را صرفا محدودبه قضیه بازداشتگاه یادشده و شكایت اولیاء دم مقتولین این بازداشتگاه می دانستند.
تاجایی كه كمیته ای ازسوی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، جناب دكترعلی لاریجانی تحت عنوان كمیته حقیقت یاب مجلس درخصوص اتهامات آقای مرتضوی درباره كهریزك تشكیل و گزارش این كمیته پس از تحقیقات مفصل درصحن علنی مجلس قرائت گردید و وكلای ملت بااكثریت قاطع خواهان محاكمه سریع و دقیق آقای مرتضوی و سایرقضات ذیمدخل در بازداشتگاه كهریزك شدند.
دادسرای عالی انتظامی قضات و سایر مراجع قضایی نیز به اتهامات مرتضوی صرفادر رابطه با قتلهای این بازداشتگاه رسیدگی و تصمیم گیری كردندكه به حمدالله حكم به تعلیق و سلب مصونیت قضایی آنان داده شد.
اما پرسشی كه باید مردم و مسوولین از قوه قضاییه بكنند اینست كه آیا جرائم ارتكابی سعید مرتضوی و اتهامات وارده به وی فقط مربوط به بازداشتگاه كهریزك و قتلهای انجام شده درآن است؟ آیا سعید مرتضوی درطول خدمت دردستگاه قضایی وبه ویژه درمدت زمانی كه تصدی دادستان عمومی و انقلاب تهران راداشت مرتكب هیچ جرم و تخلف دیگری نگردید؟
اینجانب بعنوان یك وكیل دادگستری كه شخصا یكی از شكات خصوصی مرتضوی هستم می گویم كه اتهامات مشارالیه فقط محدود به موضوع بازداشتگاه كهریزك نیست. ایشان تخلفات و اتهامات بسیاری دارد از جمله مداخله وی در پرونده اتهامی فروش سوالات كنكوردانشگاه آزاد اسلامی كه منجربه تصویب طرح تحقیق و تفحص مجلس ازدانشگاهها و موسسات آموزش عالی كشورشد (آقای علیرضازاكانی، نماینده مردم تهران درمجلس مستندات محكمه پسندی در رابطه با اتهام مرتضوی درآن پرونده ارائه كرده است.)
همچنین می توان به تشكیل پرونده امنیتی توسط سعیدمرتضوی اشاره كرد، تحت عنوان باند پالیزدار و دستگیری افراد متعدد با دستور مستقیم وی تحت عناوین واهی و بی اساس مشاركت در تشكیل باند ضدامنیتی و بازداشت غیرقانونی این افراد در سلول انفرادی برای زمانهای طولانی و صدوركیفرخواست های بی اساس برای آنان كه نهایتا بی اساس بودن اتهامات مندرج دركیفرخواست آقای مرتضوی در دادگاه اثبات و متهمین تبرئه شدند.
نكته جالب توجه ارتباط دو پرونده بالا با یكدیگر است. بدین شرح كه وقتی با حیله های مختلف، آقای مرتضوی موفق به منحرف نمودن مسیر پرونده فروش سوالات كنكوردانشگاه آزادشد، مدتی بعدكمیسیون تحقیق و تفحص مجلس ازقوه قضائیه گزارش خودرا درخصوص تخلفات برخی ازقضات درصحن علنی مجلس قرائت نمود و نام مرتضوی بعنوان متهم ردیف اول عنوان گردید، مشارالیه كه عرصه را برخود تنگ دید برای جلوگیری مجلس از پیگیری مجددموضوع، سخنرانی عباس پالیزدار را كه صرفا یك اتهام ساده و آنهم صرفا منتسب به شخص وی بودامنیتی قلمدادكرده و هرآن كس راكه با پالیزدار ولو برای مدت محدود همكاری داشت، تحت عنوان مشاركت در باندضدامنیتی دستگیرو مدتهای مدیدی در بازداشتگاه نگهداری كرد.
اینجانب بعنوان متهم ردیف پنجم كیفرخواست تنظیمی سعیدمرتضوی و متهم به مشاركت با پالیزدار درتشكیل باند یادشده كه بعدها از سوی قضات سلیم النفس دادگاه تجدیدنظر از كلیه اتهامات وارده ازسوی مرتضوی برائت حاصل نمودم ، بدین وسیله اعلام می كنم كه حتی اگر (برفرض محال) مرتضوی و قضات همكار وی در قضیه بازداشتگاه كهریزك ازاتهامات مربوط به پرونده آن بازداشتگاه تبرئه شده باشند (كه این ادعا كذب محض می باشد) بازهم باید همگان بدانند كه مرتضوی بابت جرائم و اتهامات دیگر باید تحت بازجویی و پیگرد دستگاه عدالت گستر قضایی قرار گرفته و به كیفر خودبرسد زیرا كه بشارت خداوند حق است كه فرمود:
وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ

۱۳۹۰/۰۵/۰۲

متهم حملات نروژ: کارم وحشتناک اما ضروری بود

وکیل اندرس برینگ برویک، متهم اصلی در حملات دوگانه روز جمعه در نروژ، مسوولیت این وقایع را پذیرفته و گفته است که اقداماتش "وحشتناک" ولی "ضروری" بوده است.
حملات دوگانه روز جمعه در نروژ که شامل انفجار بمب در مرکز اسلو و تیراندازی به شرکت کنندگان در اردوی نوجوانان حزب حاکم در جزیره ای در خارج از پایتخت نروژ بود، ۹۲ کشته و صدها زخمی برجا گذاشته است.
اندرس برینگ برویک، ۳۲ ساله که گفته می شود یک مسیحی افراطی و شهروند نروژ است، متهم است ۸۵ نفر را در اردوی تابستانی نوجوانان حزب کارگر در جزیره اوتوئیا در شمال غرب اسلو کشته است.
دو ساعت قبل از آغاز این حمله ۷ نفر در انفجار بمبی در نزدیکی دفتر نخست وزیر نروژ کشته شدند.
وکیل آقای برویک افزود موکلش قصد دارد دوشنبه در دادگاه درباره این حملات توضیح دهد.
پلیس احتمال می دهد که فرد دیگری در این حملات با آقای برویک همدست بوده است.
پلیس می گوید از سرنوشت چند نفر هنوز خبری در دست نیست و ممکن است این افراد برای نجات جان خود در تیراندازی های جزیره اوتوئیا، خود را به آب انداخته و غرق شده باشند.
این حملات پر تلفات ترین حادثه در نروژ از زمان جنگ جهانی دوم است و باعث بهت مردم این کشور شده است.
پادشاه و ملکه نروژ و ینس استولتنبرگ، نخست وزیر این کشور، با بستگان قربانیان این حمله به اردوی تابستانی نوجوانان ابراز همدردی کرده‌اند.
نخست وزیر نروژ بعد از دیدار با نجات‌یافتگان و بستگان آنها گفت که در این ملاقات‌ها "عمیقا متأثر" شده است.
جزئیات جدید
در حالی که تحقیقات بر سر این رویدادهای خونین ادامه دارد، جزئیات بیشتری در باره متهم اصلی منتشر شده است.
در کلیپ ویدئویی در سایت یوتیوب، تصاویری از اندرس برینگ برویک دیده می شوند که در یکی از آنها او اسلحه خودکاری در دست دارد.
 اندرس برینگ برویک

