۱۳۹۰/۰۳/۱۰

امام جمعه كاشان: دستگيري نزديكان احمدي‌نژاد به دستور رهبري بود

عبدالنبي نمازي، امام جمعه كاشان گفته است كه دستگيري هاي اخير چهره هاي نزديك به محمود احمدي نژاد، رئيس جمهوري ايران به دستور آيت الله علي خامنه اي، رهبر ايران انجام شده است.
آقاي نمازي كه نماينده آيت الله خامنه اي در كاشان در مركز ايران است همچنين مي گويد كه فرماندهي سپاه پاسداران از رهبر ايران خواسته بود كه اجازه دهد اين نهاد، اسفنديار رحيم مشايي، رئيس دفتر رئيس جمهوري را دستگير كند.
پايگاه اطلاع رساني سفير ولايت كه زير نظر امام جمعه كاشان اداره مي شود سخنان آقاي نمازي را در حاشيه درس خارج فقه او منتشر كرده و نوشته است كه اين مطالب را براي "روشن كردن اذهان در باره انحرافات و جريانات اخير كشور" منتشر مي كند.
آقاي نمازي از طلاب خواسته است كه "بدون اين كه اسمي از رئيس جمهوري برده شود اين جريان انحرافي را براي مردم روشن كنند كه اگر قرار شد در آينده برخوردي صورت بگيرد مردم كاملا توجيه باشند."
سخنان آقاي نمازي اطلاعات تازه اي را در باره تحولات ايران پس از بروز اختلاف ميان رهبري ايران از يك سو و آقاي احمدي نژاد از سوي ديگر آشكار مي سازد.

وزارت اطلاعات، آغاز منازعه

براساس سخنان امام جمعه كاشان اختلاف از آنجا بالا گرفت كه حيدر مصلحي وزير اطلاعات حدود شش ماه پيش گزارشي را در باره نزديكان آقاي احمدي نژاد به رهبر ايران داد و به دنبال آن رهبر ايران از وزارت اطلاعات بازديد كرد.
آقاي نمازي گفته است كه وزير اطلاعات در پي بازديد رهبر ايران از وزارت اطلاعات يكي از مقامات اين وزارت را بركنار كرد. اين مقام "عبداللهي" ناميده شده و آقاي نمازي او را "نفوذي دفتر رئيس جمهوري در وزارت اطلاعات" معرفي كرده است.
آقاي نمازي مي گويد كه پس از بركناري وزير اطلاعات توسط آقاي احمدي نژاد، رهبر ايران در يك نامه كه به طور غير رسمي به دست آقاي احمدي نژاد رسانده است از او خواسته تا آقاي مصلحي را بركنار نكند.
به گفته آقاي نمازي رئيس جمهوري ايران به اين نامه رهبر ايران توجه نكرده و گفته است كه "اين مساله كه تمام شده است".
همچنين آقاي نمازي مي گويد كه حتي پس از دستور آيت الله خامنه اي براي بازگشت آقاي مصلحي، آقاي احمدي نژاد با حضور او در جلسه هيات دولت مخالفت كرده است.
نماينده رهبر ايران مي گويد كه در پي اين تحولات، رهبر ايران در جلسه اي با حضور سران قوا دستور روشن كردن ماهيت "جريان انحرافي" را داده است.

پيشنهاد دستگيري مشايي

به گفته آقاي نمازي ، محمد علي جعفري، فرمانده كل سپاه از رهبر ايران خواسته است تا اجازه دهد كه سپاه آقاي رحيم مشايي را دستگير كند تا "غائله" پايان يابد، اما رهبر ايران تنها خواهان دستگيري "عوامل عملياتي" شده است.
اين نخستين بار است كه يكي از مقامات نزديك به رهبر ايران تاييد مي كند كه دستگيري هاي هفته هاي اخير به دستور رهبر ايران بوده است.
در هفته هاي اخير گفته مي شد كه عباس اميري فر، يكي از روحانيون نزديك به آقاي رحيم مشايي و از مقامات نهاد رياست جمهوري ايران و گروهي ديگر از چهره هاي نزديك به آقاي رحيم مشايي بازداشت شده اند.
حالا آقاي نمازي مي گويد: "آقا فرمودند همه عوامل را دستگير كنيد. كساني كه نيروهاي عملياتي اين طرح هستند و با قوت بازجويي كنيد و بررسي كنيد، اما حساب رئيس جمهوري را جدا كنيد."

مقاومت رحيم مشايي

آقاي نمازي مي گويد كه آقاي رحيم مشايي گفته است كه ايستادگي رهبر ايران در باره اين مساله برايش غير منتظره بوده است.
به گفته امام جمعه كاشان، آقاي رحيم مشايي همچنين در برابر كساني كه به او گفته اند اگر كانديداي رياست جمهوري شود، صلاحيت اش توسط شوراي نگهبان رد خواه شد پاسخ داده است كه "تا دو سال ديگر آيت الله جنتي نيست و مقام معظم رهبري هم نيست كه باعث رد صلاحيت بشود."
سپس آقاي نمازي مي افزايد: "حالا نمي دانيم در ارتباط با جن اين چيزها را فهميده يا چيز ديگري است."
او در بخش ديگري از سخنانش در مورد رمالي و جن گيري گفته است: "بعضي بزرگان گفتند كه الآن در آمريكا هم اين مسائل را دارند و سازمان نظامي اي دارند كه كارهايش را با سحر و جن و اين چيزها انجام مي دهند. الآن كشورهاي اروپايي هم رو به اين مسئله آورده اند".
در هفته هاي گذشته انتقادات جناح هاي اصولگرا و گروهي از حاميان پيشين آقاي احمدي نژاد از رئيس جمهوري ايران شدت گرفته است و اكنون اظهارات آقاي نمازي نشانه آن است كه موج حملات به نزديكان رئيس جمهوري ايران با خواست و نظارت شخص رهبر ايران انجام گرفته است.

عزت‌الله سحابی درگذشت


بامداد امروز عزت‌الله سحابی، رئیس شورای فعالان ملی − مذهبی، در بیمارستان مدرس تهران درگذشت. قرار است فردا پیکر او تشیع شود. عزت‌آلله سحابی چهره منتقد حکومت شاه و جمهوری اسلامی بود و بارها به زندان افتاد.
عزت‌الله سحابی از چند هفته پیش به علت خونریزی مغزی در حالت اغما به سر می‌برد. او به دلیل شکستگی استخوان ران از اردیبهشت ماه امسال دربیمارستان بستری بود و پس از عمل جراحی دیگر بهبود نیافت.
سحابی هنگام مرگ ۸۱ سال داشت. او فعاليت سياسی خود را از ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ آغاز کرد و با تاسيس نهضت آزادی در سال ۱۳۴۰ به اين جریان سیاسی پيوست. از جمله یاران او در شورای مرکزی نهضت آزادی آيت‌الله طالقانی، مهدی بازرگان و يدالله سحابی بودند.
عزت الله سحابی زندانی سیاسی رژیم شاه و جمهوری اسلامی بود و ۱۵ سال را در زندان‌ها سپری کرد. او عضو شورای انقلاب، نماینده مردم تهران در اولین مجلس خبرگان قانون اساسی و دوره اول مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان برنامه و بودجه در دولت موقت مهدی بازرگان بود.
او در سال ۱۳۷۱ نشریه ایران فردا را منتشر کرد که از مهم‌ترین نشریات منتقد حکومت بود و در جریان توقیف سراسری مطبوعات اصلاح‌طلب در اردیبهشت ۱۳۷۹ تعطیل شد.
عزت الله سحابی در سال ۱۳۶۹ و در زمان مسئولیت سعید امامی، معاون وزیر وقت وزارت اطلاعات، بازداشت و چند ماه تحت بازجویی‌های سنگین قرار گرفت. او مجددا در سال ۱۳۷۹ همراه با گروهی ۴۰ نفری از فعالان ملی – مذهبی بازداشت شد و بعد از تحمل دو سال حبس، با وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد گردید. اتهام او مانند بسیاری از منتقدان جمهوری اسلامی «برهم زدن امنیت کشور، تبلیغ علیه نظام و توهین به مسئولان» بود.
او در فروردین ماه سال گذشته، در نامه سرگشاده ای نوشت: «تحمل حوادث و دردهایی که در این نه ماهه بر این سرزمین و فرزندانش رفته، برای من در این سنین آخر عمر بسی سخت و ناگوار است».