اندرس برینگ برویک با راستگرایان افراطی ارتباطاتی داشته است
در یادداشت هایی که به نظر، توسط این فرد در اینترنت منتشر شده، به "اسلامی شدن" اروپا اشاره شده و اشاره مستقیمی به محل اردوی تابستانی حزب کارگر برای نوجوانان شده است.
حزب کارگر نروژ از قدیم با سیاست های مهاجرتی به این کشور موافق بوده است.
به گزارش رسانه‌های محلی، فرد متهم که الان در بازداشت پلیس است، با راستگرایان افراطی ارتباطاتی داشته است.
نیروهای پلیس جمعه شب آپارتمان اندرس برینگ برویک را در اسلو بازرسی کرده‌اند و بازجویی از او همچنان ادامه دارد.
به گفته رئیس پلیس نروژ، دولت نروژ در گذشته با گروه‌های نئونازی مشکلاتی داشته است، ولی تصور می‌شد که چنین گروه‌های افراط گرایی تا حد زیادی تضعیف شده‌اند و دیگر تهدیدی جدی به شمار نمی‌روند.

۱۳۹۰/۰۵/۰۱

 در پی دو حمله تروریستی در اسلو و حومه آن دهها نفر کشته و زخمی شدند؛ در انفجار بمب در نزدیکی دفتر نخست‌وزیری این کشور دست کم ۷ نفر کشته و دهها تن دیگر زخمی شده‌اند؛ کمی پس از آن فردی مسلح، که یونیفورم پلیس بر تن داشت، به روی اردوی جوانان حزب کارگر در حومه اسلو آتش گشود که مرگ ۱۰ تن تاکنون به تایید رسیده است.

۱۳۹۰/۰۴/۲۹

آقاي مرتضوي از كدام دادگاه تبرئه شده ايد؟!

سعيد مرتضوي، دادستان سابق تهران و از متهمان ردیف اول جنایت کهریزک در مطلبي كه براي برخی نشريات فرستاده و در برخی خبرگزاری های رسمی نیز منتشر شد، اتهامات وارده به خود درباره مسائل بازداشتگاه كهريزك را نه تنها رد كرده، بلكه اظهار داشته كه وي از همه اتهامات در اين باره هم تبرئه شده است، در حالي كه اطلاعات خبرنگار «تابناک»، حكايت از اين دارد كه وي نه تنها تبرئه نشده، بلكه شكايت دو تن از اولياي دم جانباختگان حادثه كهريزك، هنوز در دادگاه، بررسي نشده است.
به گزارش «تابناک»، سعيد مرتضوي در مطلبي كه روز گذشته براي نشريات فرستاده، مدعی شده كه بر پایه رأي داداگاه، وي هيچ گونه مدخليتي در حادثه كهريزك نداشته و از همه اتهامات تبرئه شده است.
وي در اين باره مي گويد:
«دادسرای کارکنان دولت بيش از يك سال است به موضوع شکایت خانواده‌های مذکور علیه سه نفر از قضات ویژه رسیدگی کرده و با استعلام از مبادی ذی‌ربط و انجام تحقیقات لازم و مکفی، سرانجام طی ۴۳ صفحه، قرار منع تعقیب قضات را صادر و صریحاً در این رسیدگی اعلام شده که قضات دادسرای تهران در این حادثه هیچ گونه مدخلیتی نداشته و کوچک‌ترین قصور یا اتهامی متوجه آنان نیست. تصمیم بازپرس دادسرا توسط قاضی اظهار نظر دادسرای کارکنان دولت تأیید و قرار صادره به طرفین ابلاغ شده است».
با وجود این، دو نكته زير نشان مي دهد كه مرتضوي نه تنها تبرئه نشده، بلكه پرونده وي با وجود قول مقامات عالي رتبه قضايي به اولياي دم حادثه كهريزک، هنوز بررسي نشده است:
نخست اینکه: پس از روشن شدن ماجراي كهريزك و دستور ویژه رهبر انقلاب براي رسيدگي به اين امر، پدر مرحوم كامراني خود، مستقل عليه سعيد مرتضوي در شعبه 13 دادگاه کارکنان دولت طرح شكايت مي كند كه با تلاش هاي مرتضوي، قاضي مقدمي، قرار منع تعقيب صادر می کند و بر همان اساس، تا مدتی تعليق مرتضوی و دو قاضی متهم دیگر در دادسرای انتظامی قضات به تعویق افتاد.
به دنبال آن، آقای كامراني به اين حكم اعتراض مي كند و قاضي آزمايش که پس از قاضی مقدمی، مسئولیت شعبه 13 را به عهده گرفت، با وجود تلاش هاي مرتضوي، قرار منع تعقيب وي را لغو کرده و آن را پس می فرستد و این در حالی است که پس از آن نیز قاضي آزمايش از آن شعبه رفته و پرونده همچنان با رد قرار منع تعقيب مرتضوي ادامه دارد.
در واقع در آخرين حكم موجود براي شكايت كامراني از مرتضوي، قرار منع تعقيب لغو شده و معلوم نیست، چرا مرتضوي در این باره خلاف واقع می گويد.
دوم اینکه: همه ماجراي تعقيب و منع تعقيب فوق الذکر، تنها مربوط به پرونده شکایت پدر مرحوم كامراني بوده و اين در حالي است كه آقايان روح الاميني و جوادي فر كه جداگانه در شعبه ديگري ـ شعبه 3 به ریاست قاضی فضلعلی ـ اقامه دعوي كرده اند، هنوز حتی با بازپرس مربوطه دیدار نداشته اند، چه برسد به اینکه شكايتشان در دادگاه رسیدگی و مرتضوی تبرئه شده باشد؛ البته گفتنی است، قاضی فضلعلی نیز از آن شعبه رفته است.
ناگفته نماند که براي شكايت آقايان روح الاميني و جوادي فر، نه تنها جلسه و دادگاهي برگزار نشده، بلكه آقاي مرتضوي، مورد بازپرسي هم قرار نگرفته است؛ بنابراین، وي از چه چيزي تبرئه شده که حتی شکات پرونده نیز ار آن بی خبرند، خدا عالم است؟! البته شاید هم مرتضوی، برگزار نشدن دادگاه را دلیل بر تبرئه خود می داند که...
اين در حالي است که هرچند رئيس جمهور در اقدامي شگفت آور، متهم ردیف اول جنایت كهريزك را ـ كه رهبر انقلاب و افكار عمومي از وقايع صورت گرفته در آن اعلام انزجار كردند ـ به يك پست مهم اجرايي و نظارتي گمارده، با اين حال، این مسأله نمی تواند شانه قوه قضائيه را از رسیدگی به آن خالی کند.
بنابراین، بايد گفت به جاي اين مشاجرات خسته كننده، ضروری است قوه قضائيه با صدور بيانيه اي، آخرين تحولات مربوط به اين پرونده را به آگاهی عموم مردم برساند و اين اميد را در دل مردم پدید بياورد كه قوه قضائيه جمهوري اسلامي، مظهر قسط و عدالت علوي است، چه، بنا بر هر مصلحتی، اگر پرونده مهمي چون اين پرونده به نتيجه نرسد و مردم احساس كنند كه متهم از نزد خود، خود را تبرئه مي كند، آسيب جدي به اين قوه ـ كه دادخواه مظلومين در روزهاي سخت زندگي شان است ـ وارد خواهد آمد.