۱۳۹۰/۰۳/۰۹

استراتژیست مدیریت بحران در زمان جنگ

سرنوشت احمدی‌نژاد برای به پایان بردن ریاست‌جمهوری به عملكرد خودش بستگی دارد

اراده نظام حفظ آقای احمدی نژاد در پست ریاست جمهوری تا پایان دوره فعلی، بدون حاشیه های اطراف وی می باشد كه البته برای تحقق این اراده، همراهی آقای احمدی نژاد مهمترین ضرورت است.
 در پی بالاگرفتن ابهامات و گمانه زنی ها درباره سرنوشت رییس دولت و طرح این سوال كه آیا آقای محمود احمدی نژاد دوره فعلی را به پایان خواهد برد و یا قبل از فرا رسیدن انتخابات مجلس تحولات مهمی در كشور اتفاق افتاده و دو انتخابات مجلس و ریاست جمهوری همزمان برگزار خواهد گردید، یكی از بزرگان نظام گفته است: اراده نظام بر این قرار گرفته كه آقای احمدی نژاد حتی الامكان تا پایان دوره فعلی به مسئولیت خود ادامه دهد، اما نظام دیگر با تخلفات و حاشیه های اطراف ایشان مماشات نخواهد كرد و به هیچ وجه امتیازی به جریان انحرافی درباره تداوم حضور در نظام و انتخابات مجلس داده نخواهد داد.
وی ادامه داد: اما اینكه در ادامه چه اتفاقی بیفتد، به آقای احمدی نژاد نیز بستگی دارد؛ اگر ایشان حاضر شود از این جریان انحرافی و حاشیه ها مسیرش را جدا كرده و به خدمت بدون منت به مردم و ایفای وظایف خود در نظام بپردازد، قطعا تا پایان دوره ریاست جمهوری در مسئولیت باقی خواهد ماند و پس از آن نیز نظام از ایشان به عنوان یكی از مسئولین عالی رتبه سابق حمایت كرده و می‌تواند به فعالیت سیاسی خود ادامه دهد؛ اما اگر وی بخواهد شبیه برخی موضعگیری های اخیر سرنوشت خود را به جریان انحرافی گره بزند و در برابر نظام و دستگاههای قانونی و نظارتی كشور مانند مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و قوه قضاییه بایستد، قطعا نظام با وی مماشات نخواهد كرد و سعه صدری كه در حالت اول می توانست شامل وی شود را مشاهده نخواهد نمود.
وی همچنین تاكید كرده است: نظام در شرایط فعلی به هیچ وجه در حالت ابهام و تردید و انتخاب نیست. بلكه این آقای احمدی نژاد است كه باید سرنوشت خود را انتخاب كند و برخلاف اینكه وی بزرگان نظام را به فكر كردن فراخوانده است، خود باید فكر كرده و تصمیمی را كه به صلاح ایشان است، اتخاذ كند.

۱۳۹۰/۰۳/۰۲

۶۲ سال با اسطوره دروازه‌بانی ایران، زنده یاد ناصر حجازی

ناصر حجازی
خبر ابتلای ناصر حجازی به سرطان ریه، اواخر آذر ۱۳۸۸ اعلام شد. انتشار تصاویری از او پس از آغاز شیمی درمانی در اسفند همان سال، علاقمندان ورزش در ایران را به شدت متاثر کرده بود. حجازی روز دوشنبه (۲ خرداد) در تهران درگذشت.
در دورانی که ناصر حجازی در بیمارستان بستری بود، مسئولین زیادی به ملاقات او رفتند و وعده‌های فراوانی برای تقبل مخارج سنگین درمان او داده شد. مدتی بعد حجازی در مصاحبه‌ای گفت: حتی یک ریال هم کمکی از جانب مسئولان نشده. البته من نیز احتیاجی به کمک آقایان ندارم. برای بازیافتن سلامتی ام حتی فرش خانه‌ام را هم خواهم فروخت. حجازی یک بیت شعر هم خواند: من آن گلبرگ مغرورم که می‌میرم ز بی‌آبی / ولی با خواری و ذلت پی شبنم نمی‌گردم
حجازی و خانواده‌اش
ناصر حجازی در بیستم و هشتمین روز از آذر ماه سال ۱۳۲۸ در تهران متولد شد. پدرش متولد تبریز بود و بنگاه معاملات ملکی داشت. خانواده حجازی متشکل از او بود با چهار خواهر و یک برادر دیگر در خانواده‌ای ۸ نفره. ناصر دبستان را در سال های پر تب و تاب پس از ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ در مدرسه هخامنش آغاز کرد. دوره دبیرستان را در مدارس سعادت، سینا، سهند و شرق گذراند؛ دبیرستان‌هایی که دیگر اثری از آن ها در شهر تهران به جا نمانده.
در روزگاری که بسیاری از ورزشکاران به سواد در حد خواندن و نوشتن اکتفا می‌کردند، حجازی وارد مدرسه عالی ترجمه شد و یک سال پیش از انقلاب اسلامی، لیسانس گرفت. مدرکی کاملاً متفاوت و غیر‌قابل قیاس با برخی لیسانس‌ها و فوق لیسانس‌های تربیت بدنی که طی سال‌های اخیر، حتی به ورزشکارانی که بر سر کلاس‌ها حاضر نمی‌شدند نیز تعلق گرفته است.

ناصر حجازی در کنار پسرش، آتیلا
او دو فرزند به نام های آتیلا و آتوسا دارد. هر دو فوتبالیست. آتیلا سابقه بازی در استقلال تهران را دارد و زمانی پنالتی‌زن شماره یک استقلال بود. تمام پنالتی‌ها را نیز گل می کرد. آتیلا همچنین در نقش مربی در تیم گسترش فولاد تبریز فعالیت کرده.
آتوسا هم در سال‌های آغازین فعالیت فوتبال زنان در ایران، سابقه خانم گلی فوتبال دختران را دارد. ناصر حجازی ۲ نوه دارد. جانان فرزند آتیلاست و امیرارسلان هم فرزند آتوسا. داماد حجازی سعید رمضانی است.
۱۰ سال قبل زمانی که میروسلاو بلاژویچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بود، رابطه‌ی خوبی با ناصر حجازی، سرمربی وقت ذوب آهن اصفهان نداشت و علیه همدیگر مصاحبه می کردند. بلاژویچ هم گفت؛ حجازی می خواهد دامادش را به من قالب کند. اما مدتی بعد، روابطشان خوب شد و حتی بلاژویچ اقرار کرد که پرنده آسمانی‌اش در خط دفاع تیم ملی یعنی رحمان رضایی را نیز حجازی به او معرفی کرده است.
دوران باشگاهی
حجازی خود می‌گفت: «رشته اصلی من بسکتبال بود. ماجرای فوتبال برای من از اینجا شروع شد که روزی به تماشای بازی تیم مدرسه‌مان در مسابقات آموزشگاهی رفتیم. دروازه‌بان تیم مدرسه ما آسیب دید مربی تیم مرا صدا زد و گفت ناصر بیا درون دروازه بایست. گفتم آقا من نمی‌توانم.»
با اصرار مربی تیم، او برای نخستین بار درون دروازه می ایستد. چنان می‌درخشد که وقتی بازی تمام شد همه تشویقش کردند. این به معنای ورود او به تیم فوتبال نادر در دسته دوم باشگاه های تهران بود. یک شروع خوب برای دروازه‌بان جوان و لاغراندامی که بلندپروازی هایش هیچ گاه محدود به دروازه هفت متر و ۳۲ سانتی متری نمی‌شد.
او برای نشان دادن استعداد خیره‌کننده اش نیازی به عضویت در تیم‌های پرطرفدار پایتخت نداشت. تیم نادر برای معرفی او به تیم های ملی جوانان و بزرگسالان کافی بود. در ۲۰ سالگی با باشگاه تاج قرارداد بست. قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا و فتح جام تخت جمشید در ایران از جمله موفقیت‌های او است. حجازی همچنین از ۱۳۵۵ تا ۱۳۵۸ برای تیم شهباز بازی کرد.
مرحله‌ی بعد دروازه بانی در محمدان بنگلادش و بازگشت مجدد به تیم سابقش بود؛ تیمی که دیگر تاج نامیده نمی‌شد و عنوان استقلال را برگزیده بود. سال ۱۳۶۵ در ۳۷ سالگی و در روز شکست ۳ بر صفر استقلال مقابل پرسپولیس، او همچنان سنگربان آبی‌پوشان بود.
ناصر حجازی، چهره‌ی محبوب فوتبال ایران
دوران ملی و طرح ۲۷ ساله‌ها
حجازی اولین بازی ملی خود را سال ۱۳۴۸ که ۲۰ ساله بود انجام داد. در آنکارا و مقابل تیم ملی پاکستان ۲ گل خورد اما ایران آن بازی را ۴ بر ۲ برد. او دو بار قهرمانی جام ملت های آسیا را در سال‌های ۱۹۷۲ و ۱۹۷۶ تجربه کرد. قهرمانی بازی‌های آسیایی تهران و حضور در جام جهانی آرژانتین نیز در کارنامه افتخاراتش ثبت شده.
المپیک مونیخ، حضور در در رقابت های انتخابی المپیک مونترال و عنوان سومی جام ملت‌های آسیا در سال ۱۹۸۰ نیز از دیگر افتخارات اوست.
آخرین بازی ملی اش را سال ۱۳۵۹ در دیدار رده‌بندی جام ملت‌های آسیا مقابل کویت انجام داد. با روی کار آمدن مصطفی داودی در سازمان تربیت بدنی، برای این که ورزشکاران پیش از انقلاب را وادار به خداحافظی کنند، طرحی موسوم به ۲۷ ساله‌ها را اجرا کردند!
مطابق این طرح، ورزشکاران بالای ۲۷ سال نمی‌توانستند به عضویت تیم های ملی در بیایند. به این ترتیب حجازی ۳۳ ساله هم بازی‌های اسیایی ۱۹۸۲ دهلی را از دست داد و به جای او حافظ طاحونی درون دروازه تیمی ایستاد که خیلی زود از گردونه مسابقات حذف شد. حجازی در طی فعالیت خود ۶۲ بار درون دروازه تیم ملی ایران ایستاد.
دوران مربیگری
حجازی که در بنگلادش با تیم محمدان به موفقیت‌های داخلی و قاره‌ای زیادی دست پیدا کرده بود، در سال‌های نخست مربیگری‌اش در ایران هدایت تیم شهرداری کرمان را عهده‌دار شد و بازیکنی مثل علی حاج اکبری را در این تیم کشف کرد. این بازیکن بعدها به استقلال و تیم ملی هم رسید.
سپس سرمربی بانک تجارت تهران شد که چهره‌هایی مثل علی دایی و مجید صالح در تیمش بازی می‌کردند.سپاهان اصفهان نیز مقصد بعدی‌اش شد. حجازی در سال ۱۳۷۵ به تیم محبوبش استقلال آمد و با این تیم به نایب‌قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا، قهرمانی و نایب‌قهرمانی در لیگ آزادگان دست یافت.