۱۳۹۰/۰۴/۲۸

عباس پاليزدار: با دستور اكيد رهبري به اسناد قوه قضاييه دست يافتيم


عباس پاليزدار در سخنراني معروف سال ۱۳۸۷ در دانشگاه همدان
عباس پاليزدار، دبير پيشين هيات تحقيق و تفحص مجلس از قوه قضاييه كه در سال ۱۳۸۷ برخي از مقام‌هاي عالي‌رتبه جمهوري اسلامي را به فساد مالي و اقتصادي متهم كرده بود، مي گويد كه با موافقت رهبر جمهوري اسلامي به اسناد قوه قضاييه درباره فساد مالي دست يافته بود.
عباس پاليزدار در گفت و گويي با روزنامه شرق كه در شماره روز دوشنبه اين روزنامه منتشر شده، اعلام كرده است، رهبر جمهوري اسلامي براي دسترسي هيئت تحقيق و تفحص مجلس به اسناد قوه قضاييه «دستور اكيد» داده بود.
آقاي پاليزدار كه در سال ۱۳۸۷ در سخنراني‌هايي در چند دانشگاه شمار زيادي از سران جمهوري اسلامي را به فساد مالي گسترده متهم كرده بود، با اعلام اين كه پيشتر اقدامات خود را با «مجموعه رياست‌جمهوري و شخص احمدي‌نژاد» هماهنگ مي‌كرد، گفته است: «آقاي احمدي‌نژاد در شعارهايش هميشه مبارزه با فساد را مطرح مي‌كرد و ما فكر مي‌كرديم حتما اين شعار‌ها قرار است به عمل تبديل شود. بنابراين سمت ايشان زياد رفتيم و نماينده‌هايي هم در وسط كار وقتي ديدند ما جدي هستيم، كم‌كم به ما پيوستند.»
دبير پيشين كميته تحقيق و تفحص مجلس شوراي اسلامي از قوه قضاييه افزوده است: «البته تشكيل كميته تحقيق و تفحص و اينكه به مصوبه مجلس تبديل شود، زمان زيادي برد. بعد هم كه مصوبه مجلس شد، با وجود اينكه مصوبه مجلس را داشتيم، خيلي تلاش كرديم تا به قوه قضاييه ورود كنيم. اجازه ورود به دستگاه قضايي را نداشتيم. عنوان مي‌شد قوه قضاييه زير نظر رهبري است و اجازه ورود نداريم. تا اينكه نمايندگان ملاقاتي با رهبري داشتند و مجلس با رهبري براي انجام اين كار هماهنگي انجام دادند. دستور اكيد رهبري اجازه ورود به قوه قضاييه را داد.»
عباس پاليزدار كه به دنبال «افشاگري‌هايش» عليه برخي از مقام‌هاي عالي‌رتبه سياسي و مذهبي در خرداد ماه سال ۱۳۸۷ بازداشت و از سوي دادگاهي در تهران به تحمل ۱۰ سال زندان محكوم شده بود تيرماه سال ۱۳۸۸ پس از تحمل بيش از يك سال زندان با وثيقه ۳۵۰ ميليون توماني آزاد شد.
در حالي كه وي در سخنراني‌هاي خود در سال ۱۳۸۷ از محمود احمدي‌نژاد به عنوان شخصي كه قصد دارد «دست مفاسد اقتصادي را كوتاه كند»، حمايت مي‌كرد، در اظهارات تازه خود دولت را به «سواستفاده» از خود متهم كرده است.
آقاي پاليزدار در اين باره به روزنامه شرق گفته است: «بارها گفته‌ام كه دولت به هيچ‌وجه، انگيزه مبارزه با فساد را نداشت. اين امر براي دولت فقط يك نردباني براي بالا رفتن بود... با اين شعاري كه سر داده شد، مردم گمراه شدند. امثال پاليزدار‌ها هم ابزار شدند كه مردم بپذيرند، قرار است با فساد مبارزه شود.»
وي همچنين در پاسخ به اين پرسش كه از چه زماني متوجه شد از وي «سواستفاده» مي‌شود، گفته است: «زماني متوجه شدم كه نزديك پايان كار بوديم. يعني زماني كه سخنراني‌هاي ما بود. پيش از آن براي رفتن به سخنراني‌ها تشويق مي‌شديم، اما يك هفته قبل از بازداشت، ناگهان اعتراض‌ها شروع شد كه پاليزدار‌ داري چه كار مي‌كني؟ چرا ‌داري شلوغ مي‌كني؟ چرا شروع به زدن همه كرده‌اي؟»
دبير پيشين كميته تحقيق و تفحص مجلس شوراي اسلامي از قوه قضاييه همچنين گفته است: «يك هفته قبل از بازداشتم، از اصفهان برمي‌گشتم كه آقاي داوود احمدي‌نژاد با من تماس گرفت و گفت پاليزدار تو اسم همه را گفته‌اي، قرار بود اسم همه را نگويي! تو ‌داري همه را با ما درگير مي‌كني و به اسم ما تمام مي‌شود. از همان ‌جا براي من يقين حاصل شد كه با ما برخورد خواهد شد. گفتم مگر قرار بوده غير از اين عمل كنيم؟ خانم آجرلو هم زنگ زد و گفت تو ‌داري آبروي ما را مي‌بري! گفتم مگر قرار ما از اول همين نبود؟»
عباس پاليزدار همچنين با تشريح نحوه بازداشت خود توسط سعيد مرتضوي گفته است: «من حتي معتقدم خواست دولت بود كه با من برخورد شود. اگر پاليزدار بيرون بود، پي برده بود جريان از چه قرار است! و آنها به هدفي كه مي‌خواستند نمي‌رسيدند. ممكن بود من افشاگري‌هاي ديگري انجام بدهم و بگويم اينها هيچ حمايتي از مبارزه با فساد نكرده‌اند. به همين دليل به نتيجه‌اي كه مي‌خواستند، نمي‌رسيدند. من مي‌گويم خواست آنها بازداشت من بود.»

موضوعات ايراني در آگهي‌هاي تلويزيوني اسرائيل

در رسانه هاي اسرائيل، معمولا نام ايران با تهديد هسته اي و حزب الله و موشك عجين شده است. اما اخيرا ً توليدكنندگان آگهي هاي تلويزيوني به ظرفيتهاي نهفته ديگري در نگاه دو ملت نسبت به يكديگر توجه كرده اند كه لبخندي هم بر لب بينندگان مي نشاند.

۱۳۹۰/۰۴/۲۷

تصویر قاتلان مرحوم روح الله داداشی در بازداشت توسط پلیس


ایرنا : به گزارش روز دوشنبه مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استانهای تهران و البرز، سردار 'علیرضا اکبرشاهی ' افزود: به دنبال حادثه شنبه شب و قتل قویترین مردآهنین ایران و جهان در درگیری با سه جوان درکرج و متواری شدن عوامل حادثه ،پلیس شناسایی و دستگیری این افراد را در دستور کار ویژه قرار داد.
وی بیان داشت: سرانجام در کمتر از 24 ساعت دو نفر از متهمان شناسایی و دستگیر شدند که با دستگیری این دو متهم ، نفر سوم نیز صبح امروز دوشنبه شناسایی و به دام افتاد. اکبرشاهی گفت : تحقیقات پلیس نشان داد که نفر سوم دستگیر شده متهم اصلی قتل مرحوم روح الله داداشی است. وی اشاره ای به هویت متهم اصلی و همدستان وی در این حادثه نکرد. رییس پلیس استانهای تهران و البرز درباره جزییات شب حادثه قتل داداشی اظهار داشت :در پی وقوع یک فقره درگیری خیابانی در منطقه 45 متری گلشهر کرج و گزارش این حادثه به پلیس، بلافاصله مأموران به منطقه مورد نظر اعزام شدند.
وی ادامه داد: بررسی و تحقیقات پلیس نشان داد سه نفر سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید با مرحوم روح الله داداشی درگیری لفظی پیدا کرده اند.
اکبرشاهی افزود: قوی ترین مرد ایران وجهان که فردی آرام و نرم خوی بود سعی می کند با سعه صدر و بدون درگیری موضوع را ختم کند اما ناگهان یکی از سه نفر سرنشین خودرو پراید با شیی برنده ای که در دست داشت به روح الله داداشی نزدیک می شود و چند ضربه به گلو و سینه وی وارد می کند. فرمانده انتظامی استانهای تهران و البرز ادامه داد: با مجروح شدن این قهرمان ملی و جهانی ، شهروندان بلافاصله او را به بیمارستان شهید آیت الله مدنی کرج انتقال می دهند اما متأسفانه به علت شدت جراحات وارده و پاره شدن شریان های حیاتی بدن، تلاش کادر پزشکی برای نجات جان وی بی نتیجه می ماند. اکبرشاهی گفت: جزییات بیشتر پرونده این حادثه پس از تکمیل شدن تحقیقات پلیس ،متعاقبا' اعلام می شود.
عکس خبر مربوط به متهمان قتل مرحوم روح الله داداشی است که از طریق سامانه اطلاع رسانی نیروی انتظامی استانهای تهران و البرز انتشاریافته است.

دلایل استعفای موسوی در سال ۶۷

۱۳۹۰/۰۴/۲۲

احمدی نژاد و به بازی گرفتن رهبری و مراجع

محمود احمدی نژاد آدمی فعال است، نه منفعل. برای مخالفان خود "دستور کار سیاسی" درست می کند و آنها را به دنبال خود می کشد. به چند مورد زیر بنگرید که چگونه ظرف یک هفته سه دستور کار مهم و نزاع برانگیز بر می سازد.
۱. قاچاقچی بودن سپاه
محمود احمدی نژاد در روز ۱۱ تیرماه، طی سخنانی پیامدهای قاچاق کالا را برشمرده و انگیزه های شخصی را علت این اقدام قلمداد می کند:"انسان های حریص، خودخواه و بی اخلاق می خواهند به هر قیمتی و از هر راهی کسب ثروت کنند حتی اگر آن مال حرام باشد". این افراد به "شبکه صاحبان قدرت و نفوذ" متصل هستند.
او پس از بیان این مقدمات، به سراغ "اسکله های خارج از قوانین" سپاه پاسداران رفت و گفت:"هیچ کس و حتی دستگاه های دولتی نباید در مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصونیت داشته باشند، حتی اگر می خواهند کالاهای با اهمیت و حساس را وارد کشور کنند، می توانند این کار را به صورت قانونی و ثبت شده انجام دهند. هیچ وزارتخانه ای حق ندارد اسکله خارج از قوانین گمرک داشته باشد؛ البته ممکن است کالایی از پرداخت گمرک معاف باشد اما همه اطلاعات جابه جایی کالا باید در گمرک ثبت شود زیراهرجا کسانی برای خود حقوق فراقانونی قائل می شوند مشکلات بسیاری ایجاد می شود."
 سرلشکر جعفری
روز بعد، سرلشگر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران پاسخ بسیار تندی به آقای احمدی نژاد داد و وی را منحرف خواند. پس از آن، رئیس جمهوری بخشی از سخنان نقل شده در مطبوعات را تکذیب کرد، اما سخنانی که در اینجا نقل شد، بر روی سایت ریاست جمهوری وجود دارد.