ناصر حجازی
او در وب سایت خود نوشته است که بیست و پنجم تیر ۱۳۷۶پس از شکست مقابل تیمی از جمهوری آذربایجان در جام خزر، استقلال در ۳۲ بازی متوالی خارجی و داخلی بدون شکست ماند و تا ۴ مرداد ۷۷ و برتری فولاد خوزستان مقابل آبی‌ها، هیچ تیمی نتوانست شاگردان حجازی را مغلوب کند.
ناصر حجازی در تاریخ دوم شهریور ۱۳۷۷ از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان مربی برتر ماه جولای این قاره انتخاب شد. ذوب آهن اصفهان تیم بعدی حجازی بود و کشف رحمان رضایی و معرفی او به میروسلاو بلاژویچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران.
حجازی سپس هدایت استقلال رشت را برعهده گرفت. در ماشین سازی تبریز هم جاوید شکری و ایوب اصغرخانی را کشف کرد و آن‌ها را تا عضویت در تیم استقلال تهران ارتقا داد. استقلال اهواز و نساجی قائمشهر هم از دیگر تیم‌های تحت هدایت حجازی بودند.
او در سال ۱۳۸۷ پس از انتخاب مجدد علی فتح‌الله‌زاده به سمت مدیرعاملی، دوباره سرمربی استقلال تهران شد. گرچه قبل از اتمام نیم فصل از این سمت کناره گیری کرد تا به عنوان مدیر فنی فعالیت کند. در ادامه با ابومسلم خراسان به توافق رسید اما خیلی زود از این تیم جدا شد و در سال ۲۰۰۹ عازم اروپا شد تا فصل جدیدی را در تیم فوتبال دی استرادا اسلواکی آغاز کند.
ابتلا به بیماری سرطان ریه، نقطه پایانی بر فعالیت‌های ناصر حجازی در عرصه مربیگری شد؛ گرچه او حتی در دوران بیماری هم به عنوان رییس کمیته فنی و مشاور ارشد مدیر عامل باشگاه استقلال تهران فعالیت کرد و در باشگاه گسترش فولاد تبریز نیز با سمت نماینده تام الاختیار مالک باشگاه، به این تیم مشاوره می داد.
فعالیت های اجتماعی و سیاسی
حجازی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۸۴ ثبت نام کرده بود، ولی شورای نگهبان صلاحیت او را رد کرد؛ انتخاباتی که در دو مرحله برگزار شد و محمود احمدی‌نژاد را جایگزین سیدمحمد خاتمی کرد. نقطه اوج فعالیت‌های سیاسی حجازی اما نه در دوران آن انتخابات، بلکه در ماه‌های آخر زندگی‌اش اتفاق افتاد.
ناصر حجازی در آخرین ماه‌های عمرش
اوج تبلیغات رسانه‌های دولتی برای طرح هدفمندی یارانه‌ها بود که ناصر حجازی در گفت‌وگویی با سایت شخصی‌اش، به شدت از این طرح انتقاد کرد و عملکرد دولت دهم را زیر سوال برد: «به من می گویند عصبانی نشوم، مگر بی‌غیرتم وقتی درد و مشکلات مردم را به چشم می‌بینم با بی تفاوتی از کنار آن بگذرم. آمده‌اند و یارانه‌ها را قالب کرده‌اند. زندگی مردم بهتر نشده که بدتر هم شده است. خدمت به مردم یعنی فراهم کردن رفاه و آسایش آن ها اما متاسفانه شاهد نداری و سختی زندگی مردم هستیم. دولت می‌گوید چهل هزار تومان در ماه به مردم کمک می‌کنیم، مگر مردم گدا هستند؟ مردم ایران روی گنج نفت و گاز خوابیده‌اند.»
حجازی در پایان صحبت‌هایش بدون نام بردن از مقام مسئول خاصی در حکومت جمهوری اسلامی ایران گفته بود: یا رب روا مدار که گدا معتبر شود، گر معتبر شود ز خدا بی خبر شود.
پاسخی از هیات دولت به انتقادات او داده نشد، اما رسانه دولتی رجانیوز در گزارشی پرعتاب، حجازی را هدف قرارداد و خطاب به او نوشت: «پاهایت را بیشتر از گلیمت دراز نکن آقای حجازی.»
صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران نیز تا چند روز او را ممنوع التصویر کرد و با فشار افکار عمومی بود که سرانجام، دوربین‌های تلویزیونی نیز روانه بیمارستان ها شدند تا روزهای آخر و غم‌انگیز اسطوره دروازه بانی فوتبال ایران را ضبط کنند؛ روزهایی که دوستدارانش با اشک و نگرانی در مقابل بیمارستان کسری صف می بستند و برای سلامتی اسطوره شان دعا می کردند.

۱۳۹۰/۰۲/۳۰

تا کی باید شاهد چنین صحنه های دلخراشی در دنیا باشیم؟

اینجا فلسطین نیست,سوریه است.
ترجمه متن عربی زیر عکس در صفحه انقلاب سوریه:
مادرم ...ناراحت نبــاش ...خون من نفرین است ....به دوستـانم توصیه
میــکنم ... به بچه محل هایم که راه را ادامه دهند .... من اکنون آزاد شده
ام .... آزادی ای که از حنجره آزادی خواهان می آید .... پلی خواهد شد برای
آزادی در کشور من.

بازجویی چند ساعته از بقایی و مشایی برای دومین بار

ندای سبز آزادی- یک منبع موثق در گفتگو با ندای سبز آزادی از احضار و بازجویی چند ساعته اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی برای دومین بار پیاپی طی چند روز گذشته خبر داد.
به گزارش ندای سبز آزادی ،این منبع که به دلایل امنیتی خواستار فاش نشدن نامش است گفت: " ظاهرن اتهامات این دو همانی است که در طول سالهای گذشته متوجه آنها بوده است. موضوع اصلی بازجویی ها اتهامات مالی و امنیتی این دو نفر هست ."
در عین حال این منبع موثق افزود: " خبر بازجویی دوباره مشایی و بقایی را با چند نفر از نمایندگان اصولگرای مجلس در میان گذاشته ام هیچ کدامشان بازداشت را عنوان نمی کنند، حرف از بازجویی مجدد می زنند و تاکید دارند که سی دی ظهور بهانه هست و بازداشت کیا پاشا مسئول ارشد نهاد ریاست جمهوری دلایل دیگری دارد و اتهامشان تلاش برای تضعیف ولایت فقیه عنوان شده است."
این در حالی است که روز گذشته سایت الف نزدیک به احمد توکلی از نمایندگان منتقد دولت از دستگیری کیاپاشا به جرم دست داشتن در انتشار سی دی ظهور نزدیک است خبر داده بود.
این سایت در خبر خود در این باره نوشته است: " بر اساس اخبار كسب شده از برخي منابع، شب گذشته "كیاپاشا " مسئول ارشد نهاد رياست‌جمهوري در ارتباط با توليد سي‌دي مستند انحرافي "ظهور بسيار نزديك است " بازداشت شد.
به نوشته الف پاشا از دوستان ۲۰ ساله رئيس دفتر رئيس جمهور است كه در زمان تصدي مسئوليت سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و سازمان ايرانگردي و جهانگردي توسط اسفنديار رحيم مشايي مشاور رسمي وي بود.
پیش از این مشائی طی حکمی کیاپاشا را به عنوان سرپرست هسته گزينش نهاد ریاست جمهوری منصوب کرده بود.
با این همه برخی از خبرنگاران پارلمانی خبر داده اند که عوامل امنیتی که بازداشت ها را بر عهده دارد تاکید بسیار دارد تا این بازداشت ها با ادبیاتی مانند "جادوگروی " و هم چنین "حجتیه " در بین افکار عمومی مطرح شود نه موضوع " تلاش برای تضعیف ولایت فقیه "

استخدام روسپی برای قدردانی از کارکنان شرکت بیمه آلمانی

یکی از بزرگترین شرکت‌های بیمه جهان در مهمانی قدردانی از خدمات کارکنان خود، عده ای روسپی استخدام کرد.
این شرکت بیمه "مونیخ ری" نام دارد و بزرگترین شرکت بیمه‌کننده شرکت‌های بیمه جهان است.
یکی از سخنگویان این شرکت می‌گوید برگزارکنندگان این مهمانی اکنون دیگر در این شرکت کار نمی‌کنند.
این مهمانی در یکی از چشمه های آب گرم مجارستان در شهر بوداپست، برای تشکر از فروشندگان موفق و تراز اول این شرکت ترتیب داده شد.
یکی از روزنامه‌های اقتصادی چاپ آلمان در مورد این مهمانی نوشته است که از این روسپی‌ها خواسته شده بود بازوبندهایی با رنگ های متفاوت ببندند تا مشخص شود باید به کدام گروه از مهمانان خدمات ارائه کنند، و پس از هر بار ارائه خدمات بر بازوی آنها مهر زده می‌شد.
'هر کاری دوست داشتند انجام می دادند'در این مراسم ۱۰۰ مهمان و ۲۰ روسپی حضور داشتند.
روزنامه هاندلزبلات از یکی از شرکت کنندگان در این مهمانی نقل کرده است که مهمانان می توانسته‌اند با این روسپیان "هر کاری که می خواسته اند انجام دهند".
این فرد که از او نامی برده نشده به روزنامه هاندلزبلات گفته: "این زنان بازوبند‌های قرمز و زرد بسته بودند. بعضی از آنها میزبانی مراسم را برعهده داشتند و عده‌ای دیگر سایر خدمات را ارائه می‌دادند. البته گروه دیگری از این زنان که مچ بند سفید بسته بودند، فقط به مدیران شرکت و یا فروشنگان درجه یک خدمات ارائه کردند".
یکی از سخنگویان این شرکت ضمن تایید برگزاری چنین مراسمی به بی بی سی گفت که البته این شیوه رایج و معمول تقدیر کردن از کارکنان این شرکت نیست.