اصولگرایان و طرفداران اکبر هاشمی رفسنجانی به دفاع از سپاه پاسداران برخاسته و محمود احمدی نژاد را به دلیل طرح قاچاقچی بودن سپاه محکوم کردند، اما مردم به خوبی آگاهند که سپاه پاسداران از زمان جنگ هشت ساله وارد قلمرو قاچاق شد و مهدی کروبی یک بار در مقام ریاست مجلس ششم همین موضوع را مطرح کرد و خواهان رسیدگی به آن شد. نتیجه ای که از این نزاع در افکار عمومی حاصل می شود این است که پس محمود احمدی نژاد به دفاع از حقوق مردم در برابر نظامیان رهبری ایستاده و همه اصولگرایان از قاچاقچیان حمایت به عمل می آورند.
۲. هر خانواده، هزار متر زمین
محمود احمدی نژاد در ۱۲ روز ۱۲ تیرماه در مراسم تجلیل از تعاونی های برگزیده مسکن مهر کشور گفت:"برنامه ریزی دولت باید به گونه‌ای باشد که زمین را بی‌ارزش و ساختمان را با ارزش کند و در این راستا می‌توان به هر خانواده ایرانی مقداری از زمین‌های بلااستفاده را اجاره داد تا آنها بخشی از آن را ساخته و در بخش دیگری از آن باغ ایجاد کنند و اگر به ۲۰ میلیون خانوار ایرانی ۲ میلیون هکتار زمین اجاره بدهیم و اجازه ساخت سه طبقه را نیز به آن بدهیم، ۶۰ میلیون خانواده ایرانی خانه‌دار خواهند شد. این طرح تا پایان سال در ۱۰ تا ۱۵ نقطه کشور راه اندازی می شود."
روز بعد از سخنان آقای احمدی نژاد، همه سیاست های اصولگرایان به طور یک پارچه به انتشار سخنان آیت الله خامنه ای در روز ۱۷ اسفند سال گذشته اقدام کردند که در آن گفته بود:"من جداً از این طرح باغ شهرها نگرانم. آقاى رئیس جمهوری هم چند بار با من مطرح کردند، به ایشان هم گفتم. من نمی دانم چه پیش مى‌آید، سوءاستفاده‌چى‌ها چه کار خواهند کرد. با این دید نگاه کنید که راه را باز نکنید. یک عده‌اى سوءاستفاده‌ چى‌اند. هرجا که براى یک کار عام‌ المنفعه‌اى در نظر گرفته می شود، من می دانم و مطمئنم که یک عده‌اى نشسته‌اند و کمین گرفته‌اند ببینند چطور می توانند این طعمه را بربایند... نگذارید تهران بیش از این بزرگ شود، نگذارید به زمین هاى جنوب البرز اینقدر تعرض شود؛ جلو اینها را بگیرید. یک عده‌اى هستند که فقط دنبال پولند، مسئله‌شان مسئله‌ پول است؛ دیگر نگاه نمی کنند که حالا این جایى که آنها دارند براى پول تخریب می کنند، تصرف می کنند، به چه قیمتى براى کشور، براى مردم، براى شهر تهران تمام خواهد شد؛ هیچ برایشان اهمیت ندارد."
بدین ترتیب آقای احمدی نژاد قصد دارد به هر خانواده ایرانی یک هزار متر زمین بدهد، اما آیت الله خامنه ای مخالف است و مردم را از زمین و مسکن و باغ محروم می سازد.
در روز ۱۵ تیرماه نمایندگان مجلس به رد طرح محمود احمدی نژاد پرداختند. محمد تقی رهبر، نماینده اصفهان و رئیس فراکسیون روحانیون مجلس، گفت:"طرح رییس جمهور در حد یک شعر است. بهتراست قول‌ها و وعده‌های ناممکن به مردم ندهند، این طرح دغدغه مقام معظم رهبری هم است، ایشان سال گذشته برهمین مبنا و به دلیل سوء استفاده‌هایی که ممکن است در اجرای این طرح پیش آید مخالفت خود را اعلام کردند، احمدی‌ نژاد هم بهتر است از رویاهای خود فاصله بگیرد و به واقعیت فکر کند."
پرویز سروری عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس ضمن اشاره به مخالفت آیت الله علی خامنه ای با این طرح گفت:"باید بدانیم در این زمینه دغدغه مقام معظم رهبری وجود دارد."
  داوود محمدجانی
داوود محمدجانی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، نیز گفت:"مقام معظم رهبری اسفند ماه سال گذشته به این طرح ایراد گرفتند و تاکید به حذف طرح باغ شهر‌ها داشتند و اگر منظور احمدی نِژاد مجددا اجرای‌‌همان طرح باغ شهر‌ها اما با تغییر نام به باغ ویلا‌ها است، با سیاست‌های مقام معظم رهبری مغایرت دارد."
علی اکبر آقایی، رئیس کمیسیون عمران مجلس به هشدار "مقام معظم رهبری" نسبت به این طرح اشاره کرد و گفت:"تغییر کاربری زمین‌های موجود برای این طرح انجام نگرفتی و به معنای‌‌همان تهدید منابع طبیعی است که با مخالفت مقام معظم رهبری روبه رو خواهد شد، بنابراین این طرح تنها مشروط بر آنکه فضای سبز تهدید نشود و جنگل‌ها تخریب نگردد با مجوز از مجلس و رفع ابهامات ممکن است اجرایی شود."
همه نمایندگان مجلس نیز تأکید دارند که رهبر جمهوری اسلامی مخالف تحویل هزار متر زمین به هر خانواده ایرانی است.
محمود احمدی نژاد خشنود از این فضاسازی، در روز ۱۸ تیرماه مجدداً از طرح خود دفاع کرد و گفت:"ایران یک میلیون و ۶۴۸ هزار کیلومتر مربع یعنی ۱۶۵ میلیون هکتار وسعت دارد که ۱۰۰ میلیون هکتار آن ارتفاعات، جنگل ها و کویر می باشد و از ۶۵ میلیون هکتار باقی مانده ۳۶ میلیون هکتار زمین قابلیت کشت دارد. با توجه به این محاسبات ۲۹ میلیون هکتار باقی می ‌ماند که از این میزان ‏یک میلیون هکتار آن برای ساختن شهرها و روستاها استفاده شده است و هنوز ۲۸ میلیون هکتار دست نخورده باقی مانده است، حال با توجه به این امکانات آیا ‏نمی ‌توان شیوه ی شهرسازی را تغییر داد؟ ۲۰ میلیون خانواده ایرانی در کشور وجود دارد که اگر به هر خانواده ۱۰۰۰ متر زمین با مجوز ساخت ۳ طبقه داده شود ۲ میلیون هکتار می شود که هنوز تا ۳ برابر شدن جمعیت ایران جا داریم و بدون تردید می‌شود با یک نگاه مهندسی و با هزینه کمتر این کار را انجام داد و این شدنی است."
در همان روز، حجت الاسلام منتظری رئیس دیوان عدالت اداری به صحنه آمد و گفت:"باید دید قانون اجازه می دهد که این میزان زمین در اختیار مردم قرار گیرد یا خیر. باید سرمایه های ملی را حفظ کنیم و تلاش شود که به هر ایرانی یک مسکن بدهیم نه این که وعده زمین هایی داده شود که صلاحیت قانونی آن مشخص نیست."
۳. جداسازی دختران و پسران و اخراج استادان دانشگاه
محمود احمدی نژاد در روز ۱۴ تیرماه طی نامه ای خطاب به وزیران علوم و بهداشت نوشت:"شنیده شده است که اساتید بی رویه بازنشسته می شوند. ضروری است تا بررسی و تصویب آیین نامه بازنشستگی اعضاء هیئت علمی در شورای عالی انقلاب فرهنگی از هر نوع بازنشسته نمودن اعضاء خودداری شود. شنیده شده است که در برخی دانشگاه ها، رشته ها و کلاس های تک جنسیتی بدون لحاظ تبعات اعمال می گردد. ضروری است فوری از این اقدامات سطحی و غیر عالمانه جلوگیری شود. در هر دو مورد نتیجه را اعلام نمایید."
آیت الله مکارم شیرازی
آیات عظام به سرعت در برابر محمود احمدی نژاد ایستادند. آیت الله مکارم شیرازی گفت:"وزیر علوم تصمیم می گیرد بعضی از اساتید دانشگاه را که با صراحت در کلاس های درس سخنانی بر ضد اسلام و نظام می گویند و تأثیر نامطلوبی در دانشجویان می گذارند بازنشسته کند و نیز تصمیم می گیرد طرح جداسازی دانشجویان را از نظر جنسیت در بخش خاصی اجرا کنند چنانچه آثار مثبتی روی پیشرفت علمی و اخلاقی دانشجویان داشت توسعه پیدا کند؛ ناگهان از طرف بالا نامه ای فرستاده می شود و او را فوراً از این کارها باز می دارند و آن را به عنوان کار "سطحی" و "غیر عالمانه" تحقیر می کنند در حالی که کاری است کاملاً مفید و عمیق و عالمانه، بی آنکه قول بدهند ما این برنامه را به صورت عالمانه تری اجرا می کنیم و این در حالی است که اکثریت قاطع مراجع از این برنامه استقبال کرده اند. این امور و همانند آن نشان می دهد که آنها اصولاً اعتقادی به مسائل فرهنگ اسلامی ندارند و نباید منتظر آنان نشست. اینجانب شدیداً این گونه کارها را از سوی هر مقامی باشد محکوم می کنم و وظیفه خود می دانم."

آیت الله صافی گلپایگانی ضمن تأکید بر اینکه تفکیک جنسیتی از اهم مظاهر هویت نظام اسلامی و جامعه مسلمان است، گفت:"هزینه اجرای تفکیک جنسیتی هر چه هم سنگین باشد قابل تحمل است."
آیت الله نوری همدانی در باره این طرح گفته است:"اقدام بسیار خوبی است و مقدمه فوائد و محسنات بسیاری خواهد بود."
احمد خاتمی
آیت الله احمد خاتمی هم گفته است:"رئیس یکی از دانشگاه‌های تهران به دلیل جدا کردن کلاس‌های آقایان و خانم‌ها با چه منطقی باید بازخواست شود؟ باید به این فرد مدال داد نه اینکه وی مورد بازخواست و اعتراض قرار گیرد که چرا تفکیک جنسیتی می ‌کنید."
آیت الله احمد جنتی در نماز جمعه تهران گفت:"نمی‌دانم چرا عده‌ای حاضر نیستند در این رابطه نه زیر بار شرع و نه زیر بار قانون بروند. اگر مسلمانید آیات قرآن چنین پیامی دارد. اگر در اسلامیت خود تردید دارید قانون را رعایت کنید. قانون می‌گوید عفاف و حجاب باید رعایت شود."
جعفر شجونی هم گفته است:"کی گفته کنار هم بودن دختر و پسر هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند؟ مثل این می‌ماند که آتش را کنار بنزین بگذارند و بگویند: آتش نگیر... بعضی از خانم‌ها جوانان را آتش می‌زنند، آنها را تحریک می‌کنند، ارضا نمی‌کنند... مراجع تقلید هم از عدم اجرای قوانین مربوط به حجاب دلخور هستند، آنها نگهبان دین و ناظر به اعمال ما هستند، دلشان برایمان می‌سوزد، می‌خواهند مملکت شیعه و علوی داشته باشیم. حق هم دارند. هیچ دولتی هم حق ندارد در مقابل مراجع حرفی بزند و قد علم کند."
نتیجه ای که از این نزاع در افکار عمومی حاصل می شود این است که پس محمود احمدی نژاد مخالف اخراج استادان و تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها است و همه مراجع تقلید و اصولگرایان حاکم موافق این طرح هستند.
نتیجه
محمود احمدی نژاد از زمانی که وارد رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۴ شد، در قامت فردی مخالف نظام ظاهر گردید. او موفق شد تا خود را مخالف کل گذشته "اشرافی و فاسد" نشان داده و این تصویر را بر سازد که یک فرد "ساده و پاک" با خانه ای کلنگی آمده است تا حق محرومان و مظلومان را از حاکمان فاسد و دزد بستاند. او در شش سال بعدی هم همین تصویرسازی را ادامه داد. در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ همه رقبای خود را نوچه های نماد اشرافی گری و فساد- یعنی اکبر هاشمی رفسنجانی- قلمداد کرد.
او هوشیارانه و موفق، فضای خاصی را خلق کرده است. آن قلمرو و ساحت چنین است: کل نخبگان (الیت) سه دهه گذشته جمهوری اسلامی در برابر این "یک تن"- که از جنس دیگری است- ایستاده اند: از اصلاح طلبان تا اصولگرایان؛ از رهبری تا مراجع تقلید؛ از نظامیان (سپاه / بسیج/ نیروی انتظامی) تا اطلاعاتی ها و امنیتی ها.
به گفته او، نخبگان فاسد حاکم سه دهه، همه قدرت و ثروت را برای خود می خواهند، اما این "مرد تنها" آمده است تا داد بی خانمان ها را بستاند؛ می خواهد همه را صاحب خانه/زمین/باغ سازد، اما رهبر جمهوری اسلامی و اصولگرایان نمی گذارند. او می خواهد قاچاق کالا توسط نهادهای حکومتی را بر اندازد، اما سپاه پاسداران با حمایت رهبری به قاچاق ادامه می دهد. او می خواهد تا دختران و پسران راحت باشند، کسی در کلاس ها و خیابان ها مزاحم آنان نشود، به حجاب آنها کاری نداشته باشند، دختران بتوانند آزادانه به استادیوم های ورزشی بروند، اما رهبری/ مراجع تقلید/ اصولگرایان نمی گذارند.
محمود احمدی نژاد با کمترین هزینه با آیت الله خامنه ای درگیر می شود. به سه موردی(قاچاق کالای سپاه، اختصاص هزار متر زمین به هر خانواده، طرح تفکیک جنسیتی) که طی یک هفته از تیرماه ۱۳۹۰ مطرح ساخته بنگرید. هیچ یک تقابل مستقیم با رهبری نیستند. همه در حوزه اختیارات قوه مجریه و ریاست جمهوری است، اما در تمامی این موارد آیت الله خامنه ای باید هزینه زیادی بپردازدو می پردازد.
توده های مردم به استدلال های طرفین(خصوصاً ادله فقهی) کاری ندارند. مهم این است که یکی از خودشان می خواهد به هر خانواده یک هزار متر زمین برای ویلاسازی بدهد، اما طرف مقابل نمی گذارد. چه کسی در این نزاع خوشنام و چه کسی بدنام می شود؟ به نسل جوان بنگرید. آنان حدود هفتاد درصد از جمعیت کل کشور را تشکیل می دهند(۵۲ میلیون تن زیر ۳۵ سال). مخالفت محمود احمدی نژاد با طرح هایی چون تفکیک جنسیتی/طرح عفاف/ممنوعیت ورود خانم ها به استادیوم های ورزشی و موافقت طرف مقابل و اقدام های سرکوبگرانه آنان برای اجرای این طرح ها؛ به سود کدام طرف و به زیان کدام طرف است؟
ساختار "نظام سلطانی فقیه سالار" جمهوری اسلامی به گونه ای است که افراد خاصی در آن رشد کرده و بالا می روند. آیت الله خامنه ای تاکنون بارها اعلام کرده که اگر افرادی بریده و جدا می شوند، این نظام دائماً در حال تربیت نیروهای با نشاط و جوان است.
محمود احمدی نژاد یکی از همان نیروهایی بود که فقیهانی چون آیت الله خامنه ای تربیت کردند و بالا کشیدند. تمامی سرمایه خود- از جمله امام زمان- را هزینه او کردند. آیت الله خامنه ای از محمود احمدی نژاد علیه طبقه حاکمه ۳۲ سال گذشته نظام استفاده کرد.
ولی فقیه به نیروها و مریدان خود نیاز داشت، نه مریدان آیت الله خمینی و افرادی که خودشان را کسی به شمار می آوردند. محمود احمدی نژاد آمده بود تا بسیاری از امور را تغییر دهد و تغییر داد. آیت الله خامنه ای می خواست تا هیچ رقیب بالقوه ای هم برای جانشین آیت الله خمینی وجود نداشته باشد. آقای احمدی نژاد که در ابتدای انقلاب هفته نامه جیغ و داد را علیه کمونیست ها منتشر می کرد، این کار را برای او انجام داد. اما او نمی خواست و نمی خواهد همچون محمد خاتمی صرفاً "تدارکاتچی آقا/نظام" باشد. او "غولی" چون اکبر هاشمی رفسنجانی را شکست داده و به نماد فساد/ اشرافی گری/ دزدی مبدل ساخته بود.
طی سه ماه گذشته آیت الله خامنه ای، محمود احمدی نژاد را تا حد بسیار زیادی کنترل کرده است، اما او هنوز رئیس جمهوری است و نشان داده که می تواند در عرض یک هفته سه دستور کار سیاسی متفاوت و مهم در اندازد و همه را به دنبال آن بکشاند.
ولی فقیه نیروی خوبی مانند خود تربیت کرده است. آقای احمدی نژاد هم نمی خواهد هیچ رقیب بالقوه ای داشته باشد. در سال ۸۴ به محمد رضا باهنر گفته بود، من به وزیران ژنرال نیاز ندارم، من سرباز می خواهم. او هم به سربازانی نیاز دارد که مطابق دستورات نظامی اش عمل کنند. او فقط اکبر هاشمی رفسنجانی را تحقیر نکرد، مصطفی پورمحمدی، محسنی اژه ای و منوچهر متکی را هم با تحقیر بسیار عزل کرد.