۱۳۹۰/۰۲/۲۹

درخواست انصار حزب الله از وزارت اطلاعات: مشایی را دستگیر کنید

سحام نیوز: انصار حزب الله کل کشور در آخرین شماره تریبون رسمی خود از دستگاه های امنیتی بالاخص وزرات اطلاعات درخواست کرد که هر چه سریعتر مشایی را به دلیل اتهامات مالی و عقیدتی دستگیر کنید.
به گزارش شفاف ، نشریه یالثارات الحسین در آخرین شماره با تیتر یک کردن “مشایی را دستگیر کنید”، به تحلیل فراماسون بودن مشایی و جریان انحرافی پرداخت.
در گزارش این هفته نامه به نقل از حجت الاسلام قاسم روانبخش آمده است:مباني فراماسونري در سخنان مشايي موج مي زند. بنابراين، مشايي شخص بسيار خطرناکي است که مشمول هشدار مصباح يزدي مبني بر خطر ظهور يک فرقه جديد مي‌شود که حتي خطر آن در رده فرقه علي محمد باب است. چرا که بحث مطرح شده توسط وي مبني بر مديريت مستقيم امام زمان(عج) است و اين به معني نفي ولايت فقيه و ارتباط مستقيم با شخص امام‌ زمان(عج) است. اما يک نگراني که وجود دارد اين است که در آ‌ينده رئيس جمهور خدمات دولت خدمتگزار را منتسب به شخص مشايي کند و پس از آن تحت حمايت‌هاي خارجي که انجام خواهد گرفت شاهد آثار شوم و ناميمون آن باشيم.
به گفته روانبخش ارتباط و رفت و آمدهاي مشکوک وي در شرق و غرب عالم بايد توسط نيروهاي امنيتي زير نظر گرفته شود و انساد و مدارک آن جمع‌آوري شود تا خطري که نظام جمهوري اسلامي را تهديد مي‌کند را دفع کنند.
در همین رابطه جواد کریمی نماینده مردم در مجلس نیز گفت: دستگيريهاي اخير در راستاي هشدار آيت الله مصباح است .قطعا دستگيري‌هاي اخير براساس شواهد مستند که برپايه مراقبت‌هاي امنيتي به دست آمده انجام شده است. آنچه مسلم است مامورين امنيتي با اشراف به شواهد غيرقابل انکار در مقطع زماني فعلي که بسيار هم حساس است دست به يک سلسله دستگيري از افراد منتسب به جريان انحرافي زدند و فرصت فعاليت بيشتر از اين گروه گرفته شد. بنابراين بازداشت‌هاي اخير قطعا در راستاي هشدار آيت‌الله مصباح است لذا افرادي هم که در آينده‌اي نزديک دستگير خواهند شد در ادامه همين فرآيند و بر پايه اطلاعات دقيق و غيرقابل انکار در چنگ مامورين امنيتي خواهند افتاد.
مشايي بذل و بخشش‌هايي در شهرستانها داشته که بر نيروهاي امنيتي پوشيده نيست. لذا بايد اثبات شود که توزيع پول و ارتباطات وي با آن سوي مرزها در چه راستايي بوده و چطور دولتي که براي مبارزه با فساد تشکيل شد شخصي وجود دارد که پول‌هاي کلاني در اختيار دارد و به واسطه آن اقدام به تشکيل شوراي راهبردي براي فتح مجلس کرده است. بنابراين، نيروهاي امنيتي بايد هر چه‌ سريع‌تر اقدام به دستگير اين شخص کنند چرا که اين مطالبه عمومي ملت ايران است.

۱۳۹۰/۰۲/۲۶

ديدارهای کاملاً محرمانه رحيم‌صفوي با مراجع در قم

مشاور عالي مقام معظم رهبري با برخي علما و مراجع در قم ديدار كرد.
يحيي رحيم‌صفوي صبح امروز براي ديدار با برخي علما و مراجع وارد شهر مقدس قم شد.
مشاور عالي مقام معظم رهبري در ابتداي سفر خود به قم با آيت‌الله شهرستاني به صورت خصوصي ديدار و گفت‌وگو كرد.
وي در ادامه ديدارهاي خود با آيت‌الله مكارم شيرازي به صورت خصوصي ديدار و گفت‌وگو كرد.
برنامه‌ها و ديدارهاي مشاور عالي مقام معظم رهبري و دستيار فرمانده كل قوا در قم كاملا محرمانه و خصوصي برگزار مي‌شود.

محسن هاشمي کانديداي مجلس مي شود

نداي انقلاب نوشت: به تازگي توسط برخي از نزديکان محسن هاشمي رفسنجاني مديرعامل سابق مترو تهران مطرح شده که نامبرده قصد دارد از حوزه انتخابيه تهران کانديدا نمايندگي مجلس شود.
بر همين اساس گفته مي شود نامبرده ستادهاي انتخاباتي خود را هم بدين منظور فعال نموده است.

۱۳۹۰/۰۲/۱۸

آیا سگ واقعاً نجس است؟

در حالی که مجلس شورای اسلامی ایران هنوز تصمیمی برای گرداندن سگها در خیابانها نگرفته، رئیس پلیس ایران هشدار داده که با کسانی که در معابر عمومی "سگ حمل کنند" برخورد می ‌کند، چرا که به گفته وی، سگ حیوانی نجس است.
قرآن بصراحت اعلام کرده که حیوانی که توسط سگ شکاری صید شده، پاک و حلال است
این در حالی است که طرح مجلس شورای اسلامی برای به حداقل رساندن نگهداری سگ در خانه ها و ممنوعیت ورود سگها به معابر عمومی در دست بررسی است و با اینکه هفته هاست اعلام وصول شده، هنوز تصمیمی در مورد آن گرفته نشده و مخالفتهای زیادی با آن مطرح می شود.
طرح مجلس در قالب افزودن ماده ای به قانون مجازات اسلامی تدوین شده که گرداندن "حیوانات خطرناک یا حیواناتی که برای سلامت عمومی مضر بوده یا نجس العین می ‌باشند، از قبیل سگ در اماکن و معابر عمومی و وسائط نقلیه" را ممنوع می ‌کند.
این طرح، نگهداری "حیوانات مذکور" را در آپارتمانها ممنوع می کند و در منازل مسکونی مستقل نیز این ممنوعیت در صورتی برقرار خواهد بود که نگهداری از حیوانات موجب نارضایتی هر یک از ساکنان خانه شود.
سی و نه نماینده ای که این طرح را به مجلس داده اند، هدف از آن را مقابله با روند فزاینده "سگ گردانی" در معابر و نگهداری آن در آپارتمانها در شهرهای بزرگ، بویژه تهران اعلام کرده اند.
پیشنهاد دهندگان طرح که برخی از آنان از نمایندگان شاخص روحانی مجلسند، رواج سگ گردانی و نگهداری از سگ را معضلی فرهنگی اجتماعی و نوعی تقلید کورکورانه از "فرهنگ مبتذل غربی" دانسته ‌اند و این در حالی است که به گواه تاریخ و بر خلاف نظر این نمایندگان، در ایران نیز همچون دیگر جوامع بشری، نگهداری از سگ به عنوان حیوانی اهلی و خانگی و دوستی با آن پیشینه ای به درازای تاریخ دارد و محصول ورود فرهنگ غربی در دوره های اخیر نیست.

سگ در ایران باستان

در کیش زرتشت، دین ایرانیان پیش از اسلام، سگ یار و نگهبان انسان در برابر اهریمن بوده، چه در این جهان و چه پس از مرگ.
در اساطیر ایرانی، نام سگ بارها در نقش یاور و نگهبان در کنار شخصیتهای اسطوره ای ذکر شده و حتی به درجه ای از تقدس رسیده، سگ در جایجای متون دینی زرتشتی ستایش شده و آزار او بشدت نهی شده است.
پس از ورود اسلام به ایران هم در گوشه و کنار گزارشهای تاریخی نشانه هایی از اینکه افرادی در جوامع شهری سگ را به عنوان حیوان خانگی نگهداری می کرده اند (و نه لزوماً به عنوان سگ گله یا سگ شکاری) به چشم می خورد، هرچند نگهداری از سگ هیچگاه همچون جوامع غربی به رفتاری فراگیر تبدیل نشد.

ریشه نجاست سگ

فاصله گرفتن اکثریت ایرانیان از سگ و حتی دیگر حیوانات خانگی، نتیجه آموزه های اسلامی و باور به نجاست سگ است، این در حالی است که در هیچ کجای قرآن نه به نجس بودن سگ اشاره ای شده و نه هیچ کلامی که تعبیری منفی در مورد سگ داشته باشد در این کتاب آمده است، قرآن حتی بصراحت اعلام کرده که حیوانی که سگ تربیت شده (شکاری) آن را صید کرده باشد پاک و حلال است (سوره مائده آیه ۴).
از پیامبر اسلام هم هیچ کلامی نقل نشده که او بصراحت در آن سگ را نجس اعلام کرده باشد و فقهائی که با استناد به سخنان پیامبر اسلام، رأی به نجاست سگ داده اند در واقع به تفسیر نقل قولهایی از وی پرداخته اند که به ناپاک بودن آنچه سگ به آن دهان زده یا به مدفوع و ادرار سگ مربوط می شود.
از همین رو، بین فقهای اهل سنت در مورد نجس یا پاک بودن سگ اختلاف وجود داشته و دارد، تا آنجا که مالک بن انس، یکی از امامان چهارگانه اهل سنت، سگ را اصلاً نجس نمی دانسته است.
مالک بن انس حتی آب دهان سگ را هم نجس نمی دانسته و با استناد به نص صریح قرآن حیوانی را که سگ شکار کرده باشد پاک می داند استدلال می کرده که چون سگ حیوان را با دهان خود شکار و حمل می کند بنابراین آب دهانش را نمی توان نجس دانست.
مالک حتی به گزارشهای تاریخی از زمان پیامبر اسلام (که تنها سه نسل با زمان او فاصله داشته) اشاره می کرده که بنابر آنها، در زمان پیامبر اسلام سگها در محوطه مساجد و حتی اطراف خانه کعبه رفت و آمد می کرده اند و هیچگاه از پیامبر اسلام نقل نشده که ورود آنها را به اطراف مساجد نهی کرده باشد.
ابوحنیفه، دیگر پیشوای فقهی اهل سنت، بدن سگ را پاک و تنها آب دهان این حیوان را نجس می دانسته، وی خرید و فروش سگ را هم جایز می دانسته است.
امام شافعی و احمد بن حنبل، دو امام دیگر اهل سنت، سگ را نجس می دانستند.

سگ در فقه شیعه

بر خلاف اهل سنت، میان فقهای شیعه بر سر نجس بودن سگ اتفاق نظر وجود دارد، علمای شیعه علاوه بر اینکه تفسیری همچون برداشت امام شافعی و احمد بن حنبل از سخنان پیامبر اسلام درباره سگ دارند، به سخنانی از امام جعفر صادق نیز استناد می کنند که بصراحت، سگ را نجس اعلام کرده است.
برای نمونه در کتاب اصول کافی آمده که امام صادق در پاسخ به سؤالی در مورد نجاست سگ، سه بار بصراحت پاسخ داده که سگ نجس است.
با این حال در میان فقهای شیعه هم دست کم می توان به سید مرتضی، یکی از بزرگترین فقهای تاریخ شیعه اشاره کرد که به نجاست سگ باور نداشته و نظر او در این باره مشابه نظر ابوحنیفه بوده است.
سید مرتضی از نوادگان امام موسی کاظم و بزرگان شیعه بوده و با این حال در دربار خلیفه عباسی هم ارج و منزلت داشته و قاضی القضات بوده است، قادر بالله، خلیفه وقت عباسی به سید مرتضی لقب علم الهدی (پرچم هدایت) داد و برادر او، سید رضی، گردآورنده نهج البلاغه است.

نگهداری از سگ

یکی از اصحاب پیامبر اسلام به نام ابوهریره داستانی از زبان عایشه، همسر پیامبر اسلام، نقل کرده با این مضمون که حسن و حسین، نوه های پیامبر، سگ توله ای را برای بازی به خانه برده بودند، روزی قرار بوده که در ساعت معینی، جبرئیل برای ابلاغ وحی نزد پیامبر برود اما آن ساعت فرا می رسد و خبری از جبرئیل نمی شود، پیامبر که از خلف وعده جبرئیل شگفت زده شده بوده ناگاه متوجه آن سگ در خانه می شود و پس از آنکه سگ را بیرون می کند، جبرئیل وارد می شود و به پیامبر می گوید ما [فرشتگان] وارد خانه ای نمی شویم که در آن سگ باشد.
این حکایت با عبارات و شیوه های مختلفی در کتابهای حدیث روایت شده و اگر منبع آن، منحصر به روایت ابوهریره از عایشه بود، فقهای شیعه که نه ابوهریره را معتبر می دانند و نه چندان دید خوشایندی به روایات نقل شده از عایشه دارند ممکن بود در اعتبار آن شک کنند اما این عبارت که فرشتگان وارد خانه ای نمی شوند که سگ در آن باشد از حضرت علی و امام جعفر صادق هم نقل شده است.
نکته دیگر این روایت این است که چه در روایتهای مورد استناد اهل سنت و چه در نقل قولهایی که از حضرت علی و امام جعفر صادق آمده، عبارت کامل این گونه نقل شده که فرشتگان وارد خانه ای که سگ یا عکسی در آن باشد نمی شوند.
انبوه عکسها بر در و دیوار مساجد و حسینه ها و زیارتگاهها و خانه های علمای شیعه و کسانی که به احکام اسلام عمل می کنند، گواهی بر نادیده گرفتن گفته هایی است که در این زمینه از پیامبر و امامان نقل شده و در عین حال از برخوردی دوگانه حکایت می کند، یعنی به بخشی از آنچه سنت پیامبر و امامان به شمار می رود عمل می شود و بخش دیگری از آن کنار گذاشته می شود.

سگ در فرهنگ عرب

میان اعراب نیز، همچون ایرانیان، باور به ناپاکی سگ و دوری جستن از این حیوان هیچ پیشینه ای قبل از اسلام ندارد.
در فرهنگ عرب پیش از اسلام، سگ به عنوان جانوری باوفا و شجاع ستایش می شده، برای عربهای دامدار و صحرانشین، سگ نگهبان رمه و دارایی و جانوری مفید بوده است.
در تاریخ عرب پیش از اسلام (عصر جاهلیت) آمده که هنگامی که وائل بن ربیعه، دو قبیله تغلب و بکر را از زیر سلطه یمنیها بیرون می آورد و اعلام استقلال و پادشاهی می کند، به خودش لقب کلب (سگ) می دهد و نام پسرش را جرو (سگ توله) می گذارد.
همچنین نام یکی از قبائل مهم عرب که در صدر اسلام قدرتمندترین قبیله عرب در شام بوده، قبیله کلب (سگ) نام داشته است؛ دحیة بن خلیفه کلبی یکی از اصحاب مشهور پیامبر اسلام که حامل نامه او به هرقل (هراکلیوس) امپراتور روم شد، از این قبیله بود.
گذاشتن نام سگ و القاب مربوط به این حیوان روی فرزندان میان اعراب رایج بوده، برای نمونه، یکی از نیاکان پیامبر اسلام کلاب (جمع کلب) نام داشته و نمونه مشهور دیگر، معاویه بن ابی سفیان، نخستین خلیفه اموی است.
معاویه در لغت به معنی سگ ماده ای است که عوعو می کند اما این نام از آن رو بر فرزندان گذاشته می شده که سگ ماده میان اعراب نمادی از شجاعت و جنگاوری بوده است.
از ظرائف تاریخ اینکه، معاویه دختر شیخ قبیله کلب را که میسون نام داشته به زنی می گیرد و حاصل این ازدواج، یزید شد.
در نتیجه، تبدیل سگ به نماد ناپاکی و دوری جستن از آن میان اعراب، به نظر نمی رسد که دلیلی جز آرای فقها و روحانیون در مورد نجاست سگ داشته باشد، هم اکنون نیز بین عشائر عرب لیبی که از مذهب مالکی پیروی می کنند و سگ را نجس نمی دانند، بر خلاف دیگر اعراب، واژه سگ به عنوان دشنام به کار نمی رود و برعکس از آن برای ستایش افراد و توصیف آنان به شجاعت و قدرت استفاده می شود.

سگ در دیگر ادیان

در میان ادیان دیگر غیر از اسلام، بویژه ادیانی مانند مسیحیت و یهود که بین اعراب پیش از اسلام رایج بودند هم نشانه ای از باور به ناپاکی سگ و رویکرد منفی به آن به چشم نمی خورد.
در کتاب مقدس یهودیان و مسیحیان، تنها اشاره ای که پاکی یا ناپاکی حیوانات شده، در داستان نوح در سفر پیدایش است که در آن خداوند به نوح فرمان می دهد که از همه انواع حیوانات، چه آنانی که پاکند و چه آنهایی که ناپاک، یک جفت را سوار کشتی اش کند.
در مسیحیت که اساساً مفهوم نجاست، به آن معنا که در اسلام به کار رفته وجود ندارد و در دین یهود هم ناپاکی تنها به معنی حرام بودن خوردن گوشت برخی حیوانات (مانند خوک) تعبیر شده و نه نجس بودن و نهی از لمس کردن بدن این حیوانات یا نگهداری از آنها.
در تلمود، که مجموعه آرا و احکام بزرگان یهود است، تنها با نگهداری سگی که باعث آزار و اذیت و ترساندن مردم شود مخالفت شده و در عین حال، آزار رساندن به سگان هم نهی شده است.
تنها در متون مربوط به آیین قبالا (تصوف یهودی) است که سگ به عنوان نمادی از نیروهای شیطانی توصیف شده و شاید به همین سبب باشد که در یهودیان حصیدی، یعنی شاخه ای از یهودیان که رویکردی بنیادگرا به دین خود دارند، دیده می شود که از سگ دوری می کنند، البته جنبش حصیدی سابقه ای کمتر از هزار سال دارد و در اروپا ریشه گرفته و رشد کرده است، بنابراین نمی توان پیوندی میان باورها و رفتار این دسته از یهودیان و یهودیان صدر اسلام یافت و ریشه نجاست سگ در دین اسلام را، همچون برخی دیگر از احکام شرع، در دین یهود و باورهای یهودیان جستجو کرد.