۱۳۹۰/۰۴/۱۶

اولین فرمانده سپاه به ایران بازگشت

روزنامه خراسان در خبری اعلام كرد كه عباس آقا زمانی (ابو شریف) فرمانده كل سپاه در دوران ریاست جمهوری بنی‌صدر كه همچنان گمنام است، به ایران بازگشته است.
ابوشریف كه پیش از انقلاب در قالب گروه‌های مختلفی مانند حزب ملل اسلامی و گروه حزب‌ا... به مبارزه با رژیم ستم‌شاهی پرداخت، در تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش اساسی داشت و در اردیبهشت ۱۳۵۸ از طرف شورای انقلاب به سمت فرماندهی عملیات سپاه پاسداران منصوب شد.
او همچنین در آرام كردن آشوب‌های گنبد، كردستان و غائله حزب جمهوری خلق مسلمان تبریز به عنوان فرمانده عملیات سپاه نقش اساسی داشت و در كنار آزادسازی پاوه در كنار مصطفی چمران بود.
ابوشریف در تاریخ ۲ خرداد ۱۳۵۹ طی حكمی از طرف ابوالحسن بنی‌صدر (رئیس‌جمهور وقت و فرمانده كل نیروهای مسلح ج.ا.ا) به فرماندهی كل سپاه پاسداران منصوب گردید اما پس از یك ماه در تاریخ ۲۷ خرداد ۱۳۵۹ از این سمت استعفا كرد.
فرماندهی عملیات غرب كشور، رئیس ستاد جنگی غرب كشور، نمایندگی شورای عالی دفاع در غرب كشور، قائم‌مقامی كل سپاه و نمایندگی تام‌الاختیار سپاه در سازمان كمك به نهضت‌های آزادی‌بخش جهان از دیگر مسئولیت‌های ابوشریف بوده است. عباس آقازمانی در شهریور ۱۳۶۰ به سمت كاردار ایران در پاكستان منصوب شد و در فروردین ۱۳۶۱ به سمت سفیر ارتقا یافت. پس از سه سال مأموریت وی پایان پذیرفت و از وزارت امور خارجه رفت.
او سپس برای ادامه و تكمیل تحصیلات حوزوی در مقطع خارج فقه و اصول به قم رفت. در هنگام اقامت در قم (۱۳۶۴ تا ۱۳۶۶ ه.ش) نمایندگی قائم‌مقام وقت رهبری در امور افغانستان را عهده‌دار شد و تحت همین عنوان، عضو شورای عالی افغانستان بود و زیرنظر ریاست جمهوری وقت (آیت‌ا... سیدعلی خامنه‌ای) فعالیت می‌كرد.
پس از آن رهسپار پاكستان شد و ارتباطات خود را با نیروهای جهادی و احزاب شیعه و سنی افغانستان عمیق‌تر كرد و تجربیات خود را در اختیار مجاهدان افغان گذاشت و با تشكیل كلاس‌های عربی و قرآن، در تقویت ایدئولوژی و نیز ایجاد وحدت بین مجاهدان فعالیت می‌كرد. او در هنگامه سقوط دولت كمونیستی نجیب‌ا... در كنار مجاهدان افغان وارد كابل شد.
پس از آن كه گروه طالبان بخش‌های عمده افغانستان را به اشغال خود درآورد و كابل در آستانه سقوط قرار گرفت، ابوشریف به همراه تعدادی از مجاهدان و نیروهای جهادی افغان، قبل از سقوط كامل پایتخت با تغییر چهره و ظاهر، از كابل خارج شد و پس از تحمل دشواری‌های فراوان وارد پاكستان شد.
او از آن زمان به بعد به زندگی در میان طلاب علوم دینی پاكستان بسنده كرد و به فعالیت‌های علمی و مذهبی در آن كشور مشغول شد. ابوشریف عباس آقازمانی به زبان‌های عربی، انگلیسی، اردو و پشتو مسلط است. بازگشت دوباره این فرمانده گمنام به ایران، شاید یكی از مهمترین اخباری باشد كه رسانه ها پس از این گزارش بارها به آن خواهند پرداخت.

انتقاد از احمدی نژاد در سیمای ضرغامی


جرس: در یکی از برنامه های سیمای جمهوری اسلامی با اشاره به سخنان احمدی نژاد مبنی براینکه در کشور گرسنه ای نداریم، از تن فروشی برخی بخاطر نان شب خبر داد.
وی ادامه داد: یك عده از سیری دارند می تركند و نمی دانند پولهایشان را در كدام كشور و كدام جزیره خرج كنند. بعد همین كارمندهای معمولی، آمار دادند زیر یك میلیون تومان خط فقر است. حالا ببینیم كارمندهای دولت همه می شوند فقیر دیگر. اكثرشان حقوقشان چقدر است؟ من یك هفته پیش كه برنامه زنده پخش نمی شد، كارخانه هواپیماسازی شاهین شهر اصفهان دعوت شده بودم و بنده را داخل كارخانه برده بودند. من با این جوان هایی كه مشغول كار فنی بودند و این آقا مهندس الكترونیك بود، گفتم خب شما كه همه ازدواج كردید كه گفت، حاج آقا ازدواج كجا، اینها اكثراً مجردند. گفتم: مجرد بودید من را آوردید؟ برویم الان بلا نازل می شود. جوان های به این خوبی و خوشگلی، مهندس هم كه هستید، كار هم كه دارید، چرا زن نمی گیرید؟ گفت حاج آقا فكر می كنید حقوق ما چقدر است؟ گفتم حداقل بالای دو سه میلیون تومان. گفت با اضافه كار و سختی كار و كارانه و تخصص به پانصدهزارتومان نمی رسد در صنعت هواپیماسازی. گفتم جدی میگی؟ گفت بله حاج آقا. من خیلی ناراحت شدم كه خب بالاخره این چه جوری باید زن بگیرد؟ گفت من فقط سیصدهزارتومان باید اجاره خانه بدهم، آن وقت با دویست هزار تومان می توانم دختر مردم را بگیرم بیاورم؟ بله. من نیاز دارم، خودم هم به سختی در این فضای آلوده پاكدامنی ام را حفظ می كنم. خب آدم ناراحت می شود. به گزارش آینده نقویان متذكر شد: گر و گر كمیته امداد امام چاق و چله تر می شود. یعنی چه؟ یعنی فقر بیشتر می شود دیگر. آمار سرقتی كه دارند می دهند، بخشی برای فقر است. حالا بخشی برای انسان های جانی بالفطره است كه اصلا كارشان سرقت و قاچاق شده است و برای اجانب هم كار می كنند. اما همه كه این جور نیستند. یكی از دوستان مسئول و با اطلاع به من می گفت، آمده در خانه طرف، فقط رفته سر یخچال و مواد یخچال را خالی كرده و یك كاغذ گذاشته كه من زن و بچه ام یك ماه است میوه و گوشت نخورده اند و چاره ندارم. آدم ناراحت می شود. 