جانشین واقعی بن لادن مشخص شد؟

گزارش های رسیده حاكی از آن است كه علی رغم گمانه زنی ها جانشین بن لادن برای رهبری القاعده فرد دیگری غیر از ایمن الظواهری است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری العربیه، دستگاههاى اطلاعات و امنیت امریكا، با سرعت و به شدت در جستجوى محتویات كامپیوتر و اسنادى هستند كه از رهبر سابق القاعده برجاى مانده است.
بر اساس این گزارش، سرنخ ها نه تنها مى توانند به كشف خانه هاى امن القاعده اى ها كمك كنند و روشهاى ارتباطى و امكانات آنها را روشن سازند، بلكه شاید به شناخت جانشین بن لادن بیانجامند.
در حالى كه جستجوگران به بررسى اسناد مى پردازند و برنامه هاى بازیابى محتویات كامپیوتر را به كار مى گیرند و كاشفان رموز نیز مشغول سرهم بندى كردن علایم اند، تحلیلگران به گمانه زنى پرداخته اند كه نفر اول القاعده به عنوان یك شبكه جهانى چه كسى خواهد بود؟
دكتر ایمن الظواهرى، پیرمرد ریش سفیدى كه معمولا بر صفحه تلویزیونها ظاهر مى شود و انواع تهدیدها و رهنمودها را باهم تحویل بینندگان مى دهد، یك احتمال است. اما از او محتمل تر "ابو یحیى لیبیایى" است.
نخستین بار نام ابو یحیى مسئول تبلیغات القاعده، زمانى رسانه اى شد كه وى از زندان امریكایى ها در باگرام افغانستان گریخت. این واقعه در 10 ژوئیه 2005 روى داد. او چهره اى محبوب در میان القاعده اى ها دارد و علوم حوزوى را هم در موریتانى كسب كرده است.
گروه ویژه بررسى مدارك روزنامه "لس انجلس تایمز" در شماره روز پنجشنبه به نقل از "مایك راجرز" از مسئولان برجسته سازمان امنیت ملى امریكا نوشت كه گروه ویژه اى مامور آن شده است كه با بررسى مدارك دریابد نقشه هاى بعدى القاعده چیست، منابع مالى آن كدام است و مخفیگاههاى رهبرانش كجایند؟
ظاهراً "سى آى اى" حتى تلاش فراوان كرده است، شخصیت ها و عناصر دل بسته به القاعده را از طریق واكنشهاى آنها در برابر قتل بن لادن شناسایى كند. كارشناسان تروریسم در ایالات متحده نگران عملیات انتقام جویانه بازماندگان القاعده در پى این حمله اند. لذا آنان مى خواهند پیش از آنكه عناصر القاعده خود را بازیابند و از اثرات این ضربه ناگهانى و سخت بیرون آیند، اقدامات مؤثر دیگرى را علیه القاعده انجام دهند.
این كه القاعده شاخه شعبه هاى مختلفى دارد و بر بسترهاى متفاوت اجتماعى در نقاط جغرافیایى پراكنده شكل و قوام گرفته است، براى كارشناسان امور امنیتى هم فرصتى مغتنم است و هم كاری سخت. لذا شناختن و ضربه زدن به شخصیت كاریزمایى بعدى القاعده كه مى تواند این پراكندگى را وحدت و انسجام بخشد، در این برهه اهمیت بالایى یافته است.
ابو یحیى مانند الظواهرى امكان رهبرى را دارد و در مواردى از او بالاتر است، لیكن عناصر خلیج فارسی القاعده آن طور كه باید، او را قبول ندارند. حتى نحوه فرار او از زندان باگرام با سه اسلامگراى دیگر هاله اى از ابهام را بر گرد چهره او افكنده است.
ابو یحیى لیبیایى عاشق اطلاعات استابو یحیى كه در دهه چهارم عمر خویش است، یك برنامه ریز استراتژیك القاعده بشمار مى آید. او در نوارهاى ویدیویى بسیارى ظاهر شده و در صحبت هایش به اطلاعات و فناورى هاى آن توجه بسیار نشان داده است.
ابو یحیى جوان و پرتوان است و از امكان و مهارتى برخوردار است كه سایر رهبران القاعده بجز بن لادن و الظواهرى از آن بهره چندانى ندارند و آن "آگاهى به علوم شرعیه" است. او دو سال تحصیلات مذهبى در موریتانى در كارنامه اش دارد. او عمامه سیاهى بر سر مى گذارد و همچون یك "واعظ" سخن مى گوید.
او و برادرش عضو یك گروه لیبیایى بودند كه براى جنگ با نیروهاى كمونیست و اتحاد شورپى سابق به افغانستان رفتند. ابو یحیى پس از حوادث 11 سپتامبر 2001 در امریكا، توسط ماموران پاكستانى بازداشت و به امریكایى ها سپرده شد. او با نامهاى حسن قائد و یونس سهراوى نیز زیسته است. به نظر مى رسد وى در مناطق مرزى پاكستان- افغانستان بسر مى برد.

۱۳۹۰/۰۲/۱۷

اکونومیست: مصلحی رحیم مشایی را شنود می کرد

هفته نامه اکونومیست اطلاعات تازه ای درباره منشاء اختلاف محمود احمدی نژاد و حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات منتشر کرده است.
این هفته نامه نوشته است که وزیر اطلاعات، مکالمات اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر و مشاور ارشد آقای احمدی نژاد را شنود می کرده و رئیس جمهوری ایران به این کار پی برده است.
رئیس جمهوری یا وزیر اطلاعات ایران هنوز به گزارش اکونومیست واکنش نشان نداده است.
آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی که با "استعفای" حیدر مصلحی مخالف بود، او را در مقامش ابقاء کرده و این امر اختلاف شدید و کم سابقه ای در جناح اصولگرا پدید آورده است.
طی هفته های گذشته، شماری از طرفداران حیدر مصلحی و رهبر ایران، تعهد رئیس جمهوری به "ولایت فقیه" را زیر سوال برده و حملات شدیدی را علیه "جریان انحرافی" در دولت آغاز کرده اند.
اکونومیست بعید دانسته است که رئیس جمهوری ایران در آینده نزدیک از موضع خود عقب نشینی کند.
از زمان آغاز اختلافات، گزارش ها حاکیست که آقای احمدی نژاد از شرکت در جلسه های هیات دولت که حیدر مصلحی در آن حضور داشته خودداری کرده است و وزیر اطلاعات هم در جلسه اخیر که آقای احمدی نژاد در آن شرکت داشت حاضر نبود.
مرتضی آقا تهرانی، رئیس فراکسیون هواداران دولت در مجلس ایران، گفته است که رهبر ایران به طور خصوصی برای محمود احمدی نژاد مهلت تعیین کرده که یا ابقای حیدر مصلحی را در سمت وزیر اطلاعات بپذیرد، یا از سمت خود کناره گیری کند.

متن کامل اظهارات رهبر جمهوری اسلامی درباره انتخابات ریاست جمهوری و احمدی‌نژاد

سوت پایان برای احمدی‌نژاد؟

کاظم صدیقی، امام جمعه تهران در نماز جمعه روز جمعه شانزدهم اردیبهشت ۱۳۹۰ محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران را تلویحا تهدید کرد که اگر از رهبری اطاعت نکند، نه تنها وزیران آقای احمدی نژاد از او تبعیت نمی کنند، بلکه ممکن است همسرش هم بر او حرام شود .
آقای صدیقی سال ها پیش از آنکه امام جمعه تهران شود یکی از چهره های نزدیک به رهبر ایران بود که بسیاری از نزدیکان رهبر ایران در جلسات موعظه اش شرکت می کردند و او را فردی با ویژگی های معنوی مورد پسند جمهوری اسلامی توصیف می کردند .
روشن است که آقای احمدی نژاد تا دو سال دیگر از نظر قانونی می تواند رئیس جمهوری باشد، اما در حالی که تا یک سال پیش بحث بر سر این بود که رییس جمهوری بعدی هم ممکن است کسی از نزدیکان آقای احمدی نژاد باشد، حالا منتقدان درون حکومتی رییس جمهوری زمزمه های برکناری او را از حرف های درگوشی و ممنوعه به حوزه رسانه های دولتی کشانده اند .
نشانه های به راه افتادن روند برکناری در افق سیاسی ایران پدیده آشنایی است. درست مثل حرکت گوی برفی، از بالا به راه می افتد و به تدریج همه آنهایی که می خواهند در حکومت بمانند به آن می پیوندند .
این بار و برخلاف بحران های پیشین که به حذف رقبای رهبران ایران انجامید، رهبر ایران با رقبایی روبه روست که قدرت خود را پیش از رقبای حذف شده پیشین برآورد می کنند .
یک سخنرانی که اخیرا در یوتیوب منتشر شده و اسفندیار رحیم مشایی رییس دفتر رییس جمهوری ایران را در حال خط و نشان کشیدن برای منتقدان خود نشان می دهد، نشان از آن دارد که این بار رقبای رهبر ایران محکم تر از آقای خاتمی بر مواضع خود ایستاده اند و همانند آقای هاشمی رفسنجانی نگران عقبه ضربه پذیر خود نیستند .
صرف نظر از خلق و خوی آقای احمدی نژاد که بسیاری را قانع کرده است که او تا آخرین سنگر در برابر رهبری ایران مقاومت خواهد کرد و بازنده ای از پیش معلوم نیست، ظاهرا زمینه هایی سیاسی هم وجود دارد که نشان می دهد این بار رهبر ایران راه آسانی در پیش نخواهد داشت .
در ماجرای برکناری کسانی مانند مهدی بازرگان، نخست وزیر دولت موقت پس از انتخابات، ابوالحسن بنی صدر، نخستین رییس جمهوری پس از انقلاب و آیت الله حسینعلی منتظری، قایم مقام رهبری ایران در آن زمان هم همین روند برکناری رخ داد .
یک سخنرانی که اخیرا در یوتیوب منتشر شده و اسفندیار رحیم مشایی رییس دفتر رییس جمهوری ایران را در حال خط و نشان کشیدن برای منتقدان خود نشان می دهد، نشان از آن دارد که این بار رقبای رهبر ایران محکم تر از آقای خاتمی بر مواضع خود ایستاده اند و همانند آقای هاشمی رفسنجانی نگران عقبه ضربه پذیر خود نیستند .در دوران رهبری آیت الله خامنه ای، پس از آنکه رهبر ایران در برابر انتخابات دوم خرداد و پیروزی محمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری غافلگیر شد، زمینه سازی برای مقابله با اصلاح طلبان کلید خورد .
نشانه های نگرانی دستگاه های امنیتی و سپاه پاسداران از بر سر کار آمدن اصلاح طلبان را می شد در اقدامات قهرآمیزی مانند سرکوب اعتراضات دانشجویی ۱۸ تیر ۱۳۸۷ و ترور سعید حجاریان، مشاور وقت آقای خاتمی و یکی از نظریه پردازان اصلاحات در ایران دید .هنگامی که در انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۴ آقای احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهوری انتخاب شد، صدای اعتراض مهدی کروبی و اکبر هاشمی رفسنجانی دو کاندیدای دیگر ریاست جمهوری به جایی نرسید .