نامه سید محمد رضا خاتمی به فرمانده سپاه در باره اظهارات اخیرش :


سید محمد رضا خاتمی عضو شورای مرکزی و دفتر سیاسی و دبیرکل سابق جبهه مشارکت در نامه ای خطاب به فرمانده کل سپاه پاسداران در باره اظهارات اخیرش واکنش نشان داد . متن کامل این نامه به شرح زیر است :
شما نه قانونا و نه شرعا و نه عرفا و نه مصلحتا در جایگاهی نیستید که برای سیاسیون خط و نشان بکشید و برای آنها شرط تعیین کنید
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای محمد علی(عزيز) جعفری
با سلام
نمی دانم جنابعالی را باید با چه سمتی خطاب کنم. فرمانده سپاه پاسداران؟ مسئول سازندگی کشور؟ مسئول فرهنگ و اخلاق جامعه؟ رئیس دولت یا رئيس حکومت نظامی؟

جنابعالی در مصاحبه اخیر خود در همه امور ریز و درشت کشور وارد شده اید و لابد با تفسیری که بعضی دوستان از نقشی که در قانون اساسی برای سپاه تعریف شده است دارند ،یعنی دفاع از انقلاب، این همه مسئولیت به عهده سپاه است.

من به بخشهای مختلف صحبتهای شما کاری ندارم که اگر مجالی و امنیتی باشد هزاران انسان نخبه به نقد منطقی و مستدل و مستند آنها خواهند پرداخت بلکه روی سخن من با ان بخش از صحبتهای شما است که برای اقای خاتمی و سایر اصلاح طلبان شرط گذاشته اید.البته اگر اجازه بفرمایید!

1- ممکن است بفرمایید شما از کدام جایگاه سیاسی یا قضایی برای حضور یا عدم حضور یک شهروند در فعالیت سیاسی قانونی شرط تعیین می کنید؟ این موضع شما در کنار همه مداخلات سیاسی دیگر بر خلاف راهی است که امام برای نیروهای مسلح بیان فرمودند و اگر شما واقعا به امام معتقد هستید باید بدون درنگ از این موضع گیری ها دوری کنید ودر غیر این صورت طبعا نه فقط فرماندهی شما برسپاه بلکه عضویت شما در این نهاد حتی به عنوان یک عضو ساده نیز محل مناقشه خواهد بود و باید به دنبال راه اندازی یک حزب سیاسی باشید و در این صورت هم حق ندارید بگویید چه کسی بیاید یا نیاید.

2- این رفتار شما به عنوان یک فرمانده نظامی در عرف سیاسی دنیا یک تعریف بیشتر ندارد و ان هم حکومت کودتا است. چرا که در حکومت نظامیان کودتا گر قانون همان است که فرماندار نظامی می گوید وهمه طوعا یا کرها باید بپذیرند. من البته گمان نمی کنم شما به این سادگی خواسته باشید با این گفتار نسنجیده ،همه ادعاهای منتقدان و معترضان در دو سال گذشته را به اثبات رسانده باشید. لابد اشتباهی و نا اگاهانه چیزی گفته شده است که باید سریعا و صریحا اصلاح شود.

3- اما اگر همچنان بر سخنان خود اصرار دارید باید به عرض برسانم که آنها که در مکتب سیاسی امام پرورش یافته اند برای فعالیت سیاسی و اجتماعی به مجوز هیچ کس از جمله شما نیازی ندارند واز این اشتلم ها بیم به دل راه نمی دهند. شما میتوانید نگذازید غیر از خودی هایتان کسان دیگری در انتخابات شرکت کنند یا حتی می توانید همه منتقدان را به زندان بیاندازید و انتخابات خیلی خیلی پر شور حتی شورتر از انتخابات ریاست جمهوری برگزار کنید! اما لابد می دانید که میدان سیاست برای خاتمی و همفکرانش میدان تنگ قدرتی نیست که شما محدوده آن را تعیین می کنید. نشستن بر صندلی قدرت کاری است بسیار آسان و تازه دو روزی بیشتر نوبت هر کس نیست اما جای گرفتن در دل مردم کاری است بسیار سخت که البته به پول و سلاح و صدا وسیما هم بستگی ندارد. کاری که شما به خوبی نشان دادید توان و تدبیر آن را ندارید.

4- جناب جعفری ، خاتمی و اصلاح طلبان واقعی تشنه قدرت نیستند که برای رسیدن به آن از اصول خود بگذرند. انها نگران آینده کشور هستند که در ورطه هولناکی گرفتار شده است و البته برای نجات کشور حاضر هستند از آبروی خود بگذرند و اگر از عفو و اغماض حرف می زنند نه برای نجات سرهای خود از تیغ های بران، بلکه برای ایجاد زمینه ای آرام برای اندیشیدن کسانی است که به مردم جفا کردند و شاید بازگشت آنها مجالی باشد برای حاکمیت اخلاق و تدبیرودانایی.

5- جناب آقای جعفری، شما نه قانونا و نه شرعا و نه عرفا و نه مصلحتا در جایگاهی نیستید که برای سیاسیون خط و نشان بکشید و برای آنها شرط تعیین کنید ولی اگر خواستار بهبود وضعیت کشور هستید و مشارکت سیاسی ملت برای شما ارزش دارد حد اقل بخشی از شرایط آقای خاتمی را که در کف قدرت شما است یعنی آزادی همه زندانیان سیاسی و بازگشت نظامیان از میدان سیاست و واگذاری آن به سیاستمداران و کنشگران اجتماعی را عملیاتی کنید. آنگاه اگر از حضور در میدان رقابت با آقای خاتمی و همراهان او در یک انتخابات آزاد در هراس هستید مي توان براي نگراني شما چاره اي انديشيد.

سید محمد رضا خاتمی

16/04/1390

۱۳۹۰/۰۴/۱۱

همراهی سعید مرتضوی با احمدی​نژاد

سعید مرتضوی امروز به عنوان رئیس ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز، همپای رئیس جمهور در همایش تخصصی راهبردهای نوین در پیشگیری و مبارزه با قاچاق كالا و ارز حضور یافت.