البته چندان هم دور از ذهن نبود که اعتراض به جایی نرسد. انتخابات را اصلاح طلبان برگزار کردند و نامه نوشتن به خدا تنها راه پیش روی آقای هاشمی رفسنجانی بود. انتخابات را دولت محمد خاتمی برگزار کرده بود که ترجیح داده بود در برابر گزارش های مربوط به تقلب در انتخابات سکوت کند و پس از او تنها مرجع رسیدگی به شکایت آقای خامنه ای بود که هیچ کس نمی توانست ادعا کند که از انتخاب آقای احمدی نژاد خشنود نیست .
آقای خاتمی به طور مسالمت آمیز از قدرت کنار رفت، اما پس از او چهره های شناخته شده اصلاحات در احزاب و تشکل های سیاسی و روزنامه نگاران مستقل یا اصلاح طلب هدف آسانی بودند برای حذف و بازداشت و آزار و فشار ممتد دستگاه های امنیتی حکومت .
باز هم یک دستور العمل شناخته شده در جمهوری اسلامی به کار بسته شد: اول رهبران شناخته شده را برکنار کن و بعد به سراغ چهره های بعدی برو و بی سرو صدا آنها را حذف کن .
آخرین باری که این فرمول اجرا شد در ماجرای اعتراضات پس از انتخابات بود، اگرچه این بار این روند از آغاز مسالمت آمیز نبود و به قیمت ده ها کشته و هزاران زندانی و بیش از یک سال تعقیب و گریز برای چهره های فعال مدنی و سیاسی منتقد دولت تمام شد .
همان طور که در زمان بر سر کار بودن اصلاح طلبان چهره هایی مانند محمد تقی مصباح روحانی متنفذ و مورد حمایت رهبر ایران زمینه های عقیدتی برکناری اصلاح طلبان را فراهم کرد، در ماجرای به زیر کشیدن آقای احمدی نژاد هم روحانیون صاحب منصب و نزدیک به شورای نگهبان زمینه سازی عقیدتی را شروع کرده اند .
خطبه های نماز جمعه آقای صدیقی نشان می دهد که این بار رهنمودی که به امامان جمعه داده شده است نه سخن گفتن در رد رهبران اعتراضات پس از انتخابات که سخن گفتن علیه فردی است که به گفته منتقدان رهبر ایران برای برسرکار آوردنش بخش مهمی از سرمایه تاریخی جمهوری اسلامی را قربانی کرد .
یاران آقای احمدی نژاد به آمار رسمی اعلام شده در انتخابات استناد می کنند و او را منتخب مردم ایران می دانند، اما شاید بیش از این طرفداران آقای احمدی نژاد روی این واقعیت حساب می کنند که سرکوب خشونت بار اعتراضات پس از انتخابات دامنه مخالفت با رهبر ایران و بی اعتمادی بسیاری از طرفداران سنتی را گسترده تر کرد .
شاید منازعه اخیر بر سر افشای نقش رمال ها و جن گیر ها در زمینه سازی روانی در درون حلقه های حامی آقای احمدی نژاد تلاشی باشد برای جدا کردن آقای احمدی نژاد از طیف هایی که از او حمایت می کردند .آقای احمدی نژاد شاید نگران این نباشد که مردم حملات طرفداران آقای خامنه ای را جدی بگیرند چون می داند که اگر آقای خامنه ای می توانست با حرف های خود حمایت اجتماعی لازم را ایجاد کند نیازی به سربازانی مانند آقای احمدی نژاد و هواداران او نداشت .
بخش عمده ای از گروه های فشاری که به طور سنتی سربازان رهبر ایران در حذف رقبا بودند و در قالب بسیج و گروه های حزب اللهی و یا لباس شخصی ها سازمان داده می شدند در شمار هواداران آقای احمدی نژاد بوده اند و در طول سال های گذشته زیر فشار تبلیغات خاص مذهبی و فرقه ای طرفداران آقای احمدی نژاد بوده اند .
این گروه از هواداران آقای احمدی نژاد همچنان در سازمان های امنیتی، نظامی و نظارتی ایران صاحب قدرت هستند و باز هم به لحاظ اجرایی انتخابات پیش روی مجلس را برگزار می کنند .
شاید منازعه اخیر بر سر افشای نقش رمال ها و جن گیر ها در زمینه سازی روانی در درون حلقه های حامی آقای احمدی نژاد تلاشی باشد برای جدا کردن آقای احمدی نژاد از طیف هایی که از او حمایت می کردند .
به نظر می رسد که این بار همان طور که امام جمعه مشهد گفته است رهبر ایران به جای رقبای بیرونی با خودی هایی طرف است که خود را بر اساس همان ارزش هایی مدعی می دانند که تاکنون رهبر ایران آنها را نمایندگی می کرد .
اما اگر این بار رهبر ایران این سربازان ولایت را حذف کند می تواند روی سربازان تازه ای حساب کند؟ اگر با وجود همه این ابهام ها رهبر ایران سوت پایان بازی را به صدا در آورده باشد، می توان این طور حساب کرد که نگرانی از قدرت گرفتن بیشتر آقای احمدی نژاد مهم تر از دیگر نگرانی هاست؟

۱۳۹۰/۰۲/۱۵

صادق طباطبایی: عزت الله سحابي انساني متعهد، پارسا، تلاشگر در راه آزادي و استقلال كشور است

جرس: معاون سياسي نخست وزیر و سخنگوی دولت مهدي بازرگان ،عزت الله سحابي را انساني متعهد، پارسا، تلاشگر در راه آزادي و استقلال كشور دانست .
دكتر صادق طباطبايي در گفت وگو با پايگاه خبري-راهبردي سلام ،‌ با اشاره به بيماري مهندس عزت الله سحابي ضمن آرزوي سلامتي و شفاي عاجل وي به تبيين ويژگي‌هاي شخصيتي اين فعال سياسي پرداخت.
وي مهندس سحابي را از چهره‌هاي پر افتخار تاريخ ايران دانست و گفت:مهندس عزت الله سحابي شخصيتي است با باورهاي عميق مذهبي و انديشه‌اي روشن و بدور از خرافه و جهل. مبارزي است كه در طول زندگی اش در راه آزادي و استقلال كشور قدم برداشته و با استبداد داخلي و استيلاي خارجي مخالف بوده و هست.
طباطبايي با بيان اينكه مهندس سحابي داراي تفكر استقلال طلبانه است ؛ به همكاري‌هاي وي با دولت موقت اشاره كرد و گفت : عزت الله سحابي علیرغم انتقادی که در ماههای آغازین انقلاب به برخی دیدگاهها و نیز به عملکرد بعضی افراد در تشکیلات نهضت ازادی داشت ، در همكاري با دولت موقت منشا اثر بوده است و مدتي هم كه به عنوان سرپرست سازمان برنامه و بودجه فعاليت مي كر تحولات عظيمي در اين سازمان ايجاد كرد كه آثار آن بعدها نمايان شد.
وي با برشمردن ديگر ويژگي‌هاي مهندس عزت الله سحابي،خاطرنشان كرد: آقاي سحابي مدافع آزادي بيان و آزادي انديشه بود و هيچگاه اجازه نداد انديشه ‌اش به صلابه كشيده شود . مجموعه مجلدات مجله ايران فردا نشان دهنده خط فكري ثابت و روشن او ست.
سخنگوی دولت مهدي بازرگان يادآور شد: مهندس سحابي علي‌رغم تمامي بي مهري‌ها و سختي‌ها و ستمهایی که در حق او اعمال شد ، باز هم در راه دفاع از انقلاب و تحقق آرمان های ملی همچنان تا به امروز ايستاده است و حساب اين بي مهري‌ها را از اصل انقلاب جدا مي كند . واقعا حيف است چنين شخصيتي با اين درجه از كمالات براي نسل جوان امروز ما كه به دنبال الگو مي گردند ناشناخته بماند.
وي با بيان اينكه معتقدم حق مهندس سحابي ادا نشده است ،گفت:البته اين حق از بين رفتني نيست چرا كه بسياري از افراد حياتشان بعد از مماتشان آغاز مي‌شود.
طباطبايي با بيان اينكه در تاريخ كشور ما شخصيت‌هائی همچون عزت‌الله سحابي فراوان نیستند ،اظهار داشت: مهندس سحابي در بردارنده خصلتهاي نكوئی است. او انساني است معتقد و مؤمن و متعهد ،پارسا و تلاشگر راه آزادي و استقلال کشور ؛ کسی که تمام دوران جوانی و اصولا" تمامی مراحل زندگي‌اش را وقف مبارزات آزادي خواهانه كرده است.
وي همچنين درباره نظر آ یت الله خمینی نسبت به مهندس سحابي گفت: من سخن منفي از امام درباره آقاي سحابي نشنيدم و نگاه مهندس سحابي هم به امام توام با احترام بود.
طباطبايي در پايان با آرزوی مجدد سلامتی و شفای عاجل برای مهندس سحابی،خاطرنشان كرد:شخصيتي همچون مهندس سحابي برای جوانان ما الگویي زنده در ایمان و عمل صالح است؛ الگوئی است براي جوانان ما ، آن ها که هم برای تحصیل علوم و فنون عصر در تلاش هستند و همزمان با پارسائی و تعهد و پایبندی به اصول شریعت؛ دل در گرو آزادی و آزادگی ملت خویش دارند وبرای استقرار عدل و پاسداشت از کرامت انسانی در تکاپو هستند. جا دارد در همین جا از پدر والاگهر ایشان زنده یاد دکتر یدالله سحابی یاد کنم. او اسوه زهد و پارسائی و ایمان و عمل صالح و در یک کلام مرد خدا بود. این استاد دانشگاه و دانشمند عالیمقام و مجاهد نستوه؛ به برکت ایمان و خداباوری اش چهره ای نورانی داشت و مورد تکریم بزرگان دین و سیاست قرار داشت. من این افتخار را داشتم که در طول عمر دولت موقت، از وجود پر برکت و فیاض این مرد عارف و عالم بهره ها ببرم و از مصاحبت و گفتگو با او کام دل شیرین کنم. خداوند او را از رحمت واسعه خود بهره مند سازد و دعای خیرش را نثار سلامتی و شفای عاجل و طول عمر فرزند خلفش ؛عزت الله سحابی سازد .

۱۳۹۰/۰۲/۱۴

دو شهر خواهر خوانده در ایران و آلمان : اصفهان و فرایبورگ

بمناسبت اولین جشنواره فرهنگی دو شهر خواهد خوانده در ایران و آلمان، یعنی اصفهان و فرایبورگ در اوائل سال 1390 نمایندگان فرایبورگ در برایسگاوو به شهر اصفهان، کانون فرهنگی ایران سفر نمودند.در این مراسم رایزن فرهنگی سفارت آلمان در تهران پیام سفیر آلمان را برای شرکت کنندگان قرائت نمود. سه نوازنده هنرمند از اعضای ارکستر سمفونی فرایبورگ با سازهای بادی خود این مراسم را همراهی کرده و حال و هوائی خاص به آن بخشیدند. اصفهان خواهر خوانده 13 شهر گوناگون در جهان است که از این میان میتوان از کوالالامپور و سنت پترزبورگ نام برد.خواهر خواندگی دو شهر اصفهان و فرایبورگ، که در این چارچوب تا کنون 1000 ایرانی و آلمانی به دیدار از شهر خواهر خوانده خود شتافته اند از ده سال پیش شروع شد.

عکس CIA از جسد بن لادن

عکس بن لادن پیش از انداختن جنازه وی به دریا توسط سیا منتشر شد

بن لادن در هنگام درگيري مسلح نبوده است

قدر ما را ندانستید!

ما بسیار مودبانه و با فرهنگ دو انگشت خود را به علامت پیروزی نشانتان می دادیم، قدر ما را ندانستید، انگشتان سبز ما را سوزاندید، اینک جناح دولت فقط یک انگشتش را به شما نشان می دهد!
90/2/12 مهدی خزعلی



جزئیات حمله به پناهگاه بن‌لادن

دویچه وله : لئون پانتا در گفت‌وگوی اختصاصی با مجله تایم به صراحت گفته است که سیستم اطلاعاتی پاکستان در جریان این حمله قرار نداشته «چون اطلاع آنها می‌توانستند شکست این عملیات مهم را در پی داشته باشد.
بلندپایه‌ترین مقام اطلاعاتی در ساختار سیاسی ایالات متحده که فرماندهی عملیات «دستگیری یا مرگ» اسامه بن‌لادن را بر عهده داشت، در نخستین مصاحبه خود پس از مرگ بن‌لادن گفته است: «مقامات آمریکایی به شدت نگران نشت اطلاعات مربوط به عملیات توسط مقامات پاکستانی بودند.
مدت‌ها پیش از آن‌که لئون پانتا فرمان آغاز حمله را در ساعت ۱:۲۲ بعد از ظهر روز جمعه به وقت پاکستان، به نیروهای ویژه عملیات به فرماندهی ژنرال مک‌ریون صادر کند، مقامات ارشد سیا در حال بررسی احتمالات، ارزیابی اطلاعات و طراحی ساختار حمله بودند و به رغم تاکید آمریکا بر افزایش همکاری‌های اظلاعاتی با دیگر کشورها، ماجرای این حمله حیاتی را اصلا با مقامات پاکستانی در میان نگذاشتند، «چون در این صورت ممکن بود آنها این اطلاعات را در اختیار اهداف این عملیات قرار دهند.
از «بمباران پناهگاه» تا حمله غافلگیرکننده
بمباران مستقیم پناهگاه با بمب‌افکن‌های B-2 مسلح به موشک‌های کروز، از گزینه‌هایی بود که مقامات آمریکایی در ذهن داشتند، اما به گفته آقای پانتا این گزینه که می‌توانست تخریب بیش از اندازه‌ای داشته باشد، در ساعات پایانی روز پنج‌شنبه هفته گذشته، کنار گذاشته شد و تصمیم گرفتند که متنظر بمانند تا اطلاعات بیشتری به دست آورند.
روز سه‌شنبه گذشته، لئون پانتا گروه ۱۵ نفره‌ای از دست‌یاران خود، از جمله رهبران تیم مبارزه با تروریسم سیا و تحلیلگران دفتر آسیا را گرد هم آورد تا صحت و سقم اطلاعات به دست آمده درباره مخفی‌گاه بن‌لادن در ایبت‌آباد را بررسی کنند. شواهد بسیاری موید حضور بن‌لادن در آن مکان بود و تدابیر امنیتی القاعده در اطراف پناهگاه هم به دقت بررسی شده بود، اما ماهواره‌های آمریکایی نتوانستند تصویری از بن‌لادن یا یکی از اعضای خانواده‌اش ثبت کنند.
آقای پانتا می‌گوید اعضای این تیم ۱۵ نفره روی انجام حمله اتفاق نظر داشتند. برخی از اعضای این تیم همان کسانی بودند که ۳۲ سال پیش در زمان ریاست‌جمهوری جیمی کارتر، قرار بود عملیات نجات گروگان‌های آمریکایی در تهران را اجرا کنند که در صحرای طبس ناکام ماندند. برخی دیگر از آنها از مجریان عملیات پیچیده «سقوط بلک هاوک» بر ضد سومالی در سال ۱۹۹۳ بودند.
لئون پانتا معتقد است که شواهد کافی برای پذیرش ریسک چنین عملیاتی وجود داشت، اما دست‌یاران او بین ۶۰ تا ۸۰ درصد اطمینان داشتند که بن‌لادن در زمان عملیات در آن مکان حضور خواهد داشت، به همین خاطر تصمیم‌گیری نهایی درباره این حمله به عهده رئیس‌جمهور گذاشته شد. باراک اوباما پس از شنیدن نظرات این تیم، دو گزینه پیش روی آنها قرار داد: عملیات از راه دور یا صبر بیشتر برای جمع‌آوری اطلاعات دقیق‌تر.
پرواز هلی‌کوپترها، به فرمان اوباما
آقای پانتا می‌گوید به اعتقاد وی به تعویق انداختن عملیات لزوما نمی‌توانست جمع‌آوری اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر را به دنبال داشته باشد. به همین خاطر او در حضور اوباما اعلام کرد که «با توجه به شرایط امنیتی در اطراف پناهگاه، اطلاعاتی که داریم حداکثر اطلاعاتی است که می‌توان به دست آورد و از زمان نبرد تورا بورا در سال ۲۰۰۱، هرگز تا این اندازه مطمئن به حضور بن‌لادن در مکانی خاص نبودیم.»
سرانجام روز جمعه، لئون پانتا دریافت که رئیس‌جمهور توضیحات او را قانع‌کننده دانسته و دستور کتبی آغاز عملیات هلی‌کوپترها را امضا کرده است. پس از دریافت دستور رسمی رئیس‌جمهور، او به ژنرال مک‌ریون فرمان داد که با تیم ویژه‌اش به آن مکان مشخص در ایبت‌آباد برود، در صورت حضور بن‌لادن او را دستگیر کنند و در غیر این صورت به سرعت مکان را ترک کنند.
طبقه هفتم ساختمان سازمان سیا، تبدیل به مرکز فرماندهی عملیات شد و پانتا که نظاره‌گر اقدامات تیم ژنرال مک‌ریون بود، می‌گوید تا پیش از شنیدن تاییدیه مک‌ریون مبنی بر رویت بن‌لادن «اوضاع در این اتاق متشنج و پراضطراب بود و نفس‌ها در سینه‌ها حبس.» بالاخره ژنرال مک‌ریون اسم رمز را بر زبان آورد: «جرونیمو»، یعنی بن‌لادن رویت شد. از آن لحظه تا زمانی که هلی‌کوپترهای عملیات مکان را ترک کردند، ۱۵ دقیقه طول کشید و سپس همهمه اتاق را فرا گرفت. عملیات با موفقیت انجام شده بود.
لئون پانتا که پیش از ترک سازمان سیا یک پیروزی بزرگ را به نام خود ثبت کرده، می‌گوید: «نیروهای ما اطلاعات و مدارک ارزشمندی از پناهگاه بن‌لادن به دست آوردند، از جمله چند کامپیوتر و چندین دستگاه الکترونیک دیگر.» یک منبع آگاه به نقل از یکی از همسران بن‌لادن که از این عملیات جان سالم به در برده، به مجله تایم گفته است که خانواده بن‌لادن از سال ۲۰۰۵ در همین مکان زندگی می‌کردند.
حالا با اطلاعات به دست آمده در نتیجه موفقیت این عملیات، پرسش‌ها و ابهاماتی پدید آمده؛ آیا دولت پاکستان از مکان زندگی بن‌لادن مطلع بوده است؟ یکی از دست‌یاران آقای پانتا می‌گوید «این ابهامات می‌تواند به نفع آمریکا تمام شود. مقامات پاکستانی حالا زیر فشار شدیدی هستند و همین باعث می‌شود که همکاری‌های بیشتری با ما بکنند. ما باید از این اهرم فشار استفاده کنیم تا طالبان را در مناطق دیگر زیر فشار شدیدتری قرار دهیم.»